Wat stemt het Waarneming.nl-publiek op 9 juni 2010

Gestart door Vincent, juni 04, 2010, 14:43:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

Wat ga je stemmen bij de a.s. verkiezingen voor de Tweede Kamer op 9 juni? Stem hier alvast en zie wat andere natuurliefhebbers gaan stemmen.

Motivaties zijn welkom in een berichtje hieronder.
Vincent

veldman

Als verstandige niet-kapitalistische liberaal met oog voor de wereld om mij heen en weinig coulance jegens zielepoten kies ik voor D66.

Maico Weites

Ik zou (mag nog net niet stemmen) op D66 stemmen.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

Ik weet het nog niet. Ik twijfel tussen SP en Groen Links.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Vincent

Citaat van: Marina op juni 04, 2010, 23:43:51 PM
Ik kan de resultaten niet zien, klopt dat?
Nadat je (hier) gestemd hebt, zie je de resultaten. Is dat wat je bedoelt?
Vincent

Denro

Ik stem D66

Maar als de PVDA dichter bij de VVD in de buurt komt, stem ik PVDA!!!!

En dat zouden meer mensen moeten doen  :duim:

Ik zie het echt niet zitten dat de VVD de grootste partij gaat worden  :angry:


Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

veldman

Citaat van: denro op juni 05, 2010, 00:21:07 AM
Maar als de PVDA dichter bij de VVD in de buurt komt, stem ik PVDA!!!!

En dat zouden meer mensen moeten doen  :duim:
Kijk uit met tactisch stemmen. Een stem voor een kleinere partij (in oppositie of als regeringspartner) zorgt voor bijsturing van het beleid van de groten. Steun aan kleinere partijen geeft hen meer armslag bij het ontwikkelen van beleid en die kunnen daardoor betere amandementen, wetsvoorstellen en alternatieven aandragen.
Hoewel ik bv. geen groenlinkser, christenuniër of sp-er (of vvd-er) ben, hoop ik dat alle partijen voldoende mogelijkheden in huis hebben/krijgen om diepgaander met de politieke materie om te kunnen gaan. Ik heb een hartgrondige hekel aan slap, oncreatief en ongefundeerd beleid zonder reële toekomstvisie.

Marina

Citaat van: Vincent op juni 05, 2010, 00:01:57 AM
Citaat van: Marina op juni 04, 2010, 23:43:51 PM
Ik kan de resultaten niet zien, klopt dat?
Nadat je (hier) gestemd hebt, zie je de resultaten. Is dat wat je bedoelt?
Nee, ik heb gestemd, maar ik zie nog steeds niks?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marnix

CiteerNee, ik heb gestemd, maar ik zie nog steeds niks?
De eerste uitslagen zijn pas woensdagavond te zien  ;)
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

Vincent

Citaat van: Marina op juni 05, 2010, 12:25:44 PM
Citaat van: Vincent op juni 05, 2010, 00:01:57 AM
Citaat van: Marina op juni 04, 2010, 23:43:51 PM
Ik kan de resultaten niet zien, klopt dat?
Nadat je (hier) gestemd hebt, zie je de resultaten. Is dat wat je bedoelt?
Nee, ik heb gestemd, maar ik zie nog steeds niks?
Vreemd. Zie je dan nog wel de mogelijkheid om te stemmen of ook niet? Zo ja, dan zou ik het nog eens proberen en is je stem waarschijnlijk niet opgeslagen.
Vincent

Hinko

 :) ) tussenstand is wel een inkopper hoor! = Wrn.nl een 'linkse hobby'?
mvgr, Hinko

Vincent

Citaat van: Hinko op juni 05, 2010, 12:40:54 PM
:) ) tussenstand is wel een inkopper hoor! = Wrn.nl een 'linkse hobby'?
Inderdaad, alhoewel er is ook iemand die het als zeer rechtse hobby beschouwt.. ;). Of gaat het hier om de Partij Voor de Vogels?
Vincent

Vincent Hart

#14
Van AVN/VZK: http://www.natuurmonumenten.nl/content/stem-met-je-groene-hart
(NM zelf stemt CDA, dat is misschien nog wel iets om rekening mee te houden bij het interpreteren van hun initiatiefje)

Over de voorlopige resultaten van deze poll: Als je (behoud van) het groen echt belangrijk vindt, heb je helaas ook niet heel veel keus ...

http://www.politiekmetdebillenbloot.nl/  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

peterlindenburg

Ik stem Groenlinks en niet alleen omdat ze goed zijn voor natuur- en milieu, maar ook omdat ze hervormingsgezind zijn, een optimistisch mens- en maatschappij beeld hebben, progressief zijn. GroenLinks streeft een eerlijkere wereld na, waarin de rekening van de kredietcrisis niet te veel wordt neergelegd bij de mensen die het niet veroorzaakt hebben. Wat me ook erg aanspreekt van de politici van GroenLinks is dat ze zich altijd beschaafd en genuanceerd uitlaten en niet de reflex hebben om meteen op de waan van de dag te reageren. En last but not least: ze zijn helemaal klaar voor regeringsdeelname!


