Wat stemt het Waarneming.nl-publiek op 9 juni 2010

Gestart door Vincent, juni 04, 2010, 14:43:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:18:58 PM
Citaat van: Marina op juni 09, 2010, 17:01:43 PM
Voor de nog steeds zwevende kiezer: stemadvies naar hetgeen je consumeert

www.brandvoting.nl

Ja hoor, volgens die site past mijn merkkeuze bij de PVV  :-X

Nou wordt ie nog mooier.

Ik zit hier te pleitten om niet op de vvd te stemmen en wat krijg ik als resultaat???

VVD  :P

Nu ga ik zeker PvdA stemmen.

Die site is gemaakt door rechtse vriendjes!!!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Goyatlah

#61
Zou de gemiddelde PVV-kiezer nu echt naar de VPRO kijken en National Geographic Magazine en de Volkskrant lezen?  ;D ;D ;D
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Marina

Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:18:58 PM
Ja hoor, volgens die site past mijn merkkeuze bij de PVV  :-X

HAHA mijn man en ik kwamen ook allebei uit bij de PVV.
Lijkt me niet helemaal zuivere (Douwe Egberts)koffie...
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: denro op juni 09, 2010, 17:30:17 PM
Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:18:58 PM
Citaat van: Marina op juni 09, 2010, 17:01:43 PM
Voor de nog steeds zwevende kiezer: stemadvies naar hetgeen je consumeert

www.brandvoting.nl

Ja hoor, volgens die site past mijn merkkeuze bij de PVV  :-X

Nou wordt ie nog mooier.

Ik zit hier te pleitten om niet op de vvd te stemmen en wat krijg ik als resultaat???

VVD  :P

Nu ga ik zeker PvdA stemmen.

Die site is gemaakt door rechtse vriendjes!!!
Ik kreeg SP,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: Marina op juni 09, 2010, 17:39:15 PM
HAHA mijn man en ik kwamen ook allebei uit bij de PVV.
Lijkt me niet helemaal zuivere (Douwe Egberts)koffie...
Hier nog een PVV-er  :rolleye: 
Wie heeft dat ding gesponsord? >:D
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jan vH

Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:18:58 PM
Citaat van: Marina op juni 09, 2010, 17:01:43 PM
Voor de nog steeds zwevende kiezer: stemadvies naar hetgeen je consumeert

www.brandvoting.nl

Ja hoor, volgens die site past mijn merkkeuze bij de PVV  :-X
Bij mij ook.  :rolleye: Wat een onzin.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Marina

Gelukkig hoeven we niet alleen op de stemwijzers af te gaan.
Ben toch wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Wat denken jullie dat de winnende partij(en) zijn?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Denro

Het gaat toch wel echt spannend worden tussen de pvda en de vvd, alleen denk ik dat de vvd nipt wint  :'(

Verder verlies: cda, cristenunie en sp (sp toch nog 14 zetels denk ik)

verder winst: d66, groenlinks en pvv (helaas)

Ik hoop zo dat de Pvda gaat winnen!!!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Vincent

#68
Het verschil tussen VVD en PvdA wordt spannend, maar ik verwacht dat de PvdA net zo goed de grootste kan worden als de VVD.

PVV gaat helaas ook wel veel stemmen krijgen, maar die verwacht ik niet in de coalitie

Een coalitie van GL, PvdA en D66, zoals Allart oppert, lijkt me ook wel wat, maar dan moeten ze wel erg veel stemmen krijgen (daar zal nog een partijtje bij moeten).

Denk eigenlijk dat SP het ook wel goed gaat doen, en ik verwacht dat CDA historisch zakt (lager dan in de peilingen).
Vincent

Denro

 ;D Na 20% van de stemmen: PvdA op kop  :duim:

Ik kan met een gerust hart gaan slapen ?!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Vincent

#70
Citaat van: denro op juni 10, 2010, 00:36:13 AM
;D Na 20% van de stemmen: PvdA op kop  :duim:

Ik kan met een gerust hart gaan slapen ?!
Heb het ook gezien en het blijft nog even spannend. Ik zat zonet te denken dat de PvdA wellicht wat beter uit de peilingen komt, omdat de uitslag uit Amsterdam al binnen is (waar ze een flinke winst hebben geboekt). Als deze winst een redelijk effect heeft op de doorrekening op basis van de eerste 20% van de stemmen, dan kan dit wel eens te rooskleurig geschetst zijn, want het algemene beeld is toch dat deze partij in de meeste gemeenten licht verliest (t.o.v. uitslag 2006). Anderzijds zijn er misschien veel 'tactische' stemmen voor de PvdA buiten de regio Amsterdam en is een zeteltje meer dan VVD weer minder onrealistisch.

Het is en blijft een spannende uitslag. Ik ben tevreden zolang de VVD maar niet de grootste wordt.
Vincent

Denro

 :-X nu is de vvd weer de grootste!

Ik ga maar slapen en zie het morgen wel.

Weltrusten
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Vincent

Ja, ik zag het, maar nu weer gelijk (31-31).

Welterusten!
Vincent

Maico Weites

VVD toch de grootste. ;D
PvdA verloor er weer 1 en die ging naar de PvdD.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

LakeSide

Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:36:01 PM
Zou de gemiddelde PVV-kiezer nu echt naar de VPRO kijken en National Geographic Magazine en de Volkskrant lezen?  ;D ;D ;D

ik gok van niet, vanochtend op het journaal: 52% van de PVV stemmers is laag opgeleid  :-\

Timo Roeke

Helaas is de PVV zo enorm gegroeid. Hopelijk komen ze in de regering. Wilders zelf is geen domme jongen maar 22 kamerleden is een lachtertje. Zo 90% van de kamerleden van de PVV heeft geen enkele ervaring met het spreken in openbaar vanuit hun publieke rol. Dat worden hilarische tijden en over een jaar opnieuw stemmen.

Denro

Citaat van: LakeSide op juni 10, 2010, 07:25:01 AM
Citaat van: Goyatlah op juni 09, 2010, 17:36:01 PM
Zou de gemiddelde PVV-kiezer nu echt naar de VPRO kijken en National Geographic Magazine en de Volkskrant lezen?  ;D ;D ;D

ik gok van niet, vanochtend op het journaal: 52% van de PVV stemmers is laag opgeleid  :-\

So, dat is weinig!

Ik dacht dat het rond de 80% zat.

Het Nationalisme is weer in het land. Elke dag de vlag uit en het Engels moet worden verbannen uit de schoolbanken.

Lang leve Nederland!

Ironisch dat juist Trots op Nederland de arena heeft verlaten op het moment dat ik niet meer trost op Nederland ben!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Rikstar

oke, ik twijfel om dat in dit topic te bespreken of toch een ander topic maar ik ben wel benieuwd naar de beste coalities die er tot nu toe te maken zijn?
IK stem op: PVDA, VVD, D66 en Groenlinks met in totaal 81 zetels   (nu maar hopen dat dat haalbaar is) betekend dat een centrumlinkse coalitie? :P
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

joostheeremans

Citaat van: Rikstar op juni 10, 2010, 10:06:06 AM
oke, ik twijfel om dat in dit topic te bespreken of toch een ander topic maar ik ben wel benieuwd naar de beste coalities die er tot nu toe te maken zijn?
IK stem op: PVDA, VVD, D66 en Groenlinks met in totaal 81 zetels   (nu maar hopen dat dat haalbaar is) betekend dat een centrumlinkse coalitie? :P

Paars plus noemde ze dit. Mooie optie hoor, mijn zegen hebben ze.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Denro

Citaat van: Rikstar op juni 10, 2010, 10:06:06 AM
oke, ik twijfel om dat in dit topic te bespreken of toch een ander topic maar ik ben wel benieuwd naar de beste coalities die er tot nu toe te maken zijn?
IK stem op: PVDA, VVD, D66 en Groenlinks met in totaal 81 zetels   (nu maar hopen dat dat haalbaar is) betekend dat een centrumlinkse coalitie? :P
:right:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Goyatlah

Citaat van: m.weites op juni 10, 2010, 07:10:50 AM
VVD toch de grootste. ;D
PvdA verloor er weer 1 en die ging naar de PvdD.

