Hoofdmenu

zeearend in de OVP

Gestart door hiskodevries, april 03, 2005, 16:18:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Nu zoveel kadavers in de OVP aanwezig zijn, zou er nu een kans zijn dat de zeearenden  blijven deze zomer ?
Ja/Nee
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

ja zeker weten.
Volgens mij is er de afgelopen jaren al minstens één zeearend blijven overzomeren. We wachten op het eerste broedgeval. Visarend mag ook.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Overzomeren elke zomer 1-2 Zeearenden in de OVP voor zover ik weet.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Hisko, ik ken een site, namelijk waarneming.nl, waarop je heel leuk kunt zien dat er augustus 2004 nog een waarneming is van de zeearend in de OVP.

:P  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

harderbroek

CiteerOverzomeren elke zomer 1-2 Zeearenden in de OVP voor zover ik weet.
Hallo,

Er verblijven al zomers zeearenden in de OVP.
maar het wachten is natuurlijk voor broedgevallen op overzomerende adult exemparen.

Geslachtrijp ongeveer 4kj. Deze worden de laatste jaren meer gezien (lees ook sub adult)(sinds de discussie met het wereld Natuufonds) De beesten komen er wel op eigen kracht. Wel opvallend dat met de toename van de Europese populatie in Nederland de aantallen eigenlijk vanaf de jaren tachtig stabiel zijn. Met die verstande dat er mondjes maat meer ad. exemplaren worden gezien. En daar moeten we het dan van hebben.
Maar ik vermoed dat dit toch nog enkele jaren gaat duren evenals  de Visarend waarvan ik vermoed dat die eerder tot broeden komen in Nederland dan de Zeearend. (kkeine weddenschap met kenners die ik hoop te winnen)

groet
Rob
Zeewolde
Flevoland
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland