Hoofdmenu

zaailing 2, plant?

Gestart door paulhoekstra, juli 28, 2010, 19:50:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Deze zaailing had ik ook op een krib langs de Waal. Bij deze zaailing hadden de okselstandige takken erg verschillende bladeren vergeleken met de bladeren van normale takken.

mvg,
Paul

groeten,
Paul

paulhoekstra

'normaal' blad


bladeren van okselstandige takken


steunbladen van okselstandige tak

groeten,
Paul

Datura

 Hmmm just a wild guess, maar is een Moerbei een optie?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

paulhoekstra

Bedankt voor de suggestie. De bladen lijken te kloppen met de heukels, de flora von deutschland en fotos op waarneming.nl. Na enig ge-google vond ik deze foto: http://toptropicals.com/pics/garden/m1/raznozw/morus_nigra6111.jpg van een zwarte moerbei met beide bladvormen. Het lijkt mij dus ook een morus sp. (een Morus nigra? of kunnen morus alba en andere soorten ook verwilderen?, en weet iemand de verschillen?)

mvg,
Paul
groeten,
Paul

Sipke Gonggrijp

Hoi Paul,

let op de beharing op de onderzijde van het blad, bij nigra geheel bezet, en van boven ook ruw. bij alba kaal op de onderzijde of slechts op de nerven behaard!

Groet, Sipke.

han.endt

#5
Nu gelden dergelijke kenmerken als ze opgegeven worden wel voor normale bladeren aan een volwassen boom. Bij zaailingen en langloten zijn de bladeren vaak behaarder dan normaal........ Ik weet niet hoeverre dit bij moerbeien opgaat, maar het is wel iets om voorzichtig mee te zijn.
Verder heeft ook de Witte moerbei dergelijke diep ingesneden bladeren.