Eindeloze discussies over normen en waarden

Gestart door Denro, mei 29, 2010, 15:59:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvdlaan

#60
Citaat van: HPM op mei 30, 2010, 22:31:03 PM
Ik vind het best om de boel af te sluiten, Dennis, maar zodra sommige mensen een volgende keer ook maar denken iets van kritiek te ruiken zal er even hard opnieuw vanuit de heup worden geschoten.
Als ik jou was zou ik maar psychologie gaan studeren.

--
Groeten, Herman van der Meer


Ha, laat ik daar nu nu net drs in zijn (eerlijk waar!). Kom maar op met vragen jongens! O0

edit: werkwoord zijn vergeten

Denro

Citaat van: HPM op mei 30, 2010, 22:31:03 PM
Ik vind het best om de boel af te sluiten, Dennis, maar zodra sommige mensen een volgende keer ook maar denken iets van kritiek te ruiken zal er even hard opnieuw vanuit de heup worden geschoten.
Als ik jou was zou ik maar psychologie gaan studeren.

--
Groeten, Herman van der Meer

:blink: Ik kan het er ook als hobby bij nemen!

Leuk ben altijd al geïnteresseerd geweest in het wel en wee van de mens.

Bedankt voor de tip  :P
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

Citaat van: jvdlaan op mei 30, 2010, 22:35:10 PM
Citaat van: HPM op mei 30, 2010, 22:31:03 PM
Ik vind het best om de boel af te sluiten, Dennis, maar zodra sommige mensen een volgende keer ook maar denken iets van kritiek te ruiken zal er even hard opnieuw vanuit de heup worden geschoten.
Als ik jou was zou ik maar psychologie gaan studeren.

--
Groeten, Herman van der Meer


Ha, laat ik daar nu nu net drs in (eerlijk waar!). Kom maar op met vragen jongens! O0
;D Wat is nou een goede tactiek om alle partijen tevreden te houden???
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Rein Genuït

de makkelijke weg, er gewoon niet meer over praten  :)
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

jvdlaan

Citaat van: rlhgenuit op mei 30, 2010, 22:49:00 PM
de makkelijke weg, er gewoon niet meer over praten  :)
Dat is de beste weg, en anders stoppen met de beschuldigende vinger naar bepaalde groepen wijzen. Het zijn nl altijd individuen uit al die groepen, verder gewoon aanspreken in het veld en anders privé een mail sturen (ik heb gehoord dat, hoe zat het toen en toen...).

Gideon Vreeman

Gideon Vreeman

Rein Genuït

#66
Citaat van: jvdlaan op mei 30, 2010, 22:52:11 PM
Citaat van: rlhgenuit op mei 30, 2010, 22:49:00 PM
de makkelijke weg, er gewoon niet meer over praten  :)
Dat is de beste weg, en anders stoppen met de beschuldigende vinger naar bepaalde groepen wijzen. Het zijn nl altijd individuen uit al die groepen, verder gewoon aanspreken in het veld en anders privé een mail sturen (ik heb gehoord dat, hoe zat het toen en toen...).

We zijn er uit! Hij kan op slot Hisko  ;D
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Denro

Citaat van: jvdlaan op mei 30, 2010, 22:52:11 PM
Citaat van: rlhgenuit op mei 30, 2010, 22:49:00 PM
de makkelijke weg, er gewoon niet meer over praten  :)
Dat is de beste weg, en anders stoppen met de beschuldigende vinger naar bepaalde groepen wijzen. Het zijn nl altijd individuen uit al die groepen, verder gewoon aanspreken in het veld en anders privé een mail sturen (ik heb gehoord dat, hoe zat het toen en toen...).
;) En toch ben ik het er niet mee eens hoor  :angel:

De makkeljikste weg, de beste weg! Dus stilzwijgen dan maar???

Ik ben zelf iemand die graag generaliseert (slechte eigenschap, maar als je me kent, weet je dat ik het niet zo bedoel).  Dit brengt in ieder geval de discussie op gang  :duim:

Maar als je niet naar bepaalde groepen wijst, moet je naar Pietje en Grietje wijzen?

Ik ken Pietje en Grietje niet en toch weet ik dat het niet altijd goed gaat.

