Fuut veer - opgelost fazant.

Gestart door stephspreeuw, augustus 07, 2010, 20:44:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

stephspreeuw

Hallo, Ik heb vandaag me boekje met veren binnen gekregen dus ik ga aan mijn verenverzameling werken. Hier een van me favorite veertje, hij is ongeveer 8 cm lang, ik denk dat hij van een fuut is. Maar misschien iemand anders een idee?

Bedankt
Steph
Steph "Spreeuw" de Jong

Jarinka

Waarom niet gewoon een eendenveer? Vandaag zag ik op een grasveld naast het water een stuk of 20 van dit soort veertjes liggen, geen Fuut te bekennen maar wel een hele hoop Parkeenden.
Groeten, Jarinka Heijink

stephspreeuw

Citaat van: Jarinka op augustus 07, 2010, 20:51:12 PM
Waarom niet gewoon een eendenveer? Vandaag zag ik op een grasveld naast het water een stuk of 20 van dit soort veertjes liggen, geen Fuut te bekennen maar wel een hele hoop Parkeenden.
Ik vind het geen eendenveer, ik denk meer een fuut, iemand anders die zijn idee er over wil laten gaan.
Steph "Spreeuw" de Jong

Jarinka

Op de site van Michel Klemann staan veel veren. Vergelijk jouw veer maar eens met Fuut en Wilde Eend. De veren van Wilde Eend die erop staan zijn niet precies de veren die ik bedoel, maar je ziet wel overeenkomsten.
Het zou trouwens ook een veer van een Fazant kunnen zijn.
Groeten, Jarinka Heijink

Botervlieg

Hallo,

Op die verensite ontbreken ook veel veren.

Want bij de link van de fuut die je aangeeft, staan geen kop-veren waar bruin in zit,
terwijl een fuut zeker bruine kopveren heeft.

Ik had laatst een veer van een bos-uil, stond er ook niet op...
Ik dacht ook dat het daarom geen bos-uil veer was, maar bleek het wel te zijn!

Hou daar dus wel rekening mee, dat er veren ontbreken.

Groetjes,
M. Baltus

HPM

Citaat van: stephspreeuw op augustus 08, 2010, 12:28:41 PM
Citaat van: Jarinka op augustus 07, 2010, 20:51:12 PM
Waarom niet gewoon een eendenveer? Vandaag zag ik op een grasveld naast het water een stuk of 20 van dit soort veertjes liggen, geen Fuut te bekennen maar wel een hele hoop Parkeenden.
Ik vind het geen eendenveer, ik denk meer een fuut, iemand anders die zijn idee er over wil laten gaan.
Citaat van: stephspreeuw op augustus 08, 2010, 12:28:41 PM
Citaat van: Jarinka op augustus 07, 2010, 20:51:12 PM
Waarom niet gewoon een eendenveer? Vandaag zag ik op een grasveld naast het water een stuk of 20 van dit soort veertjes liggen, geen Fuut te bekennen maar wel een hele hoop Parkeenden.
Ik vind het geen eendenveer, ik denk meer een fuut, iemand anders die zijn idee er over wil laten gaan.

Waarom vind jij dit dan een futenveer? In Tracks & Signs zie ik geen enkele futenveer die er
ook maar in de verste verte op lijkt.
Volgens mij is het ook een (borst-?) veertje van een wilde of soepeend. Maar misschien
is het wel van een soepkip.  :)

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

keesschreven

Nee, met fazant zit je goed. Zie bijv.: http://vogelfedern.de/j.htm.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

HPM

Dan zat ik er met soepkip toch niet ver naast  :)

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

stephspreeuw

Ik kan niet op de veren site van de klemann.
Dan houdt me internet explorer ermee op en dan gaat de pagina weg.
Dat is het probleem.

Ik moet nog even uitvozen wat dat probleem is. Anders had ik daar wel gezocht.
Steph "Spreeuw" de Jong

stephspreeuw

Steph "Spreeuw" de Jong