Weer jonge gierzwaluw uit nest gevallen.

Gestart door Eddy Clerx, juni 30, 2010, 09:25:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Eddy Clerx

Helaas, eens in de paar jaar gebeurt het en het is weer zover. Een jonkie uit het nest gevallen. Ligt nu koud, is er belangstelling nog voor?

Maarten Hotting

Is er geen optie om het jong terug in het nest te zetten?
Groet,
Maarten

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

diertjesvriend

als je ze nog levend vind en niet weer in het nest krijgt gelijk een vogelopvang bellen of hem er gewoon heen brengen, of als je geen tijd of vervoer hebt de dierenambulance bellen.
in tussentijd vogeltje in een bakje met wc papier ofzo (nestje idee) leggen op een donkere warme plek.
als je er handig mee bent kan je proberen te dwangvoeren, maar geen water gaan geven.
door het voedsel zit genoeg vocht, water geven in de snavel geeft een groot risico op verslikking / longontsteking / dood.

ik denk zelf niet dat iemand belang heeft hij een dood gierzwaluwjong verder.

Jan vH

Citaat van: diertjesvriend op juni 30, 2010, 16:59:50 PM
ik denk zelf niet dat iemand belang heeft hij een dood gierzwaluwjong verder.
Dat weet ik niet, er kunnen vast wel onderzoekers zijn die er wat aan hebben.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Citaat van: Jan vH op juni 30, 2010, 18:45:26 PM
Citaat van: diertjesvriend op juni 30, 2010, 16:59:50 PM
ik denk zelf niet dat iemand belang heeft hij een dood gierzwaluwjong verder.
Dat weet ik niet, er kunnen vast wel onderzoekers zijn die er wat aan hebben.
Naturalis?
Groeten, Lonnie Bregman

peterlindenburg

Naturalis is altijd geïnteresseerd! Ze komen om in de ijsvogels, houtsnippen en sperwers, maar van gewone soorten hebben ze er een stuk minder omdat de meeste mensen niet verwachten dat ze daar op zitten te wachten. Ik kan me voorstellen dat ze blij zullen zijn met een gierzwaluw!

Eddy Clerx

Ik kan me herinneren dat een naturalis medewerker interesse had in een dode putter die ik (2 jaar geleden)  had maar een onvolwassen dier was niet van nut.  Nu ook weer een goed gevoed ding met onontwikkelde veren. Alleen, ik weet niet meer wie dat was ???