Houtduif

Gestart door stephspreeuw, juli 01, 2010, 16:16:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

stephspreeuw

Ik denk dat het van een houtduif is en de staartveer onderkant.

Is dit juist of heb ik het helemaal mis.
Steph "Spreeuw" de Jong

Stijn E.

Houtduif is sowieso goed, over de rest durf ik zo gauw ff niet zoveel te zeggen  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

yourigroesbeek

Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht

stephspreeuw

Steph "Spreeuw" de Jong

keesschreven

Maar je ziet hier de bovenkant.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

stephspreeuw

Bovenkant van de veer toch?
Steph "Spreeuw" de Jong

keesschreven

Juist, maar wat bedoel je dan met het eind van je allereerste zin?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Stijn E.

Citaat van: keesschreven op juli 12, 2010, 13:14:14 PM
Juist, maar wat bedoel je dan met het eind van je allereerste zin?

Onderstaartdekveer lijkt me zo  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stephspreeuw

Ik heb dat laatste van een site waar dat bij stond, maar ik denk dat Stijn gelijk heb, ik bedoel eigenlijk onderstaartdekveer. Maar ik ben blij dat ik weet dat het een houtduif is en dat die veer in zijn staart terecht hoort.
Steph "Spreeuw" de Jong

Stijn E.

Op de site van Michel Klemann staat o.a. bij Houtsnip inderdaad 'tailfeathers underside' wat volgensmij een prima Engelse benaming is. Ga je dit vertalen naar het Nederlands dan krijg je iets wat misschien niet helemaal de goede benaming is maar in elk geval te begrijpen. Van fouten kun je alleen maar leren en als ik zo lees op het forum leer jij niet alleen van fouten maar durf je ook te vragen. Dat zouden meer mensen moeten doen  ;) (dit is een verdekte reclame voor CupASoup  B))
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

keesschreven

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2010, 21:01:03 PM
Op de site van Michel Klemann staat o.a. bij Houtsnip inderdaad 'tailfeathers underside' wat volgensmij een prima Engelse benaming is.
Voor wat? Onderstaartdekveer wordt daar undertail-covert genoemd. Het is in ieder geval geen onderstaartdekveer, maar een echte staartveer (T3 links).
Onderkant van staartveren (tailfeathers underside) wordt getoond als daar iets bijzonders is te zien, bijv. bij houtsnip inderdaad: zilver vlakje.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Stijn E.

Citaat van: keesschreven op juli 15, 2010, 20:57:01 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2010, 21:01:03 PM
Op de site van Michel Klemann staat o.a. bij Houtsnip inderdaad 'tailfeathers underside' wat volgensmij een prima Engelse benaming is.
Voor wat? Onderstaartdekveer wordt daar undertail-covert genoemd. Het is in ieder geval geen onderstaartdekveer, maar een echte staartveer (T3 links).
Onderkant van staartveren (tailfeathers underside) wordt getoond als daar iets bijzonders is te zien, bijv. bij houtsnip inderdaad: zilver vlakje.

Ik weet inderdaad dat het undertail-covert word genoemd, maar ik begon toch ff te twijfelen  ;D
Maar in elk geval een mogelijke reden van verwarring  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog