Bidsprinkhaan

Gestart door ElizaHagen, augustus 02, 2006, 19:31:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

ElizaHagen

Op de volgende foto's staat een heel grote Sprinkhaan.
Vermoedlijk een bidsprinkhaan.
De foto's zijn van mijn zwager en genomen in Den Helder.
De sprinkhaan is nu naar een terrarium.
En eet goed.
De foto's zijn wel genomen door glas van een wekfles waar hij tijdelijk was ingestopt.
Het beest had ook een groot lijf van tussen de 12 en 15 cm.
Misschien is het een ontsnapt beest.

Zojuist van Paul vernomen dat het toch een bidsprinkhaan is en waarschijnlijk uit een ver land meegelifd.




tekenaar

klopt, dit is een bidsprinkhaan. Van nature komen die niet voor in Nederland maar mischien is hij clandistien met een vakantieganger naar Nederland gekomen. In Zuid Europa zijn ze vrij algemeen en het zou niet de eerste keer zijn dat ene insect in de bagageruimte kruipt.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

ElizaHagen

CiteerDit is een bidsprinkhaan. Van nature komen die niet voor in Nederland maar mischien is hij clandistien met een vakantieganger naar Nederland gekomen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Toen mijn zwager vertelde dat de sprinkhaan zo groot was vond ik het toch wel de moeite waard om te horen of het inderdaad een bidsprinkhaan is.
Zal dan inderdaad wel meegelifd zijn uit een ver land.
Met de warmte van de laatste tijd had hij het dan wel naar de zin. Maar hij is intussen wel goed opgevangen.

marcel123

Ik dacht dat ze ook in Zuid Belgie zaten, dus eigenlijk zijn het gewoon buren...

ElizaHagen

CiteerIk dacht dat ze ook in Zuid Belgie zaten, dus eigenlijk zijn het gewoon buren...
Wie weet komt hij dan wel uit Belgie.
Maar het is wel een enorme grote.
Mijn zwager had hem netjes een een pot gedaan.
Nu is hij in een terrarium en eet goed.
Op de foto vind ik het net een buitenaards wezentje.

marcel123

Ze zijn oorspronkelijk ook buitenaards. In 'Men in black' vliegen ze terug...