camera voor beginnende fotograaf

Gestart door jesse zwart, april 13, 2005, 22:25:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

jesse zwart

hallo,

ik heb al een hele tijd een spottingscope, ontzettend veel verschillende soorten vogels gezien en nooit op het idee gekomen ze te gaan fotograferen.Nu dus wel, alleen is mijn vraag welke camere raden jullie aan ? Hij moet niet al te duur zijn, vanwege mijn budget als 16-jarige, maar scherp genoeg maken, en dichtbij genoeg halen.Ik zat te denken aan fotograferen door mijn spottingscope heen.Wie kan mij tips en advies geven ? bvb

Jesse Zwart

jesse zwart

deze was eigenlijk bedoeld voor birdpix.nl maar misschien hebben jullie er ook wel verstand van ! :D
Jesse Zwart

Pim

Nikon coolpix 4500 voor circa 350 euro is de topper in de betaalbare categorie!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Denk er dan wel aan dat je een cameraadapter erbij moet kopen...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Pim

En die kost je zeker nog een slordige 150 euro!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Johan op den Dries

CiteerEn die kost je zeker nog een slordige 150 euro!
Of je prutst zelf wat in elkaar.
Op het net kun je veel voorbeelden hiervoor vinden.
Johan op den Dries
Sneek

bjorn

koop een camera van een"camera merk" zoals nikon, en niet van bv HP,
en.....let niet teveel op de megapixels, de meeste pros werken met 4 of 6 mp.

boogey55

Citeer
en.....let niet teveel op de megapixels
Heb je hier een reden voor?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

bjorn

bij veel winkels zullen je veel megapixels worden aangesmeerd alsof je niet zonder 8mp kan maar veel belangrijker is bijvoorbeeld een goede lens. Met 6 Mp kan je al prima afdrukken maken totminimaal 50*75cm, terwijl de meeste mensen niet veel groter afdrukken dan 20 bij 30, iets wat je met 3 mp al voor elkaar krijgt.
Kortom, betaal je geld liever voor een goede lichtsterke lens die heldere foto's geeft dan voor een overdreven hoeveelheid megapixels.

('tis maar een tipje)

groet

bjorn

boogey55

Duidelijk verhaal, dank je. Toch denk ik als je een deelvergroting wil hebben het handig is wat meer MP te hebben. Maar op zich heb je gelijk. *.JPG werk prima.
Groet, Pim Frijling
Wolvega