Het is nu eenmaal zo dat sommige groepen eerder zorgen voor verstoring dan andere. Verder heb ik (nogmaals) geprobeerd om deze discussies te laten gaan over overtredingen door vogelaars en niet expliciet door twitchers.
Das dus niet gelukt  :o


Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op mei 30, 2010, 22:20:53 PM
Goed Bas, dan zal ik jou ook nog even voorhouden wat ik voor "stoers" zei over DB:
"Je leest het misschien niet meer in DB, maar wel op Waarneming."
Wat ik daarvoor over DB zei ging over iets van 30 jaar geleden en was in de context volstrekt relevant.

Het is werkelijk onvoorstelbaar zo slecht en selectief er hier wordt gelezen; dat valt niet alleen mij op.
Het maakt niet uit wat ik zeg of hoe ik het zeg, de bakken stront krijg ik hoe dan ook over me heen.

--
Groeten, Herman van der Meer


Hey Herman, ga je nu persoonlijk worden?? ;D ;D 

Net als Jan stoorde ik me aan de, in mijn optiek, krachtige taal die je uitsprak over DB en in die context heb ik ook mijn reactie geplaatst. Ik geef toe dat ik hierbij had moeten toevoegen "waarneming.nl en birdpix.nl". Men moet oppassen dat het gedrag van bepaalde personen niet het beeld gaat bepalen van een "club", iets waar DBA toch al een tijdje mee kampt en waar birdpix wellicht ook al mee te stellen heeft (welke vogelaar kent de term "birdpixer" niet?). Dat was ook de strekking van mijn reactie niks meer en niks minder.....

Misschien moeten we terug naar het onderwerp van de discussie, namelijk hoe bepaalde gedragsregels beter kunnen worden nageleefd?

Zelf zie ik hier de DBA, waarneming.nl en birdpix.nl een grote rol in spelen, voor zover ze dat al niet doen natuurlijk. Ze zijn en blijven echter nooit verantwoordelijk voor het gedrag van bepaalde personen. Daarnaast individuele personen blijven aanspreken op hun gedrag en als het echt verkeerd gaat dan de bevoegde instanties benaderen (terreinbeheerders, politie, AID).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Marten Hornsveld

Er is geen discussie volgens mij...
Mensen moeten zich in het veld gedragen naar de al lang bestaande gedragscodes en aangesproken worden als ze dat niet doen. Iets waar we met een paar mensen op dit forumpje het allemaal mee eens zijn volgens mij.
Dit aanspreken gebeurd naar mijn ervaring altijd in het veld en bijna altijd wordt er geluisterd. Als er niet geluisterd wordt is dat jammer maar bij gebrek aan officiële autoriteiten (terreinbeheerders, politie, AID) kan er niks tegen gedaan worden.
Wrn.nl DBA en birdpix hebben helemaal niks te maken met dit probleem en kunnen naar mijn inziens hier niks aan doen. Het zijn toevallig plekken waar natuurliefhebbers vaak langs komen maar zeker niet allemaal. Er zijn vast ook vogelaars lid van de volkskrant, maar die is dan niet gelijk verantwoordelijk voor hun gedrag in de natuur of de instantie die daar iets aan moet doen.

Er valt volgens mij niet echt veel over te discussiëren verder..

We kunnen overigens wel een topic openen over hoe kut of chill twitchers zijn: Twitcher vriend of vijand? (Het zal mij benieuwen!)

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op mei 30, 2010, 23:20:09 PM
Citaat van: HPM op mei 30, 2010, 22:20:53 PM
Goed Bas, dan zal ik jou ook nog even voorhouden wat ik voor "stoers" zei over DB:
"Je leest het misschien niet meer in DB, maar wel op Waarneming."
Wat ik daarvoor over DB zei ging over iets van 30 jaar geleden en was in de context volstrekt relevant.

Het is werkelijk onvoorstelbaar zo slecht en selectief er hier wordt gelezen; dat valt niet alleen mij op.
Het maakt niet uit wat ik zeg of hoe ik het zeg, de bakken stront krijg ik hoe dan ook over me heen.

--
Groeten, Herman van der Meer


Hey Herman, ga je nu persoonlijk worden?? ;D ;D 

Net als Jan stoorde ik me aan de, in mijn optiek, krachtige taal die je uitsprak over DB en in die context heb ik ook mijn reactie geplaatst. Ik geef toe dat ik hierbij had moeten toevoegen "waarneming.nl en birdpix.nl". Men moet oppassen dat het gedrag van bepaalde personen niet het beeld gaat bepalen van een "club", iets waar DBA toch al een tijdje mee kampt en waar birdpix wellicht ook al mee te stellen heeft (welke vogelaar kent de term "birdpixer" niet?). Dat was ook de strekking van mijn reactie niks meer en niks minder.....

Misschien moeten we terug naar het onderwerp van de discussie, namelijk hoe bepaalde gedragsregels beter kunnen worden nageleefd?

Zelf zie ik hier de DBA, waarneming.nl en birdpix.nl een grote rol in spelen, voor zover ze dat al niet doen natuurlijk. Ze zijn en blijven echter nooit verantwoordelijk voor het gedrag van bepaalde personen. Daarnaast individuele personen blijven aanspreken op hun gedrag en als het echt verkeerd gaat dan de bevoegde instanties benaderen (terreinbeheerders, politie, AID).

Wat ik zei over DB hield in dat er daar een verbetering is, maar dat daarmee het probleem niet is opgelost. Ik begrijp niet dat daar dan op zo'n manier op gereageerd moet worden.

Waarom voelen bepaalde mensen zich toch zo aangesproken als het zelfs maar over de mogelijkheid van verstoring gaat? Want daar begon deze ronde toch mee, weet je nog? Het openbaar maken van een Griel midden in het broedseizoen in een mogelijk broedbiotoop. Een potentieel broedgeval dus. Als dat geen reden is om voorzichtig te zijn weet ik niet wat dan wel.
Een kleine honderd jaar geleden zijn de Grielen uit Nederland weggepest. Moet dan nu met man en macht verhinderd worden dat ze terugkomen? Zijn een paar persoonlijke soortenlijsten dat waard?

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Bas vd Burg

Citaat van: HPM op mei 31, 2010, 00:06:59 AM
Wat ik zei over DB hield in dat er daar een verbetering is, maar dat daarmee het probleem niet is opgelost. Ik begrijp niet dat daar dan op zo'n manier op gereageerd moet worden.

Waarom voelen bepaalde mensen zich toch zo aangesproken als het zelfs maar over de mogelijkheid van verstoring gaat? Want daar begon deze ronde toch mee, weet je nog?

Hoi Herman,
Dat wat jij nu zegt (verbetering bij DB) las ik niet zo heel erg uit jouw opmerking, maar dat zal wel aan mij liggen :rolleye:  En Jan kennelijk ook niet en ik vermoed wel meer mensen niet. En dan wordt er op een bepaalde manier op gereageerd. Had anders geweest als je het zo had geschreven zoals je het dus bedoeld hebt, namelijk dat je een verbetering ziet bij DB. ;D

Tsja en over de rest. marten geeft het nog maar weer eens fijntjes aan: gewoon handelen naar de gedragsregels, elkaar hierop aanspreken, desnoods bevoegde instanties erbij halen als het echt de spuitgaten uitloopt, goed nadenken wat je doet (geef je een waarneming wel of niet vrij?). Sites van DB en waarneming.nl kunnen niet instaan voor het gedrag van een individu, maar kunnen wel "assisteren" in het in goede banen leiden van bijv twitches.

(en nu ga ik pitten, tot morgenochtend ;D )
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Denro

So so, een dag zonder eindeloze discussies  ;D

Een dag zonder moraalridders en en dag zonder protesterende vogelaars die het niet eens zijn hoe een ander een probleem ziet of uitlegt.

Stilte voor de storm?

Hmmm....Ik moet zeggen dat ik de discussie nu al een beetje mis  :P


Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Vincent Hart

Citaat van: denro op mei 31, 2010, 22:53:19 PMStilte voor de storm?
Nee hoor, gewoon maandag. En misschien heeft iedereen gewoon weer zijn zegje gedaan. Voor deze keer ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Denro

Voor deze keer idd  :duim:

Tot de volgende keer dan maar weer  ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

Het lijkt erop dat er een onzichtbaar slot op deze topic zit.

Al weken geen discussies meer!

Het zijn niet alleen sommige vogelaars die er alles voor doen om een bijzonder dier te spotten!

Het komt ook in de libellenwereld voor:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=110358.0.html
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

petermeer

Citaat van: denro op juni 20, 2010, 23:51:03 PMAl weken geen discussies meer!
Waarschijnlijk omdat alles al een keer gezegd is.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Citaat van: denro op juni 20, 2010, 23:51:03 PMHet lijkt erop dat er een onzichtbaar slot op deze topic zit.
En nu ook fysiek.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).