Hoofdmenu

Distelschildpadtor?

Gestart door Auratus, juni 17, 2010, 22:16:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Auratus

Ik zie geen onderscheidende kenmerken tussen de muntschildpadtor en de distelschildpadtor. Dit beest zat op een distel, mag ik dan uitgaan van de distelschildpadtor of is dat te kort door de bocht?

B.v.d.
Groet,

Jan

harry60

ik denk dat distelschildpad kever het meest voor de hand ligt in dit geval.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Auratus

Harry, bedankt. Ik ben het met je eens dat dat het meest voor de hand lijkt te liggen. Even afwachten of er nog andere meningen zijn.....
Groet,

Jan

jan cuppen

Zo lang je niet zeker weet wat het is altijd cf. In veldsituaties staan munt en distel vaak vlak bij elkaar.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Auratus

Jan,

Uiteraard kan ik altijd cf gebruiken, maar dat is natuurlijk niet waar het mij hier om gaat. Ik zeg dat IK geen onderscheidende kenmerken zie, wat natuurlijk niet betekent dat ze er niet zijn. Het feit dat er twee soorten zijn betekent m.i. namelijk dat ze er wel zijn. Ik weet alleen niet,of die kenmerken wel of niet op een foto te zien zijn. Dat komt omdat ik niet genoeg van deze beesten weet en niet over de juiste bronnen beschik.

Het feit dat er van beide soorten meldingen en foto´s zijn hier op waarneming.nl, deed mij vermoeden dat dat verschil wel degelijk op foto´s te zien zou zijn. Maar misschien is dat wel een onjuiste conclusie ...  ???
Groet,

Jan

harry60

Van foto zijn deze twee niet van elkaar te onderscheiden.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Auratus

Oke Harry, bedankt, nu weet ik genoeg. Komt in het bakje onoplosbaar..
Groet,

Jan

beetlestitch

er zitten ook kenmerken aan de onderzijde en op het kopschild. groeten toon.
Toon Keukelaar

Auratus

Bedankt voor de toevoeging Toon, heb je eventueel ook een verwijzing naar de verschillen (internet of boek)?
Groet,

Jan

beetlestitch

#9
dat zit in een tabel verborgen met meerdere soorten dus zou ik die in zijn geheel moeten over typen en thevens uit het duits moeten vertalen maar dat vind ik net iets teveel sorry want het gaat met het scheidegger 1 vinger systeem. groeten toon
Toon Keukelaar

Auratus

Oke, Toon ik begrijp het, in ieder geval bedankt maar weer.
Groet,

Jan