Hoofdmenu

Lestes virens

Gestart door JohnvR, augustus 08, 2006, 23:08:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

In de buurt van het paartje sponsa's (zie mijn vorige topic, nabij Radio Kootwijk afgelopen weekend) trof ik ook deze aan. Het lijkt me toch wel vrij zeker een mannetje Tengere pantserjuffer Lestes virens, maar ik wou het toch even checken vanwege de soort en de locatie. Kenmerken: geen blauwe bestuiving op S2, licht achterhoofd, lichte zijkant borststuk en korte onderste achterlijfaanhangsels.





Groeten,


Schoppers

Idd een mannetje Tengere.

Goyatlah

Had het geluk deze vandaag ook te fotograferen... (Nog niet gemeld, doe ik morgen wel)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohnvR

Mooie foto Dolf, alle kenmerken in één foto en scherp.

Goyatlah

CiteerMooie foto Dolf, alle kenmerken in één foto en scherp.
Dank je. Had me vorig jaar al gefotografeerd op het Dwingelderveld, en 1 of 2 vrouwtjes op hetzelfde gebiedje. Wist dus ook wat de determinatiekenmerken waren.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Moi Hans,

zou wel willen, maar dat is zo'n 2 uur fietsen vanaf Groningen, iets te ver weg dus...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohnvR

Ik zag op waarneming.nl dat er niet zo veel waarnemingen waren van Tengere pantserjuffers op de Veluwe. Hans, gebaseerd op je eerdere posts/reply's neem ik aan dat de waarnemingen van jou in de toekomst er nog bij komen. Die van mij komt ook later, omdat ik ze vooralsnog eerst via 'Landkaartje' invoer en dan de uitvoer daar weer van naar waarneming.nl stuur.

Mijn waarneming van die ene Tengere pantserjuffer was overigens bij een zeer klein poeltje, een soort gegraven gat langs het pad. De coordinaten zijn zo'n beetje 184.4, 464.2, dus eigenlijk niet zo ver van de Gerritsflesch (waar ik eigenlijk liever heen was gegaan).