The Big Year verfilmd

Gestart door Max Berlijn, juli 01, 2010, 15:34:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

UtrechtsVogelNet

Zojuist The Big Year gezien, erg leuke en onderhoudende film. Vreemd dat de Snowcock als soort meetelt, en sommige 'animated birds' hadden ze met wat moeite ook in het echt kunnen filmen.
Ik vind het, net als het boek, een aanrader!

Een deel ervan is trouwens gefilmd in Tofino, Vancouver Island. Ik was er in mei 2010 toen ze daar aan het filmen waren (maar heb de 3 acteurs helaas toen niet gezien. Vancouver Island Wolf ging namelijk voor :-) ).

Phil

Justin Jansen

#121
Gisteren de film gekeken.

Het is een verhaal, met leuke achtergrondmuziek bij tijd en wijle, I like birds van Eels bijvoorbeeld. Vind de houding van de drie acteurs en het gevolg wat er bij loopt slecht, zo wordt altijd op een typische wijze door een verrekijker gekeken, benen gespreid en de handen bovenover, ik zie deze houding ook bij niet actieve (gelegenheids) vogelaars. Ook op de wijze dat er bosjes gekeken wordt, stoppen en een vogel hebben is ver van de waarheid (Kenny Bostick), zelfs het grootste deel wordt zonder verrekijker rondgelopen (met name Kenny Bostick). Echt bosjes kloppen ontbreekt vooral op Attu. Stu Preissler en Brad Harris worden erg menselijk neergezet, maar ook hun vogelhouding is raar. Die pc animaties van Grauwe Pijl is werkelijk verschrikkelijk net als andere animaties, daar had men meer uit kunnen halen. Ook routes ontbreken wie wat gedaan heeft, de locaties welke bezocht worden kunnen alleen begrepen worden voor mensen die de topografie van de USA tot het uiterste begrijpen (alleen Attu wordt op een plaatje afgebeeld gedurende de film).

Ik ga e'm in ieder geval geen tweede keer kijken, jammer gemist kans. Rashida Jones en Rosamund Pike waren wel leuk om naar te kijken.
M.v.g., Justin Jansen


Max Berlijn

Komt die nog in de Biocsoop in NL?, ik weet ik ben ouderwets maar toch erg leuk met een zak popcorn, en eeeh JJ ik sta altijd zo vogels te kijken :)

Trouwens in NL lopen er ook steeds meer jonge vogelaars rond zonder kijker (kijker zoooo 2011), maar met een goede telelens zo merk ik. Zijn er al recensies van mensen die niets met vogels te doen hebben?
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Vincent Hart

Citaat van: Max Berlijn op januari 20, 2012, 08:40:57 AMZijn er al recensies van mensen die niets met vogels te doen hebben?
Ja hoor, hier (onderaan) een 'bloemlezing' ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

UtrechtsVogelNet

Ben het gedeeltelijk eens met Justin: Rosamund Pike was een welkome nieuwe soort  ;D

Phil

Norman

Citaat van: UtrechtsVogelNet op januari 19, 2012, 23:19:38 PM
Die docu over Britse twitchers is ook te vinden (say no more).

Phil

In 7 delen, ik moet hem nog een keer in zijn geheel uploaden.

http://youtu.be/0F_633gYDGk

GijsB

Hoe heet de documentaire precies?
Gijs

Norman

twitching a very british obsession


UtrechtsVogelNet

#128
Ik heb inmiddels een rip met een hogere resolutie gezien.

Phil

EDIT: De dvd is 21-1ook te vinden  ;)

joostheeremans

De film gisteravond bekeken en hij viel mij alles mee. Ik vond het boek persoonlijk geen geweldig boek en wat ze er op film van hebben gemaakt vond ik best goed te doen. Natuurlijk lenen de auteurs zich niet voor een al te serieuze film, maar voor de buitenstaander leent onze hobby zich ook niet voor een al te serieuze weergave. Een prima film voor wanneer je een lichte film wilt zien waar niet al te veel bij hoeft te worden nagedacht. Overigens klopt het record van 755 niet, dat moeten er 748 zijn.


In de VS wordt de film wel als een flop beschouwd. Met een budget van 41 miljoen, leverde het slechts 7 miljoen op.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

JandJ

Nou, dan zal de drempel voor de UK nu wel wat hoger liggen om ook zoiets te maken, mochten ze dat ooit van plan zijn.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Sander Haak

Ik kan me volledig vinden in het commentaar van Joost.

Waar ik erg hard om moest lachen is dat de Amerikaan die de meeste soorten in de VS ziet, "the best birder of the world" wordt genoemd. Erg aandoenlijk die bescheidenheid van ze  ;D
Groet, Sander Haak (Woerden)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: joostheeremans op januari 26, 2012, 13:39:58 PM
In de VS wordt de film wel als een flop beschouwd. Met een budget van 41 miljoen, leverde het slechts 7 miljoen op.

Dat lijkt me niet zo vreemd met al die rippers hier  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

joostheeremans

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 26, 2012, 16:35:59 PM
Citaat van: joostheeremans op januari 26, 2012, 13:39:58 PM
In de VS wordt de film wel als een flop beschouwd. Met een budget van 41 miljoen, leverde het slechts 7 miljoen op.

Dat lijkt me niet zo vreemd met al die rippers hier  ;)


Het gaat om bioscoopinkomsten, volgens mij draait The Big Year niet in Nederland. Waarmee ik het overigens niet wil goed praten  ::)
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

gko

Citaat van: joostheeremans op januari 26, 2012, 22:04:02 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 26, 2012, 16:35:59 PM
Citaat van: joostheeremans op januari 26, 2012, 13:39:58 PM
In de VS wordt de film wel als een flop beschouwd. Met een budget van 41 miljoen, leverde het slechts 7 miljoen op.

