Hoofdmenu

Onbekend insect

Gestart door Rick van der Weijde, juli 17, 2010, 20:59:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Beste kenners,

Iemand enig idee wat voor een soort dit is:


Foto genomen op 22 mei, bij Staverden.

Dank.

Gr. Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

beetlestitch

een mislukte nacht vlinder. groeten toon.
Toon Keukelaar

Rick van der Weijde

Mhm. Bedankt voor je reactie; ik zal het elders op het forum nog eens proberen...  ;)
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

lo.troisfontaine

Hoi rick,

dat het een nachtvlinder is, is wel zeker. Maar aan de hand van de foto geef ik je weinig kans dat deze met zekerheid benoemt kan worden. Dit exemplaar is misschien niet mislukt, maar de antennes zijn nat of niet schoon in ieder geval.
Een nachtvlinder met grote antennes is bijvoorbeeld de Plakker, maar zonder foto van boven blijft ook dit onzeker.
Vanaf foto blijft het altijd hachelijk om insecten met 100% zekerheid te kunnen benoemen en zeker als ze niet het goede perspectief of de meest essentiele determinatiekenmerken laten zien.

groeten,

Lo

Rick van der Weijde

Ha Lo,

Het lijkt inderdaad niet op een reactie uit te draaien op het andere onderdeel van het forum.
Ik besef mij dat deze foto niet de beste zal zijn om een dergelijke soort op naam te brengen; het was meer andersom eigenlijk. Dit beestje was zo aan het overleven dat ik het wel aardig vond om daar een plaatje van te schieten. Pas later dacht ik, wat is dit eigenlijk voor een beestje...

Dank in ieder geval voor je reactie.

Groet,
Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography