gekleurde grote stern

Gestart door moose, juni 08, 2010, 23:12:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

moose

 
Bij het zoeken naar de Dougalls stern tussen een grote groep grote sterns, zag ik vanavond gekleurde grote stern.
Wie kan mij hier informatie overgeven.
Zie bijgevoegde foto.
Heeft iemand dit vaker waargenomen en kan iemand dit verklaren.



Met vriendelijke groet,
 
H.L.J. Eland

MLANG

Waarschijnlijk een project om een aantal beesten te volgen. Zie je wel vaker bij deze soort maar zo bont als bij deze heb ik het nog niet eerder gezien ..............   Gr. M.

Date Lutterop

Ik neem aan dat je deze in de Zeeuwse Delta hebt gezien? Warschijnlijk kan Eric Stienen je er meer over vertellen. Zijn adres:

eric.stienen(at)inbo.be

Groet,

Date


Timo Roeke

Je zou haast denken dat het olievlekken zijn  :-\

stefanhageman

 ??? ??? Of misschien in ijzerrijk water gedoken......... ??? ???  Maar dat lijkt me niet zo logisch.
Stefan Hageman


Jarinka

Citaat van: stefanhageman op juni 09, 2010, 15:11:00 PM??? ??? Of misschien in ijzerrijk water gedoken......... ??? ???  Maar dat lijkt me niet zo logisch.
Inderdaad wat minder logisch. De vleugeltoppen zouden dan nog de goede kleur moeten zijn, en alleen de buik gekleurd. En er zouden dan meer gekleurde Grote Sterns moeten zijn, want de kans dat er maar eentje is die in zulk water duikt is klein.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Het is gewoon een project, omdat de ring lastig afleesbaar zijn, en deze vogel zo wel opvallen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

nlzorg01

Vandaag deze gekleurde oranje grote stern nog steeds aanwezig bij Flauwers inlaag. Al iemand navraag gedaan bij Eric Stienen? Hij reageert meestal snel.

Groeten,

JanZ

Hans Peterse

Vast een grapje van een voetbalfan...

Vincent Hart

Naast de vogel in de Flaauwers Inlaag ook een op deze manier ge :-X e grote stern op Markenje.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Justin Jansen

D'r was van de week ook al een oranje Zilvermeeuw in het nieuws.....
M.v.g., Justin Jansen


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Justin Jansen op juni 13, 2010, 08:45:38 AM
D'r was van de week ook al een oranje Zilvermeeuw in het nieuws.....
Maar dat is dan weer geen project, en met schadelijke verf...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 09, 2010, 16:12:39 PM
Het is gewoon een project, omdat de ring lastig afleesbaar zijn, en deze vogel zo wel opvallen.

:o  als dit een project is dan vind ik dat wel heel erg triest,een ring kan nog maar dit moest verboden worden.

Jeroen Nagtegaal

Nja, Je kan alleen gaan ringen, maar zo'n ring zal zelden tot nooit worden afgelezen. Je kan ze gaan wingtaggen, maar die zal in we weg gaan zitten als ze gaan jagen. Juist door het verven, wat maar één seizoen blijft, zijn vogels wel snel herkenbaar en kunnen er gegevens worden verzameld. Je kan ook beesten gaan zenderen, maar ook deze zullen in de weg zitten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BramtK

Gaat inderdaad wel heel erg ver...
Groeten,

Bram ter Keurs