Dat lijkt me niet zo vreemd met al die rippers hier  ;)


Het gaat om bioscoopinkomsten, volgens mij draait The Big Year niet in Nederland. Waarmee ik het overigens niet wil goed praten  ::)

bioscoopinkomsten zijn natuurlijk wel gerelateerd aan de gemakkelijk (illegale) verkrijgbaarheid
met vr gr gkoopman

ronald nuiver

#135
Wie zouden ze voor een Nederlandse versie kunnen gebruiken ?

Vond de film wel aardig net als het boek.
Was zelf in dat jaar waarin de big year werd gehouden in de VS
Het leuke is dat je bepaalde gebieden waar we toen zijn geweest in de film terugziet


UtrechtsVogelNet

En de HD versie is ook mooi !  :)

Phil

Steven Wytema

Heeft iemand toevallig een link zonder dat ik een programma hoef te installeren, in te loggen of mn creditcard-gegevens invoeren etc?
(Jarinka?)


Steven Wytema


joostheeremans

Citaat van: Steven Wytema op februari 01, 2012, 17:05:08 PM
Heeft iemand toevallig een link zonder dat ik een programma hoef te installeren, in te loggen of mn creditcard-gegevens invoeren etc?
(Jarinka?)


Je hebt geen torrentprogramma?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jarinka

Steven, je hebt een PM.
Downloaden via torrents is niet aan te raden. Omdat zulke programma's gebruik maken van peer-to-peer upload je tijdens het downloaden. En dat mag dan weer niet in Nederland.
Groeten, Jarinka Heijink

Yeronimo

Hij komt dus niet in de bioscoop, maar ik mag hopen dat hij hier wel als DVD uitkomt?
Dan ga ik hem zeker kopen :)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

joostheeremans

Citaat van: Yeronimo op februari 01, 2012, 17:18:53 PM
Hij komt dus niet in de bioscoop, maar ik mag hopen dat hij hier wel als DVD uitkomt?
Dan ga ik hem zeker kopen :)


Eergisteren was de dvd-release in de VS, of hij in Nederland in de winkels komt te liggen weet ik niet, maar je kan de dvd natuurlijk wel bestellen. Er zal vast wel Nederlandse ondertiteling bij zitten.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

joostheeremans

Citaat van: Jarinka op februari 01, 2012, 17:15:54 PM
Steven, je hebt een PM.
Downloaden via torrents is niet aan te raden. Omdat zulke programma's gebruik maken van peer-to-peer upload je tijdens het downloaden. En dat mag dan weer niet in Nederland.


Nou weet ik niet hoe het precies juridisch zit maar je kan in dat soort programma's ook je uploadsnelheid op 0kb/s zetten, waarmee je dus niet upload.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jarinka

Citaat van: joostheeremans op februari 01, 2012, 17:31:46 PM
Citaat van: Jarinka op februari 01, 2012, 17:15:54 PM
Steven, je hebt een PM.
Downloaden via torrents is niet aan te raden. Omdat zulke programma's gebruik maken van peer-to-peer upload je tijdens het downloaden. En dat mag dan weer niet in Nederland.
Nou weet ik niet hoe het precies juridisch zit maar je kan in dat soort programma's ook je uploadsnelheid op 0kb/s zetten, waarmee je dus niet upload.
De laatste keer dat ik een torrentprogramma gebruikte (een jaar of 5 geleden) kon dat wel, maar dan ging je downloadsnelheid drastisch omlaag (bij mij van 2 MB/s naar 50 kB/s). Vandaar dat ik via downloadlinks download, dan heb ik geen juridisch gedoe aan m'n broek en download ik alsnog snel.
Groeten, Jarinka Heijink

UtrechtsVogelNet

Torrents zijn nodeloos langzaam en eigenlijk ouderwets Steven ... het kan veel sneller (gelukkig). In alle gevallen zul je minimaal 1 prg moeten installeren (so what?).

Dvd komt bij mijn weten niet uit in NL en heeft geen NLse ondertiteling (is toch meestal alleen maar storend). Is wel al in de VS uitgekomen. Zal vast bij Amazon ofzo te vergrijgen zijn als je de originele versie wilt hebben.

Succes!
Phil


Pieter van der Luit

Vandaag de eerste dag gevogeld met Sandy Komito. Wereldvent, en goed nieuws: hij staat zonder meer open voor een avondje met lezing!
Ik zal straks een ander topic aanmaken met meer info om te kijken wat er mogelijk is en hoeveel interesse is.

Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Bart van Hoogstraten

#146
TU-Delft heeft een nieuw onvernietigbaar open-source filesharing systeem ontwikkeld, Tribler genaamd. Deze bittorrent client heeft geen sites als The Pirate Bay meer nodig. Tribler bevat naast een ingebouwde videospeler, een overlay network, een virtueel netwerk dat over internet heen ligt. In dit redundante netwerk liggen de torrents opgeslagen. Zelfs als de meeste Tribler clients offline worden gehaald, werkt het systeem nog steeds. Je kunt hem hier downloaden.

Edit -> werkt uitstekend en is eenvoudig te installeren, ben The Big Year nu aan het downloaden rechtstreeks met Tribler zonder tussenkomst van welke site dan ook.

Edit 2 -> Download kostte minder dan een half uur en ik zit hem nu te kijken. Leuk! (buiten is er toch niets aan nu met dat weer  :blink: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman


Max Berlijn

http://www.youtube.com/watch?v=NaX7i1Q7-Rw Kort, redelijk hilarisch en erg herkenbare teksten/uitspraken
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Wouter van der Ham

Ik heb de film net gezien, is wel een aanrader!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl