Hoofdmenu

zwarte stern of ...

Gestart door jaapbird, mei 26, 2010, 19:36:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

jaapbird

Beste,

op 15 mei in de groene jonker zwarte sterns gefotografeerd en op de foto viel deze me op. Op die plek best wel wat foto's gemaakt echter op geen van allen deze kleuring gezien. Lijkt mij dus niet een fotografisch effect maar wat dan wel.


GertJ

Citaat van: jaapbird op mei 26, 2010, 19:36:40 PM
Beste,

op 15 mei in de groene jonker zwarte sterns gefotografeerd en op de foto viel deze me op. Op die plek best wel wat foto's gemaakt echter op geen van allen deze kleuring gezien. Lijkt mij dus niet een fotografisch effect maar wat dan wel.
Soms schrik ik wel eens van zwarte sterns met veel wit, maar niet bij deze. Prima zwarte stern.
Welk fotografisch effect bedoel je?
Groet Gert Jager

Vincent Hart

Jaap heeft het over de rechterstern Gert, waarschijnlijk moet je iets naar rechts scrollen om die in beeld te krijgen.

Jaap, misschien kun je de foto iets kleiner plaatsen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jaapbird

zo beter ?

Gert ik bedoel inderdaad de rechter stern met die witte wang.

Certhia

Die "wang" is een stuk linkerbovenvleugel dat wordt begrenst aan de rechterkant door de onderzijde van de linker vleugeltop (die iets omhoog krult). Optisch bedrog dus.
Zwarte stern it is!


M

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GertJ

Citaat van: vincenthart op mei 26, 2010, 19:44:52 PM
Jaap heeft het over de rechterstern Gert, waarschijnlijk moet je iets naar rechts scrollen om die in beeld te krijgen.

Jaap, misschien kun je de foto iets kleiner plaatsen?


Sorry, ik had inderdaad niet verder gezocht dan de linker stern.
Grappig fotografisch effect trouwens, het kostte me toch wel minstens 2 minuten om te snappen dat de "wang" een stuk van de linkervleugel is.
Groet Gert Jager

jaapbird

Thanks

Ik had ruim meer nodig dan 2 minuten

Rikstar

en ik zie het nog steeds niet XD :P
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Theovanv

Ik zag het ook pas na de uitleg van Marc.

De witte wang is de bovenkant van de linkervleugel die licht is. Het donkere driehoekje hoort niet bij het de nek, maar is de donkerdere onderkant van de linkervleugel die iets omhoog krult.
Theo van Veenendaal

Jarinka

De vleugel die je ziet is de rechtervleugel. De linkervleugel zit vrijwel horizontaal, alleen de punt steekt uit. Vooral goed te zien op de grote foto in de beginpost.
Groeten, Jarinka Heijink

Theovanv

Citaat van: Jarinka op mei 27, 2010, 07:55:32 AM
De vleugel die je ziet is de rechtervleugel. De linkervleugel zit vrijwel horizontaal, alleen de punt steekt uit. Vooral goed te zien op de grote foto in de beginpost.
Je ziet beide vleugels, de rechter is gewoon normaal aan de achterkant van de foto, de linkervleugel is degene die voor onduidelijkheid zorgt.
Theo van Veenendaal

BWoets

En dat donkere driehoekje wat voor verwarring kan zorgen is de omhoog staande vleugelpunt en de witte wang is de vleugelboeg!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

rinsevdvliet

#13
Ik zie 't nog steeds niet.
Rinse

Hmm, nou misschien toch, goed gezien hoor.

Steven Wytema

Ik heb m eventjes gecropt en lijntjes getrokken.
excuses voor het misbruiken van copyright etc :P

dik rood omlijnd is de omtrek van de vleugel.
het "zwarte driehoekje" wordt aangegeven door de rode stipjes (buitenrand vleugelpunt) en de blauwe lijn.
Dat zwarte driehoekje is dus de onderkant van de vleugel(punt), terwijl je links en rechts ervan de bovenkant van de vleugel ziet.
Steven Wytema


jaapbird

"excuses voor het misbruiken van copyright etc :P "

See you in court  >:D        ;)



Dank voor het uitleggen en uitzoeken

Lonnie Bregman

Wow, dat is écht moeilijk te zien!
Groeten, Lonnie Bregman

jaapbird

Op de eerste grote foto kan je zelfs de individuel veren van het zwarte driehoekje nog zien  -- makkelijk nu ik weet hoe het zit  ;)