Kuifleeuwerik nu echt bijna weg?

Gestart door hiskodevries, juni 28, 2010, 15:45:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Steven Wytema

Ik zal het nog maar eens herhalen:
de CDNA keurt niks af. Ze aanvaarden het geval niet.
Dat wil zeggen dat het nog best zo zou kunnen zijn, alleen de documentatie is niet afdoende,
Steven Wytema


Guus Peterse

Dat lijkt in dit geval toch anders te liggen. Uit het rapport: 'Helaas is je waarneming niet aanvaard. Het geluid lijkt in eerste instantie erg sterk op Kuifleeuwerik, maar bij nadere analyse blijkt het niet te matchen met opnames van Kuifleeuwerik. Het doet sommige leden wel iets denken aan fragmenten van de zang van Sneeuwgors. Wat het wel was, zullen we nooit weten, maar een Kuifleeuwerik was het in ieder geval niet...'.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

laatvlieger

Citaat van: guusp op januari 09, 2017, 16:27:10 PM
Dat lijkt in dit geval toch anders te liggen. Uit het rapport: 'Helaas is je waarneming niet aanvaard. Het geluid lijkt in eerste instantie erg sterk op Kuifleeuwerik, maar bij nadere analyse blijkt het niet te matchen met opnames van Kuifleeuwerik. Het doet sommige leden wel iets denken aan fragmenten van de zang van Sneeuwgors. Wat het wel was, zullen we nooit weten, maar een Kuifleeuwerik was het in ieder geval niet...'.
Ik vind dat best raar commentaar... vooral dat laatste zinnetje.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Tukkerbird

Citaat van: laatvlieger op januari 10, 2017, 08:33:35 AM
Citaat van: guusp op januari 09, 2017, 16:27:10 PM
Dat lijkt in dit geval toch anders te liggen. Uit het rapport: 'Helaas is je waarneming niet aanvaard. Het geluid lijkt in eerste instantie erg sterk op Kuifleeuwerik, maar bij nadere analyse blijkt het niet te matchen met opnames van Kuifleeuwerik. Het doet sommige leden wel iets denken aan fragmenten van de zang van Sneeuwgors. Wat het wel was, zullen we nooit weten, maar een Kuifleeuwerik was het in ieder geval niet...'.
Ik vind dat best raar commentaar... vooral dat laatste zinnetje.

Dat vond ik zelf ook,  Kuifleeuwerik komt voor mij nog steeds het meest in de buurt en het sonogram heeft veel vergelijkingen met die op ceno- xanto.
Maar bij twijfel is dit de juiste beslissing, we zoeken gewoon naar de volgende.

Vincent Hart

Ik weet niet of het juist is hier te spreken van een 'rapport': Ik lees het meer als een toelichting van de CDNA-archivaris, waarbij de laatste zin wellicht beter had kunnen worden weggelaten inderdaad.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Ben Gaxiola

Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2017, 15:57:07 PM
Ik weet niet of het juist is hier te spreken van een 'rapport': Ik lees het meer als een toelichting van de CDNA-archivaris, waarbij de laatste zin wellicht beter had kunnen worden weggelaten inderdaad.

Of: "Wat het wel was, zullen we nooit weten, maar een  zekere Kuifleeuwerik was het in ieder geval niet."
Ben Gaxiola

MarcelHaas

Citaat van: Ben Gaxiola op januari 10, 2017, 18:19:45 PM
Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2017, 15:57:07 PM
Ik weet niet of het juist is hier te spreken van een 'rapport': Ik lees het meer als een toelichting van de CDNA-archivaris, waarbij de laatste zin wellicht beter had kunnen worden weggelaten inderdaad.

Of: "Wat het wel was, zullen we nooit weten, maar een  zekere Kuifleeuwerik was het in ieder geval niet."

Dat was inderdaad beter geweest...  :angel:

HPM

In Nederland is het afgelopen en dit is restpopulatie in België dit jaar tot nu toe. (kilometerhokken)
Herman van der Meer