Kijk eens op http://danhoorjeheteensvaneenander.nl/ om te zien hoe goed het programma van GroenLinks op allerlei belangrijke gebieden scoort!


groet Peter




Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Vincent Hart

Volgens mij zou die vetgedrukte zin 'klik op de lijsttrekkers om (...)' voldoende waarschuwing moeten zijn  >:D
Ik mis Marianne Thieme  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

harry60

Eigenlijk ben ik van plan om niet te gaan stemmen en tussen blanco en niet stemmen zit weinig verschil het enigste verschil is dat je blanco stem meetelt met het opkomst percenetage.

Geen een partij houd zich aan de afspraken.
De meeste goede ideeen komt weinig of niets van terecht.
Puntje bij paaltje moeten we allemaal inleveren.

Misschien geen goed uitgangspunt, maar dat zijn de feiten van afgelopen jaren
en daar veranderd niets aan.

M Vr Gr
harry

M.Vr.Gr. Harry de Koning

peterlindenburg

CiteerEigenlijk ben ik van plan om niet te gaan stemmen



Niet stemmen is zonde! Stem dan op wat het dichtst bij je wensen komt en hoop er het beste van! Ik kan me goed voorstellen dat je er weinig vertrouwen in hebt gezien de politieke ontwikkelingen van de laatste jaren, maar stemmen blijft de enige manier waarop jij en ik een kans maken op directe invloed op de landelijke politiek en het zou zonde zijn vind ik om die ene kans niet te grijpen!

Elachista

Citaat van: vincenthart op juni 05, 2010, 13:16:38 PM
Volgens mij zou die vetgedrukte zin 'klik op de lijsttrekkers om (...)' voldoende waarschuwing moeten zijn  >:D
Ik mis Marianne Thieme  ;)

Echt wel!
Groet,
Tymo

peterlindenburg

Eventjes voor de D66 stemmers: weet wel dat je dan op een partij stemt die pro-kernenergie is.

veldman

Citaat van: peterlindenburg op juni 05, 2010, 14:23:42 PM
Eventjes voor de D66 stemmers: weet wel dat je dan op een partij stemt die pro-kernenergie is.
Hier houd ik dus niet van: botte en ongenuanceerde opmerkingen die bovendien onwaar zijn. Platte sound bite-politiek gericht op het beschadigen van anderen ten bate van jezelf en vooral ook niet oplossingsgericht.

Uit het D66-programma 2010

Geen nieuwe kerncentrales: Kernenergie kan alleen een optie worden in een samenhangend plan voor energietransitie, pas nadat Nederland tot het uiterste is gegaan in energiebesparing en bovendien hernieuwbare energiebronnen niet of onvoldoende in de resterende energievraag kunnen voorzien. Energieoverschotten uit ons omringende landen moeten daarbij nadrukkelijk meegewogen worden. Vanwege problemen met nucleair afval, de zeer lange bouwduur (meer dan 15 jaar), de hoge base-load, eindige uraniumvoorraden en het verdringen van duurzame energie, is kernenergie geen goede transitiebrandstof. Mocht onverhoopt, na alle andere inspanningen, kernenergie toch noodzakelijk zijn, dan kan dit alleen als het zich in een 'fair level playing field' kan handhaven. Dus in concurrentie met alternatieven en alleen in combinatie met wettelijke afspraken over verduurzaming van de overige energievoorziening. D66 is daarbij tegen elke vorm van verkapte staatsteun aan kernenergie.Ook de kosten voor bijvoorbeeld de beveiliging, de verzekering van risico's voor de samenleving,en de kosten van transport, verwerking en opslag van nucleair afval dienen volledig door de exploitant gedragen te worden.

peterlindenburg

#23
Ik lees toch echt dat ze kernenergie niet uitsluiten. Het standpunt van GroenLinks verschilt daar significant van


Uit het GroenLinks programma van 2010 (http://standpunten.groenlinks.nl/kernenergie):


CiteerKernenergie is onveilig en niet duurzaam, het zadelt toekomstige generaties voor honderdduizenden jaren op met zeer giftig en radioactief kernafval. Bovendien is kernenergie duur en raakt uranium ook op. GroenLinks is tegen het gebruik van kernenergie en ziet moderne mogelijkheden om het energieprobleem op te lossen. Kernenergie hoeft niet. Het is een technologie uit het verleden, niet van de toekomst. Duurzame energie en energiebesparing zijn veel betere antwoorden op het energievraagstuk en het klimaatvraagstuk dan het aantal kerncentrales uit te breiden. GroenLinks wil dat er een ambitieuze, groene energiepolitiek gevoerd worden, met als kernpunt dat er geïnvesteerd wordt in toekomstgerichte energietechnologieën, zodat we niet meer afhankelijk zijn van eindige, vervuilende energie.De kerncentrale in Borssele moet zo snel mogelijk worden gesloten. GroenLinks wil investeren in écht schone energie: duurzame en oneindige energiebronnen zoals zonne- en windenergie. Door innovatieve producten te stimuleren en meer te investeren in kenniseconomie, wil GroenLinks van Nederland weer een voorloper in de wereld maken als het gaat om het oplossen van de milieuproblemen.


groeten Peter Lindenburg

waterland01

Met vette letters schreeuw je, en dat is nooit netjes in cyberland. Verder kun je schreeuwen wat je wilt, maar je kunt ook als natuurliefhebber en milieu-verdediger wel zeker voorstander van kernenergie zijn. Om wel tien redenen, die ik hier niet ga noemen, want dit is geen canvas voor politieke partijen. Maar het getoeter dat je per se Groen Links of anderszins extreem links moet zijn als je je met natuurbehoud bezig houdt, vind ik irritant en getuigen van een typische Nederlandse dominee-mentaliteit. Van mij mag je tegen kernenergie zijn, gun anderen de ruimte om daar een andere mening op na te houden.
Henk Timmerman

peterlindenburg

Ik heb de vette letters bij deze weg gehaald, want ik wil niet schreeuwerig of on-netjes overkomen. Het was een knip/plakje vanaf de website van GroenLinks en de dikke letters zaten er vanzelf in, wat ik niet doorhad.


Verder schrik ik een beetje van de heftige reacties. Ik heb aangegeven waarom ikzelf op GroenLinks stem en dat als je tegen kernenergie bent je beter geen D66 kunt stemmen. Daarmee heb ik geen enkel oordeel uitgesproken over mensen die er een andere mening op na houden en dat zal ik ook nooit doen.


groet Peter

Rikstar

Wat is er mis met kernenergie eigenlijk?
ja, ik weet wel wat er mis mee is.
Maar zelf vind ik dit een moeilijk punt. De technologie is tegenwoordig zo goed dat kernafval zo vriendelijk mogelijk afgebroken kan worden ook al kan het natuurlijk altijd nog beter.
Maar nu de meeste partijen heel nederland inclusief de noordzee/waddenzee willen volplempen met windmolen wat ten eerste afschuwelijk is en ten 2de een hoop zeevogelslachtoffers zal eisen denk ik, wil ik liever aan andere alternatieve denken.
Helaas blijft er geen goede subsidie op zonnepanelen maar wat mij betreft..... zet op ieder dak van nieuwbouwhuizen wat zonnepanelen.

En toch stem ik op Groenlinks ;)   maar dit was voor hun wel een hekel puntje vond ik.
tevens bied voor windmolens in noordzee ook weer positieve aspecten: het zeeleven.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

AndreVrijens

Citaat van: denro op juni 05, 2010, 00:21:07 AM
Maar als de PVDA dichter bij de VVD in de buurt komt, stem ik PVDA!!!!

Klinkt als tactisch stemmen, slap hoor,

volgens mij heeft (bijna) iedereen een menining hoe het verder moet met Nederland. Dan kun je kiezen op een partij die dit het dichtste benadert. Als iedereen dat doet kan ook niemand zeuren achteraf. De regering zou dan gevormd worden met vertegenwoordigers die het idee van het volk uitdragen . . .

Met een tactische stem stem je dus op een partij die mogelijk de tweede keuze is. Betekent dat je mogelijk een regering krijgt die je liever niet had, alleen om te voorkomen dat er een regering komt die je liever Helemaal niet had...
mvg.  André

wijnands

Stem wat je wilt maar realiseer je wel dat

       
  • door ons systeem elk programma gaat lijden in eventuele coalitie besprekingen
  • kiesvee maar eens in de paar jaar interessant is, daarna rent men massaal terug naar de ivoren toren in den Haag
  • De meeste politici alles doen om lekker op hun achterwerk zittend 91k/jaar binnen te halen
Groeten,
Jeroen Wijnands

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Rikstar op juni 05, 2010, 20:58:47 PM
Wat is er mis met kernenergie eigenlijk?
ja, ik weet wel wat er mis mee is.
Maar zelf vind ik dit een moeilijk punt. De technologie is tegenwoordig zo goed dat kernafval zo vriendelijk mogelijk afgebroken kan worden ook al kan het natuurlijk altijd nog beter.
Maar nu de meeste partijen heel nederland inclusief de noordzee/waddenzee willen volplempen met windmolen wat ten eerste afschuwelijk is en ten 2de een hoop zeevogelslachtoffers zal eisen denk ik, wil ik liever aan andere alternatieve denken.
Helaas blijft er geen goede subsidie op zonnepanelen maar wat mij betreft..... zet op ieder dak van nieuwbouwhuizen wat zonnepanelen.

En toch stem ik op Groenlinks ;)   maar dit was voor hun wel een hekel puntje vond ik.
tevens bied voor windmolens in noordzee ook weer positieve aspecten: het zeeleven.

Kernenergie afbreekbaar? Alleen met de tijd wordt de straling minder zover ik weet.
Geld stoppen in Zonne-energie lijkt mij beter.

Ik weet zelf eigenlijk nog niet echt goed wat te stemmen, Ik neig zelfs naar de PVV of VVD om gewoon aan te geven dat er wat moet veranderen wat imigratie ed. Echter is GL of SP ook niet verkeerd voor het groen, maar die zaken zullen in 4 jaar tijd echt niet zo hard achteruit gaan dat ze over 4 jaar door een volgend kabinet kunnen worden herstelt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com