Hoofdmenu

Groentje

Gestart door boogey55, augustus 05, 2006, 19:52:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

Robert Heemskerk

#2
Ik hou het op een 'groenachtige' vlieg

Calliphora-soorten (als dit er een is...) zijn zeker voor - niet-vliegenfreaks - erg moeilijk te determineren, laat ik zeggen onmogelijk. Helemaal van deze foto af, dat is onmogelijk..

Je zult ze dan moeten vangen en onder vergroting moeten bekijken.

Ik laat je hierbij een determinatie-link zien als voorbeeld;

http://www.nku.edu/~biosci/CoursesNDegree/...Key/species.htm

Hier kun je dus ook even wennen aan het technisch taalgebruik binnen de vliegenschool;
http://www.nku.edu/~biosci/CoursesNDegree/.../flyanatomy.htm

p.s. kleuren kunnen volgens mij ook sterk wisselend zijn

boogey55

Dank je Robert.

De links geven mij 404 meldingen, maar ik denk dat dieper ingaan op de vlieg niet aan mij is besteed.
Dank je voor je tijd.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Robert Heemskerk

Waarschijnlijk is die server down, of de pagina is eruit gehaald?
Maar ik kan je vertellen dat deze site inging op zeer kleine details vd vliegen (voor het oog nauwelijks zichtbaar)

Aan de vleugeladering (netwerk) kun je wel het een en ander aflezen, aan de hand hiervan kun je meestal zeggen om wat voor familie het gaat.

groet, robert

Date Lutterop

Een Bromvlieg (Calliphoridae) van het geslacht Lucilia. Verder niet van foto te identificeren.

Groet,

Date

Groet,

Date


gardensafari

Ik heb de foto op verschillende manieren gemanipuleerd, maar ik krijg geen beeld van de exacte adering. Ik durf daarom niet eens te zeggen tot welke familie hij behoort. Het kan een vleesvlieg zijn, maar ook een huisvlieg of een bloemenvlieg. Ik zou deze ongedetermineerd laten en niet invoeren, of iemand moet de vleugeladering voldoende zichtbaar kunnen maken om te kunnen beoordelen welke familie het hier betreft...

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

boogey55

CiteerIk zou deze ongedetermineerd laten en niet invoeren, of iemand moet de vleugeladering voldoende zichtbaar kunnen maken om te kunnen beoordelen welke familie het hier betreft...
Was ik ook van plan.
Overigens zaten dez in een verspreide groep naast braamstruiken op het asfalt.
Groet, Pim Frijling
Wolvega