Kalkdoorntje

Gestart door Gert Veurink, mei 23, 2010, 10:09:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Ik ben wel behoorlijk overtuigd. Maar dat witte, ik vind t erg mooi en weet hoe variabel andere doorntjes ook kunnen zijn, maar komt dat meer voor bij deze soort?
http://waarneming.nl/waarneming/view/48135020?_popup=1
groet!
Gert Veurink



Wim Bakker

Oeps! Had net commentaar bij de waarneming gezet.

Het is nog een nimf en dan is het wat mij betreft onzeker.
Maar misschien kan iemand nog argumenten vóór een Kalkdoorntje aandragen?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Gert Veurink

Citaat van: wimpeltje op mei 23, 2010, 11:07:22 AM
Oeps! Had net commentaar bij de waarneming gezet.

Het is nog een nimf en dan is het wat mij betreft onzeker.
Maar misschien kan iemand nog argumenten vóór een Kalkdoorntje aandragen?

Heb ik me vergist? Hele rechte afscheiding kop en halsschild, vrij lange antennen, twee paar zwarte vlekken en natuurlijk biotoop, maar dat sluit de rest niet uit...
groet!
Gert Veurink



Wim Bakker

Het is waarschijnlijk wel een Kalkdoorntje, maar de belangrijkste determinatiekenmerken, de lange antennes en de lengte van de achtervleugel zijn niet te controleren omdat het nog een nimf is, en dan durf ik het niet 100% te geven.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

GerardL

Hallo Wim,

Ik hoef bij deze toch niet te twijfelen? of wel

Grtzzzz

Gerard

Wim Bakker

Ik zie alleen dat het een volwassen vrouwtje is met lange dunne voelsprieten. Dus alweer, het zou goed kunnen, maar om de determinatie af te maken zou je de lengte van de achtervleugels moeten bekijken.



Wat vinden anderen er van?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

florisbrekelmans

Kalkdoorntje, gelet op lange sprieten en korte doorn (en opvallende vlekken).

Groet,

Floris

GerardL

#7
Hallo Floris en Wim,

Als het nu op een bekende vindplaats was geweest van het kalkdoorntje, was het voor mij
duidelijker geweest. Deze komt van een onbekende plaats,(wel kalkrijk) en dat zet bij mij ook vraagtekens.

Maar de twijfel van Wim betekend dat er toch meer aan de hand is lijkt mij.
Maar toch bedankt voor ieders "input" !

Grtzzzz

Gerard

Gert Veurink

Citaat van: florisbrekelmans op mei 26, 2010, 13:27:25 PM
Kalkdoorntje, gelet op lange sprieten en korte doorn (en opvallende vlekken).

Groet,

Floris

reactie van Roy Kleukers op de mijne: hoogstwaarschijnlijk kalkdoorntje, maar niet met zekerheid af te maken. Wat Wim ook al zegt, dat lijkt me dan ook voor die van Gerard gelden.
Zoals ik m begrijp: alleen foto van doorntjesnimf = nooit 100% zeker
groet!
Gert Veurink