Nog wat krabspinnen

Gestart door spectator, augustus 01, 2006, 11:59:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

spectator

Deze zijn allemaal in Zuid Frankrijk gefotografeerd, de vraag is of het telkens om dezelfde gaat, en welke dat is (zijn). Ik vernam namelijk dat ze hun kleir aan kunnen passen
foto 1
vr. groet
Arend Breukel

spectator

vr. groet
Arend Breukel

spectator

Foto 3
vr. groet
Arend Breukel

spectator

vr. groet
Arend Breukel

spectator

vr. groet
Arend Breukel

gardensafari

Bloemkrabspin (Thomisus onustus). Deze kan net als de kameleonkrabspin zijn kleuren aanpassen aan de ondergrond. Heeft meestal een wittige basiskleur met geel en rood en paars. Soms geheel geel op margrieten en guldenroede, soms geheel paars op distels, soms wit mert heel iets roze op Malva enzovoorts.
Komt ook in Nederland voor in bijvoorbeeld tuinen. Fraaie paarse exemplaren komen soms in hei voor.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

spectator

Dank je wel Hans
Die verkleuring neemt waarschijnlijk toch wat tijd in beslag, op de foto's  is er nogal wat verschil. Ondanks dat verschil slagen ze er toch wel in een hapje te verschalken!
vr. groet
Arend Breukel

gardensafari

Het verkleuren gaat niet op stel en sprong zoals bij de kameleon. Het verkleuren duurt vele uren. Overigens eenmaal roze of geel uitgekleurd kan het dier niet meer van kleur veranderen.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

spectator

Vreemde diertjes, dus deze blijft de rest van zijn leven geel?
vr. groet
Arend Breukel

gardensafari

Deze blijft de rest van haar leven geel. De mannetjes kunnen niet van kleur veranderen.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.