Snap ik het nog???

Gestart door Goyatlah, juli 17, 2010, 17:29:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Zie net op de tv een programma van Llink voorbij komen. De natuur moet geld om beschermd te worden. Begrijp ok alles nog goed? Volgens mij is Homo sapiens verantwoordelijk voor 30 a 40 % afname (uitmoorden dus) van de biodiversiteit. Os het dan niet andersom en moeten de moordenaars eens beginnen te betalen?

Voor alle duidelijkheid, we zijn allemaal schuldig, maar sommigen veel meer dan anderen.
Rijd geen auto, geef niet meer geld uit dan voor minimale noodzaak (ca 600 a 700 euro), etc.
En anders niet zeuren, en je gewoon schuldig gaan voelen, als er weer een amfibie, vlinder of tijger is uitgestorven.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

LakeSide

Citaat van: Goyatlah op juli 17, 2010, 17:29:58 PM
Voor alle duidelijkheid, we zijn allemaal schuldig, maar sommigen veel meer dan anderen.
Rijd geen auto, geef niet meer geld uit dan voor minimale noodzaak (ca 600 a 700 euro), etc.
En anders niet zeuren, en je gewoon schuldig gaan voelen, als er weer een amfibie, vlinder of tijger is uitgestorven.

Wel een klein beetje kort door de bocht  ;D

Er zijn zo veel oorzaken van het verdwijnen van soorten, waarvan het merendeel inderdaad terug te voeren is op de mens.

Maar ik vraag me af of je deze discussie wel hier moet gaan voeren, want iedereen heeft hier een andere mening over. Ik neem aan dat jij geen auto rijdt en weinig geld uitgeeft. Maar eet je bijvoorbeeld vlees (de grootste veroorzaker van de opwarming van de aarde en ontbossingen voor sojaplantages voor veevoer)? Koop je alles biologisch?

Doe wat je kan doen, maar moet je je echt schuldig voelen als je volgens jezelf voldoende doet voor het milieu?

Marina

Wat je als individu kunt "besparen" op het milieu valt volkomen in het niet bij de rotzooi die de industrie veroorzaakt.
Zelfs al vindt je een heleboel mensen bij elkaar die dat ook willen. Dan nog is het peanuts vergeleken bij een gemiddelde fabriek of energiecentrale.
Wil je iets bereiken, zul je dat veel, veel groter moeten aanpakken. 
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682