Niet echt natuurlijk, PvdD heeft haar 2 zetels weer terug en de PvdA heeft zetels verloren aan o.m. GL.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

veldman

Citaat van: Timo Roeke op juni 10, 2010, 08:57:32 AM
Helaas is de PVV zo enorm gegroeid. Hopelijk komen ze in de regering. Wilders zelf is geen domme jongen maar 22 kamerleden is een lachtertje. Zo 90% van de kamerleden van de PVV heeft geen enkele ervaring met het spreken in openbaar vanuit hun publieke rol. Dat worden hilarische tijden en over een jaar opnieuw stemmen.
Wilders geen domme jongen? Het spijt me erg maar ik heb in hem nog geen bijzondere begaafdheid kunnen ontdekken. Net als Pim Fortuyn maakt GW dankbaar gebruik van achterdocht en angst bij het domme deel van de bevolking: "iemand die slimmer is dan ik, begrijp ik niet en ik word dus vast door zo iemand voor de gek gehouden". Iedereen kan volksmenner worden. 't Is eenvoudig: ontken dat de maatschappij ingewikkeld in elkaar zit en roep vervolgens dat andere politici de kiezer doen geloven dat het wel zo is. Verzin er een dolkstootlegende-achtig verhaal bij en klaar ben je. Oh ja, en voorkom gedeelde verantwoordelijkheid door niet met anderen samen te werken.

Denro

Citaat van: denro op juni 09, 2010, 20:49:31 PM
Het gaat toch wel echt spannend worden tussen de pvda en de vvd, alleen denk ik dat de vvd nipt wint  :'(

Verder verlies: cda, cristenunie en sp (sp toch nog 14 zetels denk ik)

verder winst: d66, groenlinks en pvv (helaas)

Ik hoop zo dat de Pvda gaat winnen!!!

Ik word volgende verkiezing opiniepeiler!!!

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Timo Roeke

Citaat van: veldman op juni 10, 2010, 11:29:15 AM
Citaat van: Timo Roeke op juni 10, 2010, 08:57:32 AM
Helaas is de PVV zo enorm gegroeid. Hopelijk komen ze in de regering. Wilders zelf is geen domme jongen maar 22 kamerleden is een lachtertje. Zo 90% van de kamerleden van de PVV heeft geen enkele ervaring met het spreken in openbaar vanuit hun publieke rol. Dat worden hilarische tijden en over een jaar opnieuw stemmen.
Wilders geen domme jongen? Het spijt me erg maar ik heb in hem nog geen bijzondere begaafdheid kunnen ontdekken. Net als Pim Fortuyn maakt GW dankbaar gebruik van achterdocht en angst bij het domme deel van de bevolking: "iemand die slimmer is dan ik, begrijp ik niet en ik word dus vast door zo iemand voor de gek gehouden". Iedereen kan volksmenner worden. 't Is eenvoudig: ontken dat de maatschappij ingewikkeld in elkaar zit en roep vervolgens dat andere politici de kiezer doen geloven dat het wel zo is. Verzin er een dolkstootlegende-achtig verhaal bij en klaar ben je. Oh ja, en voorkom gedeelde verantwoordelijkheid door niet met anderen samen te werken.
Ben het helemaal met je eens maar toch is Wilders niet dom. Tenminste hij valt niet onder mijn definitie van dom. Misschien kunnen we beter concluderen dat hij niet wijs of verstandig is. Iemand met zijn achtergrond, diploma's & prestaties dom noemen, vind ik de valkuil waardoor hij juist meer macht krijgt.

leonwillems@home.nl

Tja hoor, Limburg maakt weer mooie sier.... 1 op de 4 stemde PVV (in Maastricht zou het zelfs 1.3de zijn). Ik durf me buiten niet meer te vertonen, want onze provincie zal wel overspoeld worden door cameraploegen met interviewers, die vragen wat er allemaal mis is in Limburg. Ik durf nou geen bruin brood meer te vragen bij de bakker, de couscous heb ik al in de GFT gegooid en naar de sjinees ga ik zeker niet meer...

:'(
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Maico Weites

Citaat van: Goyatlah op juni 10, 2010, 11:16:53 AM
Citaat van: m.weites op juni 10, 2010, 07:10:50 AM
VVD toch de grootste. ;D
PvdA verloor er weer 1 en die ging naar de PvdD.

Niet echt natuurlijk, PvdD heeft haar 2 zetels weer terug en de PvdA heeft zetels verloren aan o.m. GL.

Dat bedoelde ik ook. PvdA verloor in de laaste exit poll een zetel t.o.v. de vorige.
PvdD kreeg één bij. Waardoor ze evenveel zetels in de kamer krijgen als nu.

-

Kabinet vormen zal wel lastig worden.
Rechts: PVV, VVD, CDA
PVV is economisch gezien erg links en dat zal niet goed samengaan met m.n. VVD n ik denk niet dat de PVV kan regeren.
Paars plus: VVD, PvdA, D66 en GL
De vraag is of VVD en PvdA goed samen kunnen gaan.
Totaal ander programma.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

han.endt

Citaat van: m.weites op juni 10, 2010, 14:29:00 PM
Paars plus: VVD, PvdA, D66 en GL
De vraag is of VVD en PvdA goed samen kunnen gaan.
Totaal ander programma.
VVD en Groen Links?

VVD, PvdA en CDA net een zetel meerderheid.

veldman

Citaat van: Timo Roeke op juni 10, 2010, 12:06:43 PM
Citaat van: veldman op juni 10, 2010, 11:29:15 AM
Citaat van: Timo Roeke op juni 10, 2010, 08:57:32 AM
Helaas is de PVV zo enorm gegroeid. Hopelijk komen ze in de regering. Wilders zelf is geen domme jongen maar 22 kamerleden is een lachtertje. Zo 90% van de kamerleden van de PVV heeft geen enkele ervaring met het spreken in openbaar vanuit hun publieke rol. Dat worden hilarische tijden en over een jaar opnieuw stemmen.
Wilders geen domme jongen? Het spijt me erg maar ik heb in hem nog geen bijzondere begaafdheid kunnen ontdekken. Net als Pim Fortuyn maakt GW dankbaar gebruik van achterdocht en angst bij het domme deel van de bevolking: "iemand die slimmer is dan ik, begrijp ik niet en ik word dus vast door zo iemand voor de gek gehouden". Iedereen kan volksmenner worden. 't Is eenvoudig: ontken dat de maatschappij ingewikkeld in elkaar zit en roep vervolgens dat andere politici de kiezer doen geloven dat het wel zo is. Verzin er een dolkstootlegende-achtig verhaal bij en klaar ben je. Oh ja, en voorkom gedeelde verantwoordelijkheid door niet met anderen samen te werken.
Ben het helemaal met je eens maar toch is Wilders niet dom. Tenminste hij valt niet onder mijn definitie van dom. Misschien kunnen we beter concluderen dat hij niet wijs of verstandig is. Iemand met zijn achtergrond, diploma's & prestaties dom noemen, vind ik de valkuil waardoor hij juist meer macht krijgt.
Welke diploma's heeft deze meneer dan? MAVO, HAVO en dan OU rechten...niet erg begaafd wat leren betreft, maar de omstandigheden kunnen natuurlijk ook tegengezeten hebben. Qua werk is ook niet allemaal bijzonder wat hij heeft uitgespookt.

Goyatlah

Je kunt onderscheid maken tussen slimheid en sluwheid. Wilders zou dan eerder sluw zijn.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Maico Weites

Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/