Hoofdmenu

Juffer?

Gestart door frankw, juni 30, 2010, 07:48:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankw



Wie kan mij vertellen wat dit is?
Bij mijn nieuwe vijver in Arnhem.
B.v.d.

ArjenDrost †


frankw

Ik voer m in, bedankt.

frankw

Ik heb er nog eentje:

Ik zag er 2 parend door de tuin vliegen en wilde ze fotograferen, ik vond alleen deze, welke half verzopen in het moeras lag. Ik heb m eruit gevist maar hij/zij heeft er geen zin meer in..






frankw

Ik had vandaag in een bosrijke omgeving een (grote) Libel met een groen lichaam en een knal blauwe kop, is daar misschien nog een soort aan te plakken?

Lonnie Bregman

Citaat van: frankw op juli 08, 2010, 13:59:14 PM
Ik had vandaag in een bosrijke omgeving een (grote) Libel met een groen lichaam en een knal blauwe kop, is daar misschien nog een soort aan te plakken?
Waarschijnlijk een Grote keizerlibel.

Citaat van: frankw op juli 08, 2010, 13:56:13 PM
Ik zag er 2 parend door de tuin vliegen en wilde ze fotograferen, ik vond alleen deze, welke half verzopen in het moeras lag. Ik heb m eruit gevist maar hij/zij heeft er geen zin meer in..
Lijkt me een Houtpantserjuffer.
Groeten, Lonnie Bregman

frankw

Dank je Lonnie, die moeten het zijn idd. Had ik alleen ff de kleuren verwisseld van de Libel.  :duim:

Nu we toch goed bezig zijn; gisteren had ik op nagenoeg dezelfde locatie en grote libel met een soort tijger patroon, vrij opvallend geel met zwarte strepen. Enig idee?

Jeroen Nagtegaal

De foto hier is inderdaad Houtpantserjuffer,
Frank; Jouw 2e is wellicht gewone oeverlibel,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Dank je Jeroen, mits er geen duidelijke andere opties zijn dan is dat hem idd geweest. :duim:

Jeroen Nagtegaal

Andere opties zijn Rombouten, maar meest waarschijnlijk is wel een Gewone Oeverlibel,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Een rombout was het niet als ik zo de foto's bekijk, te onopvallend zeg maar. Het zal een Gewone Oeverlibel zijn geweest.

JohanvantBosch

Citaat van: frankw op juli 08, 2010, 14:54:30 PM
Een rombout was het niet als ik zo de foto's bekijk, te onopvallend zeg maar. Het zal een Gewone Oeverlibel zijn geweest.

Kijk voor de zekerheid ook nog eens bij vrouw Blauwe glazenmaker.


frankw

Bedankt voor de reacties, Gewone Oeverlibel lijkt me toch het beste overeen komen. :duim:

Jeroen Nagtegaal

Jij woont blijkbaar in Arnhem, Kun jij eens blauwe juffers in Sonsbeek fotograferen, volgens mij moet daar ook Kanaaljuffer vliegen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Ik kom eigenlijk zelden/nooit in Sonsbeek, waarom weet ik ook niet eigenlijk. Daar komt bij dat ik nooit een fototoestel bij me heb met vogelen oid. De foto's die ik hier plaats komen allemaal uit mijn nieuwe tuin.
Maar ik zal eens kijken of ik er een dezer dagen een rondje kan maken en dan zal ik letten op de juffers voor je. :duim:

Lelijk trouwens voor je dat je computer is gecrashed. Alles kwijt?

Jeroen Nagtegaal

Ik was laast zelf in Sonsbeek, maar toen geen tijd/mogelijkheid de juffer goed te bekijken.

Mijn PC is volledig gecrashed, maar gelukkig 10 dagen ervoor een back-up gemaakt. Daarbij is wel alle mail verloren, en aangezien er nog veel mail openstond deze opmerking.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Nog een vraag, In Arnhem Zuid ligt een heel mooi poetlje: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=arnhem+zid&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.928854,9.876709&ie=UTF8&hq=&hnear=Station+Arnhem+Zuid&ll=51.963691,5.850456&spn=0.00388,0.009645&t=h&z=17

Staat alleen nog niet op de sateliet foto's. Kan goed Vuurlibel ed vliegen. Maar lijkt ook op de plasjes waar Gaffelwaterjuffer vliegt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Die ken ik niet. Ik zal eens kijken een deze dagen. Vanuit de trein gezien?

Jeroen Nagtegaal

Ja, daar liggen 2 poeltjes in die wei, de meest noordelijk zag er erg tof uit. Mogelijk zijn we wel droger dan enkele weken terug. In het voorjaar daar een enkele keer ook "steltjes" gezien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Ik ben er gisteravond geweest en het zijn idd leuke poelen. (ben alleen bij de noordelijke geweest, de ander vanaf een afstand gezien) Ik was alleen vergeten een lange broek ed aan te trekken dus dat was niet echt een succes. Er vlogen iig een Gewone Oeverlibel en bijzonder veel Lantaarntjes rond en wat soorten die ik niet op naam kan brengen. Ik heb wat foto's geprobeerd te maken alleen ik heb duidelijk niet voldoende aan m'n 3 x zoom 6mp knake cameraatje. Ik zal de foto's in de loop van de dag plaatsen misschien kunnen we er nog wat mee.  :duim:

frankw

Dit is wat ik enigszins heb kunnen fotograferen. Allemaal dezelfde soort lijkt me. Ik dacht dat het Lantaarntjes waren maar ik twijfel nu. Wie biedt uitkomst?










Jeroen Nagtegaal

Zijn inderdaad vrouwtje Lantaarn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Ok. bedankt. Binnenkort beter voorbereid maar eens terug. :angel:

frankw

Vandaag deze in de tuin, ik kom tot een jonge Lantaarntje, correct? Ik zie geen andere optie.

Wat een vette kleurcombinatie btw. :duim:

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankw