Hoofdmenu

Pontische?

Gestart door A. Vermaat, juli 15, 2010, 15:13:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Vermaat

Is dit een Pontische meeuw? Afgeplatte kop en donkere iris zijn mijn argumenten. Foto is niet goed, maar de vegetatie zat in de weg (en de wind, maar dat vond ik wel lekker fris na al die hitte). Vandaag gefotografeerd op de Kraaijenbergse Plassen.

Arend Vermaat
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

jonas D

Volgens mij heb je het goed.
Wacht misschien nog op anderen om zeker te zijn.
Groeten,
Jonas

Jeroen Nagtegaal

Ik neig gevoelsmatig iets meer naar Geelpootmeeuw, Niet staand gezien?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gjcaspers

#3
Met zo'n vierkante kop en diepgele hoekige snavel met grote rode gonysvlek zal het toch wel een Geelpootmeeuw zijn.

Op deze lokatie loopt het aantal Geelpootmeeuwen 's zomers op tot soms enkele tientallen, terwijl Pontische en Zilvermeeuwen dan veel schaarser zijn. Maar dit is uiteraard geen argument voor de determinatie!
Groet,
Gert-Jan Caspers

A. Vermaat

Nee Jeroen ik heb m niet staand gezien en wat later zaten er andere meeuwen voor. En Gert-Jan, ik had al gekeken wat er afgelopen dagen bij de Kraaaijenbergse Plassen gezien was en dat vergrote mijn twijfels. Ik heb nog even opnieuw gepuzzeld met de beschrijvingen en de foto's hier op waarneming en vind nu zelf ook geelpoot berter passen: kopvorm en snavelgebeuren. Donker oog heb ik wel gezien en past beter op Pont, maar zo goed waren de waarnemingsomstandigheden ook niet. Ik verander m in een onzekere geelpoot

Arend
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat