3 sprinkhanen

Gestart door animalkidd, juli 25, 2010, 20:34:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

animalkidd

hey ik kom de laatste tijd veel sprinkhanen tegen en vraag me dan af: wat voor soort zal dit zijn? ik heb hier 19 (!) foto's van de 3 sprinkhaantjes. 18 ervan zijn best onduidelijk in verband met dat die zijn gemaakt met een telefoon. als ze door de grote te onduidelijk zijn wil ik ze aanpassen. kunnen jullie vertellen wat voor soorten het zijn?
b.v.d
gr nick
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

barebigfoot

Hoi Nick, zoveel fotos plaatsen in een topic is niet mogelijk denk ik.
Maak er maar 3 topics - 1 per soort van!
Uwe

animalkidd

is goed dan begin ik anders wel gewoon met de eerste komt hij:
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

Wim Bakker

Ik vrees dat dit een vrouwtje is van een van de drie: Bruine Sprinkhaan, Ratelaar of Snortikker. Chorthippus spec. dus.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

animalkidd

oke bedankt hij staat er op  :duim: nu heb ik er (sorry) nog wel wat... ik heb een hele verzameling lijkt wel. dusja laten we maar beginnen: hier komen de eerste 5. als er meer foto's nodig zijn hoor ik het wel.
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

Frank van de Putte

Citaat van: animalkidd op juli 25, 2010, 20:34:00 PM
ik heb hier 19 (!) foto's van de 3 sprinkhaantjes. b.v.d


Weet je zeker dat het om 3 exemplaren gaat? Dan is het denk ik handig om per stuk een topic te maken.
Maar volgens mij zie ik al 4 verschillende  ???

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

animalkidd

in mijn vorige bericht zei ik al dat het er meerdere zijn en dat ik er 5 soorten nu opzet. en ik denk dat nu inmidels al de verschillende sprinkhanen eroptezetten en elk een topic te geven niet zo'n goed idee is want dan zijn er meer dan 20 topics. maar zouden jullie kunnen vertellen wat de vorige 5 zijn?
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!

Frank van de Putte

Ok, een begin, "onbekent1" is een Zuidelijk Spitskopje.
De rest zou ik niet weten, ik ook nog lerende op dit gebied.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

barebigfoot

2,3&4 zijn veldsprinkhaan sp volgens mij.
Uwe

animalkidd

ik heb nog wel meer foto's van 2,3&4 komen ze: maar die 5de moet daar ook een andere foto van?
mvg,
nick suiker
dieren zijn geweldig!!!!!!