Hoofdmenu

DFB Big day

Gestart door Rickschonewille, mei 30, 2010, 22:11:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

We moeten eens een keer met de hele zooi gaan Big Dayen, landelijk. Dat lijkt mij een hele belefenis, lekker 24 uur lang vogelen vogelen en nog eens vogelen. En ´t zou een grap zijn als we ´t record verbreken met de hele Frisse Blik afdeling...

Sjoerd

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 22:11:26 PM
En ´t zou een grap zijn als we ´t record verbreken met de hele Frisse Blik afdeling...
Dan moet je wel een auto en wat ervaren vogelaars hebben hoor 8)

Rickschonewille

Citaat van: Sjoerd V. op mei 30, 2010, 22:26:33 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 22:11:26 PM
En ´t zou een grap zijn als we ´t record verbreken met de hele Frisse Blik afdeling...
Dan moet je wel een auto en wat ervaren vogelaars hebben hoor 8)

Yep...

GijsB

en nu is het sowieso te laat in het jaar,
Gijs

Rickschonewille

Citaat van: dralion13 op mei 31, 2010, 16:24:23 PM
en nu is het sowieso te laat in het jaar,

Jep, maar misschien is het wat voor volgend jaar :)

Lonnie Bregman

Citaat van: Sjoerd V. op mei 30, 2010, 22:26:33 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 22:11:26 PM
En ´t zou een grap zijn als we ´t record verbreken met de hele Frisse Blik afdeling...
Dan moet je wel een auto en wat ervaren vogelaars hebben hoor 8)
Dan moeten we dus alleen nog maar een auto! ;D
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PM
Volgend jaar (of in het najaar?) lekker met DFB gaan Big Dayen (gewoon met één of twee grote groepen door het hele land heen), en vrijdag (als het Vincent uitkomt) lekker naar de Nachtzwaluwen?

Wie gaan er mee (nog niet 100% zeker):
Vincent
Jarinka
Stijn
Jan
Frank
Robert (+ vader)
Rick

Nog iemand die ik vergeten ben?


Bigdayen is altijd leuk ;)  Een auto kan ik waarschijnlijk ook wel regelen.

Rickschonewille

Mijn opa wil zoiezo wel rijden... Joun vader wil denk ik ook wel . Maarja dat zijn dan allemaal iedeeën voor volgend jaar :)

Stijn E.

#8
Citaat van: firecrest op mei 31, 2010, 18:23:08 PM
Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PM
Volgend jaar (of in het najaar?) lekker met DFB gaan Big Dayen (gewoon met één of twee grote groepen door het hele land heen), en vrijdag (als het Vincent uitkomt) lekker naar de Nachtzwaluwen?

Wie gaan er mee (nog niet 100% zeker):
Vincent
Jarinka
Stijn
Jan
Frank
Robert (+ vader)
Rick

Nog iemand die ik vergeten ben?


Bigdayen is altijd leuk ;)  Een auto kan ik waarschijnlijk ook wel regelen.

Of ik :P Maar in onze auto kunnen max. 4 bijrijders, dus dan moeten we nog een auto hebben  ;)
Hoeveel mensen (excl. bestuurder) passen er in jouw auto Lars?  :blink:




EDIT:

Citaat van: Rickschonewille op mei 31, 2010, 18:28:01 PM
Mijn opa wil zoiezo wel rijden... Joun vader wil denk ik ook wel . Maarja dat zijn dan allemaal iedeeën voor volgend jaar :)

Je was me voor  :P
In elk geval genoeg auto's beschikbaar  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 31, 2010, 18:28:24 PM
Citaat van: firecrest op mei 31, 2010, 18:23:08 PM
Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PM
Volgend jaar (of in het najaar?) lekker met DFB gaan Big Dayen (gewoon met één of twee grote groepen door het hele land heen), en vrijdag (als het Vincent uitkomt) lekker naar de Nachtzwaluwen?

Wie gaan er mee (nog niet 100% zeker):
Vincent
Jarinka
Stijn
Jan
Frank
Robert (+ vader)
Rick

Nog iemand die ik vergeten ben?


Bigdayen is altijd leuk ;)  Een auto kan ik waarschijnlijk ook wel regelen.

Of ik :P Maar in onze auto kunnen max. 4 bijrijders, dus dan moeten we nog een auto hebben  ;)
Hoeveel mensen (excl. bestuurder) passen er in jouw auto Lars?  :)
Bij ons zouden nog 2 andere passen
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 31, 2010, 18:28:24 PM
Citaat van: firecrest op mei 31, 2010, 18:23:08 PM
Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PM
Volgend jaar (of in het najaar?) lekker met DFB gaan Big Dayen (gewoon met één of twee grote groepen door het hele land heen), en vrijdag (als het Vincent uitkomt) lekker naar de Nachtzwaluwen?

Wie gaan er mee (nog niet 100% zeker):
Vincent
Jarinka
Stijn
Jan
Frank
Robert (+ vader)
Rick

Nog iemand die ik vergeten ben?


Bigdayen is altijd leuk ;)  Een auto kan ik waarschijnlijk ook wel regelen.

Of ik :P Maar in onze auto kunnen max. 4 bijrijders, dus dan moeten we nog een auto hebben  ;)
Hoeveel mensen (excl. bestuurder) passen er in jouw auto Lars?  :)
Ik weet niet of het kan, maar een vogelvriend uit de regio (21 jaar dus die kan nog bij DFB ;) ) 'leent' altijd de auto van zijn ouders. In de ene auto passen 8 mensen in de andere 6, dus 6 om 4 bijrijders.
Wat voor Bigday wordt het dan, een landelijke? Dat wordt dan wel veel in de auto zitten en weinig vogelen, misschien is een provinciale ( Zeeland, Noord-Holland of Friesland) leuker?

Sjoerd

Citaat van: firecrest op mei 31, 2010, 18:45:23 PM
Ik weet niet of het kan, maar een vogelvriend uit de regio (21 jaar dus die kan nog bij DFB ;) ) 'leent' altijd de auto van zijn ouders. In de ene auto passen 8 mensen in de andere 6, dus 6 om 4 bijrijders.
Wat voor Bigday wordt het dan, een landelijke? Dat wordt dan wel veel in de auto zitten en weinig vogelen, misschien is een provinciale ( Zeeland, Noord-Holland of Friesland) leuker?

Friesland! en dan misschien groningen er nog bij dat moet wel te doen zijn...

Ik zal ook wel proberen te komen, maar ik ga de dag/nacht erna nachtvlinderen dus moet nog even kijken of dat niet wat veel wordt. Tot hoe laat duurt het eigenlijk (ook ivm met mensen die nog terug moeten gaan rijden...)?

Robertmeer

Citaat van: Sjoerd V. op mei 31, 2010, 18:50:54 PM
Citaat van: firecrest op mei 31, 2010, 18:45:23 PM
Ik weet niet of het kan, maar een vogelvriend uit de regio (21 jaar dus die kan nog bij DFB ;) ) 'leent' altijd de auto van zijn ouders. In de ene auto passen 8 mensen in de andere 6, dus 6 om 4 bijrijders.
Wat voor Bigday wordt het dan, een landelijke? Dat wordt dan wel veel in de auto zitten en weinig vogelen, misschien is een provinciale ( Zeeland, Noord-Holland of Friesland) leuker?

Friesland! en dan misschien groningen er nog bij dat moet wel te doen zijn...

Ik zal ook wel proberen te komen, maar ik ga de dag/nacht erna nachtvlinderen dus moet nog even kijken of dat niet wat veel wordt. Tot hoe laat duurt het eigenlijk (ook ivm met mensen die nog terug moeten gaan rijden...)?
Misschien inderdaad leuk om 'de Top of Holland' te doen: leuke soorten en goede kans op zeldzame soorten.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Ja dat is idd een goed idee Robert. Maar Lars, heb je onze auto ook al meegeteld. Er kunnen 4 bijrijders in, met ik erin 3 dus.

Sjoerd

ja want dan kun je o.a. ook het hele lauwersmeergebied meepakken 8)
Anders zit je daar straks van: 'Is het hier nou Groningen of toch Friesland' :P

Lonnie Bregman

OK, Stijn 4, Robert 2, Lars 6 en 4, Rick 4. Dat is bij elkaar 20 plaatsen! Dat moet genoeg zijn!
Groeten, Lonnie Bregman

Rickschonewille

#16
Het idee was dus om met iedereen die zich hier op het ´De Frisse Blik´ bezighoud een big day te gaan organiseren. Hier kunnen we dan discuseren over wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen.

Robertmeer

Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:03:10 PM
Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?

Heb al een topic opgericht.

Stijn E.

Citaat van: lonnie20 op mei 31, 2010, 19:01:21 PM
OK, Stijn 4, Robert 2, Lars 6 en 4, Rick 4. Dat is bij elkaar 20 plaatsen! Dat moet genoeg zijn!

Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:03:10 PM
Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?

Lijkt me zat  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op mei 31, 2010, 19:04:13 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:03:10 PM
Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?

Heb al een topic opgericht.

Als Vincent dan even tijd/zin/behoefde/dinges heeft om dit topic te filteren  :duim:  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 31, 2010, 19:05:47 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 31, 2010, 19:04:13 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:03:10 PM
Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?

Heb al een topic opgericht.

Als Vincent dan even tijd/zin/behoefde/dinges heeft om dit topic te filteren  :duim: ;D
Kan ik ook hoor  ;) .
Ga het nu splitsen.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille


Jarinka

#23
Ik geef mezelf alvast door als vogelkennende (?) passagier ;D
En Stijn, die 4 bijrijders zijn inclusief jijzelf, hè?
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Ik kom er net achter dat een achterbank maar uit 3 plaatsen bestaat :P  Gewone auto heeft dus 5 plaatsen. Die andere auto heeft inplaats van 3 stoelen achterin, 4 stoelen. 5 of 6 plekken dus, - bestuurder en mij zijn dus 3 of 4 plekken.
Sorry voor de stomme rekenfout :-[

Maarten Sluijter

Lijkt me ook wel leuk om te doen, misschien volgend jaar in (en rondom) Zeeland?
.

Rickschonewille

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 31, 2010, 19:24:36 PM
Lijkt me ook wel leuk om te doen, misschien volgend jaar in (en rondom) Zeeland?

Kan je niet met de trein ofzo? Of dat je vader je brengt naar mijn huis ofzo, dan kan je daarna met mij meerijden.

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op mei 31, 2010, 19:25:51 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op mei 31, 2010, 19:24:36 PM
Lijkt me ook wel leuk om te doen, misschien volgend jaar in (en rondom) Zeeland?

Kan je niet met de trein ofzo? Of dat je vader je brengt naar mijn huis ofzo, dan kan je daarna met mij meerijden.


Misschien eerst bedenken wat/waar we het gaan doen. Rond 4/5 mei beginnen op Breskens en daarna soortjes afgaan met een zuidooster kan wel zo'n 150 soorten opleveren... Alternatief is dagje telpost Eemshaven + Lauwers.

GijsB

misschien leuk om er een competitie van te maken, ipv allemaal samen big dayen, tegen elkaar big dayen
(ToH is trouwens erg goed idee, dan doe ik ook mee, en iedereen weet toch, een big day is van 00.00 tot 23.59)
Gijs

firecrest

Citaat van: dralion13 op mei 31, 2010, 22:08:06 PM
misschien leuk om er een competitie van te maken, ipv allemaal samen big dayen, tegen elkaar big dayen
(ToH is trouwens erg goed idee, dan doe ik ook mee, en iedereen weet toch, een big day is van 00.00 tot 23.59)
Wij hebben altijd 2 Bigdays in de regio,1 van de oudjes en 1 van de wat jongeren. De oudjes beginnen midden in de nacht, de anderen vlak voor zonsopkomst. Vorig jaar waren de oudjes hard aan het vogelen, terwijl de andere groep om 10 uur al aan het bier zat. De groep met de 'jongere' won met 3 soorten meer (waaronder Roodpootvalk door mij ontdekt :angel:;)
Het gaat dus ook om geluk hebben, effectief vogelen (niet te lang bij 1 soort blijven hangen)


Overigens is competitie inderdaad wel leuk. We hebben in onze regio wel een regel om bij zeldzame soorten even te bellen. Wel zo aardig om even door te geven als er een Dunbekwulp zit ;) 
ToH is misschien een beetje ver rijden voor de meesten, maar is zeker een mogelijkheid. Al verwacht ik in Zeeland de meeste soorten.