Ben ik niet met je eens, Tjeerd.
Zo werkt het nu eenmaal op een forum: mensen zetten daar hun eigen mening neer, niet die van een ander.
Wie het met de mening van een ander niet eens is kan daar op reageren, en dat maakt een discussie boeiend. En wie het er wél mee eens is mag dat natuurlijk ook gewoon zeggen! Jacht is een controversieel onderwerp waarover de meningen altijd verdeeld zullen blijven. Daar veranderen deze discussies echt niets aan. Je hebt verschillende soorten jacht en een ieder trekt daar al naar eigen geweten zijn eigen grens in over wat hij aanvaardbaar vindt.
Wat ik wel wil benadrukken is dat een handeling of een uitspraak waar je het niet mee eens bent volkomen los staat van de persoon die verantwoordelijk is voor daad/uitspraak. Ik ken jagers die heel prettig in de omgang zijn, over zekere natuurkennis beschikken en dat ook graag willen delen. Of waar je gewoon mee een biertje kan pakken zonder het zelfs maar over dieren te hebben.
Dat wil niet zeggen uiteraard dat alle jagers slim, doordacht, vriendelijk en kennisvol zijn. Er zitten er ook bij die zich gedragen als horken. Pro-jagers hebben verschillende karakters net als anti-jagers en geen van beide groepen hoeft heilig verklaard te worden.