The Big Year verfilmd

Gestart door Max Berlijn, juli 01, 2010, 15:34:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

garryb

#61
Ik ben zo vrij geweest de telkens weer tenenkrommende spelfout ("The Big Year verfilmt") in de onderwerpregel van de eerste post na al die weken maar eens te corrigeren. Verder mag die film van mij ook zo snel mogelijk uitkomen!
Groet, Garry

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

peterlindenburg

Citaat van: garryb op november 06, 2011, 17:12:37 PM
Ik ben zo vrij geweest de telkens weer tenenkrommende spelfout ("The Big Year verfilmt") in de onderwerpregel van de eerste post na al die weken maar eens te corrigeren. Verder mag die film van mij ook zo snel mogelijk uitkomen!
Groet, Garry

bedankt Garry!


UtrechtsVogelNet

#65
Film is inmiddels ook al uit op dvd zag ik zojuist ...
Ben benieuwd, het boek vond ik leuk om te lezen.

Phil

Pieter van der Luit

Eén van de hoofdrolspelers uit het boek, Sandy Komito, komt over een maand een week vogelen in Nederland. Twee van onze gidsen gaan met de man op pad op zoek naar o.a. Roodhalsgans, Dwerggans en Paarse Strandloper.
Ik zal hem eens vragen of hij de film gezien heeft en wat hij ervan vond.
Wordt vervolgd.
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Jarinka

#67
En omdat de dvd in Nederland niet uitgekomen is, hier de downloadlink voor de geïnteresseerden:
[EDIT] Link voor de zekerheid verwijderd (zie berichten hieronder). Stuur even een PM als je de link graag wilt ;)

Heb hem net gedownload. Geluid is van prima kwaliteit. Resolutie is laag (576 x 240), maar het is de enige DVDRip die ik kon vinden.
Groeten, Jarinka Heijink

Timo Roeke

Beste Jarinka,

Het plaatsen van een torrent-link is niet legaal op een publiek forum. Waarneming.nl kan hiermee in de problemen komen (al is die kans natuurlijk te verwaarlozen). Ik probeer hier niet de moraalridder uit te hangen want ik heb de link net naar mezelf gemaild maar het is verstandiger om bijvoorbeeld te vermelden dat de film inmiddels te downloaden is.

Jarinka

Timo, daar heb ik inderdaad aan gedacht. De link die ik plaatste is geen torrent maar een direct download link. Hierbij download je zonder te uploaden. In Nederland is downloaden legaal en uploaden niet. Ook het delen van de links is legaal, zolang het bestand op een externe server staat (in dit geval Rapidshare). Wettelijk gezien is er dus niks aan de hand.
Groeten, Jarinka Heijink

Timo Roeke

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gekeken en ging er vanuit dat het een torrent bestand was. Zo zie je maar weer dat aannames zelden werken. De volgende zal ik mijn download-jizz uitschakelen :)

UtrechtsVogelNet

#71
Nee, downloaden is in NLniet legaal, mits voor eigen gebruik. Het is niet toegestaan om eea te verspreiden dus.
Kans is overigens groot dat de link van rapidshare snel komt te vervallen (links zijn daar vaak maar van beperkte houdbaarheid) dus ik zou er maar snel bij zijn.

Phil

Pieter van der Luit

Toch heeft Timo gelijk in zijn eerste post. Dit is precies de kern van de zo omstreden SOPA wet die nu in de US speelt.
Waarneming kan (als dit doorgaat, waar het alle schijn van heeft) nu zonder tussenkomst van een rechter door een eisende partij (dat zal in dit geval bijvoorbeeld de productiemaatschappij van de film kunnen zijn, de nederlandse distrubiteur of Brein) platgelegd worden omdat er een verwijzing naar een download staat.

De Nederlandse wet doet daar niets aan af, de US overruled alles. Het is echt verstandiger deze verwijzing weg te halen om te voorkomen dat waarneming en/of de melder van de link hier problemen mee krijgt.
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

joostheeremans

Toevallig moest ik hier gisteren aan denken, hoe zit dit met wetenschappelijke artikelen?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

UtrechtsVogelNet

Citaat van: joostheeremans op januari 18, 2012, 10:31:38 AM
Toevallig moest ik hier gisteren aan denken, hoe zit dit met wetenschappelijke artikelen?

In principe idem dito. Ik maak er heel veel gebruik van, langs legale weg en i.h.a. werk gerelateerd. Universiteiten hebben namelijk als grootverbruiker abonnementen op vele tijdschriften. Wel is het zo dat sommige tijdschriften oudere contents voor iedereen on-line zetten en soms moet je een account aanmaken.

Het valt namelijk allemaal onder bescherming van auteursrechten etc, net als muziek en films maar ook andere boeken en niet-wetenschappelijke tijdschriften.

Ik vermoed dat ik je vraag begrijp omdat er soms een link naar een tijdschrift of artikel op dit forum wordt gegeven; da betreft dan legale contents (wat ik tot dusver heb gezien althans).

Phil

joostheeremans

Citaat van: UtrechtsVogelNet op januari 18, 2012, 10:36:46 AM
Citaat van: joostheeremans op januari 18, 2012, 10:31:38 AM
Toevallig moest ik hier gisteren aan denken, hoe zit dit met wetenschappelijke artikelen?

In principe idem dito. Ik maak er heel veel gebruik van, langs legale weg en i.h.a. werk gerelateerd. Universiteiten hebben namelijk als grootverbruiker abonnementen op vele tijdschriften. Wel is het zo dat sommige tijdschriften oudere contents voor iedereen on-line zetten en soms moet je een account aanmaken.

Het valt namelijk allemaal onder bescherming van auteursrechten etc, net als muziek en films maar ook andere boeken en niet-wetenschappelijke tijdschriften.

