Hoofdmenu

witsnuit

Gestart door Bertusvr, mei 24, 2010, 14:33:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bertusvr

welke witsnuit is dit? Erg jong mannetje. Ik denk gevlekte. maar hij is zo dun?

Anne Hueber †

Gevlekte is het niet, lijkt mij gewoon Noordse.

Goyatlah

Ik zat zelfs aan Ven te denken, maar te veel vlekken. Denk dat ie net iets te jong is om zeker te stellen, maar houdt het maar (zoals Anne ook zei) op Noordse (met een vraagtekentje)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

als het lichaam breder wordt dan worden de vlekken ook breder en dan de vlekke erg breed. Is in Woldlake bos waar ik gisteren meer dan 5 zekere  gevlekte zag. Dat zegt niets over dit exemplaar, dat weet ik.

Goyatlah

Woldlakebos was vorig jaar Gevlekte veruit de algemeenste. Ven zit daar niet.
Wat mij betreft: Kwaitnait.  :-X
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †

Bertus, Gevlekte heeft veel grotere vlekken.
Hier een foto van Theo Muusse

Goyatlah

Nauwelijks een argument...  :police:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

Citaat van: Anne Hueber op mei 24, 2010, 14:46:49 PM
Bertus, Gevlekte heeft veel grotere vlekken.
Hier een foto van Theo Muusse

Klopt maar dat achterlichaam is ook al breder. Op mijn foto is die nog heel dun. Is er aan het borststuk niets te zien? Volgens mij heeft noordse minder kleur op de zijkant van zijn borst?


Anne Hueber †

Ik heb geen flauw idee, of er verschil in de borststuktekening is.

Goyatlah

Citaat van: Anne Hueber op mei 24, 2010, 15:11:22 PM
Ik heb geen flauw idee, of er verschil in de borststuktekening is.

Is voorzover ik weet nooit beschreven.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

Die vlek op S4 gaat volgens mij echt niet breed genoeg worden...

Weia

Zekere noordse: hamulus helemaal goed.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Bertusvr

De wens was de vader van de gedachte. In een gebied met hoofdzakelijk Gevlekte kom ik een Noordse tegen die er mooi voor gaat zitten. De zekere gevlekte bleven meters van me vandaan. Volgende keer beter.
Bedankt voor de reacties allemaal.

Goyatlah

Had een aanwijzing kunnen zijn. Gevlekte lijkt meestal een stuk schuwer dan Noordse te zijn.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's