Nieuwe hobby er bij Sprinkhanen

Gestart door fauna-onderzoeker-hans, augustus 10, 2006, 00:59:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

fauna-onderzoeker-hans

weg gehaald

characea

Links:
Saltabel
en
sprinkhanen werkgroep NHGL.

Zijn de geluiden van de CD rom te doen ? Ik vond de geluiden in het vrije veld anders klinken dan op de CD rom.

Mark van Veen

Zie voor een fotografisch overzicht met geluid: sprinkhanen kenmerkengids.

De geluiden kloppen redelijk goed, alleen e zang van sprinkhanen is temperatuurafhankelijk (langzamer bij kouder weer) en bij sabelsprinkhanen krijg je op CD soms een sterk verlies aan hoge tonen. Die voegen in het echt wel iets toe aan het geluid zodat het 'anders klinkt'.
groet,

Mark van Veen

Jeroen Nagtegaal

Het lijkt me wel handig om iig de veldgids, Sprinkhanen en krekels aan te scahffen en ook nog de tabel van de JBU, www.jeugdbondsuitgeverij
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Nog een tip om geluiden te leren herkennen, loop op het geluid af en stop telkens na een stap om te weten welke kan te op moet, ga zo op zoek naar het beest todat je hoort hij zit onder me, en kijk dan heel voorzichtig rond en van g alle beesten die je dan daar ziet, determineer ze en controleer het geluid, het kost wat tijd maar vergetn zul je ze niet,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Miscgien kun je ook een recorder kopen en dan de geluiden hier posten als je er niet uit komt, ook goed voor WN.nl in de Database,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com