Ik vermoed dat ik je vraag begrijp omdat er soms een link naar een tijdschrift of artikel op dit forum wordt gegeven; da betreft dan legale contents (wat ik tot dusver heb gezien althans).

Phil


Ja, ik zie soms berichten staan van stuur maar een pm voor het artikel. Het lijkt me dat dit toch niet echt wordt vervolgd, hoewel het in feite ook auteursrechten schendt, of zie ik dat verkeerd? (Overigens vind ik dat wetenschappelijke literatuur eigenlijk vrij toegankelijk zou moeten zijn, maar dat is weer een andere discussie)

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

UtrechtsVogelNet

Geen idee waarom die PM er dan staat en natuurlijk hoort wetenschappelijke literatuur ook onder de wettelijke bescherming te vallen.
Maar goed, dat is idd een ander onderwerp.

Ik ga spoedig de film bekijken.
Have fun, Phil

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Pieter van der Luit op januari 18, 2012, 10:24:01 AM
Toch heeft Timo gelijk in zijn eerste post. Dit is precies de kern van de zo omstreden SOPA wet die nu in de US speelt.
Waarneming kan (als dit doorgaat, waar het alle schijn van heeft) nu zonder tussenkomst van een rechter door een eisende partij (dat zal in dit geval bijvoorbeeld de productiemaatschappij van de film kunnen zijn, de nederlandse distrubiteur of Brein) platgelegd worden omdat er een verwijzing naar een download staat.

De Nederlandse wet doet daar niets aan af, de US overruled alles. Het is echt verstandiger deze verwijzing weg te halen om te voorkomen dat waarneming en/of de melder van de link hier problemen mee krijgt.

Wikipedia is vandaag op zwart uit protest tegen de oprukkende censuur op internet (SOPA/PIPA). Je kunt via Twitter en Facebook mee protesteren.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Zal voor de zekerheid de link vanavond uit het bericht halen. Geïnteresseerden kunnen daarna een PM sturen. Zou zonde zijn als Waarneming om zoiets kleins uit de lucht zou worden gehaald.
Groeten, Jarinka Heijink

frankcoenjaerts

Citaat van: Pieter van der Luit op januari 18, 2012, 09:32:27 AM
Eén van de hoofdrolspelers uit het boek, Sandy Komito, komt over een maand een week vogelen in Nederland. Twee van onze gidsen gaan met de man op pad op zoek naar o.a. Roodhalsgans, Dwerggans en Paarse Strandloper.
Ik zal hem eens vragen of hij de film gezien heeft en wat hij ervan vond.
Wordt vervolgd.

Zou leuk zijn als hij nog ergens een voordracht kan houden - als hij toch in het land is ...

Paar euro entree, Inezia regelt een zaaltje en krijgt wat exposure, Sandy verkoopt en signeert wat boeken - iedereen blij  :duim:
Met vriendelijke groeten,

Frank

UtrechtsVogelNet

Goed idee Frank; en natuurlijk in het midden van het land  :D

Phil

Norman

Citaat van: frankcoenjaerts op januari 18, 2012, 13:47:22 PM
Citaat van: Pieter van der Luit op januari 18, 2012, 09:32:27 AM
Eén van de hoofdrolspelers uit het boek, Sandy Komito, komt over een maand een week vogelen in Nederland. Twee van onze gidsen gaan met de man op pad op zoek naar o.a. Roodhalsgans, Dwerggans en Paarse Strandloper.
Ik zal hem eens vragen of hij de film gezien heeft en wat hij ervan vond.
Wordt vervolgd.

Zou leuk zijn als hij nog ergens een voordracht kan houden - als hij toch in het land is ...

Paar euro entree, Inezia regelt een zaaltje en krijgt wat exposure, Sandy verkoopt en signeert wat boeken - iedereen blij  :duim:

Zeer goed idee, als het een beetje centraal zou zijn, dan probeer ik er bij te zijn.

Wel met GSM bereik, want mijn vrouw staat dan op springen!! ;D

Norman

Goh wat duurt dat lang zeg als je een hele film aan het uploaden bent op Youtube.  ;D

Iemand interesse in een linkje? Stuur even een PM.  ;)

Vincent Hart

Citaat van: Norman op januari 18, 2012, 15:07:10 PM
Goh wat duurt dat lang zeg als je een hele film aan het uploaden bent op Youtube.  ;D

Iemand interesse in een linkje? Stuur even een PM.  ;)
Ik heb niet helemaal meer gevolgd wat de laatste ontwikkelingen zijn m.b.t. wat je legaal mag up-/downloaden in Nederland, maar zorg s.v.p. dat je hier geen illegale activiteiten van jezelf meldt, of anderen aanzet tot (voor hen) illegale activiteiten ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Christian

Bovendien onnodig, er zijn al minimaal 32 links van deze film, allemaal online te bekijken
Christian Brinkman

joostheeremans

Wellicht een protestactie tegen SOPA?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Norman

Citaat van: Norman op januari 18, 2012, 15:07:10 PM
Goh wat duurt dat lang zeg als je een hele film aan het uploaden bent op Youtube.  ;D

Iemand interesse in een linkje? Stuur even een PM.  ;)

Wat jammer dat Youtube de film automatisch blokkeert voor de firma Fox.

Folkert Jan

Citroenzanger.....ohweeee :p

Heerlijke film! Bedankt Jarinka
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Johan op den Dries

Hier kan je hem ook gratis bekijken, helaas nog geen ondertiteling

http://nufilmkijken.nl/the-big-year-2011
Johan op den Dries
Sneek

lennartv

Volgens mij laten ze een grote bonte specht zien alleen hoorde ik de naam niet zo goed (weet niet eens of die gezegd is) iemand anders nog kunnen zien welke soort het is?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com