(Balkan?)Kwikstaart Nijkerk

Gestart door Piedos, mei 10, 2010, 23:36:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap Denee

Citaat van: snwja3 op mei 18, 2010, 11:33:03 AM
Citeeren zij die naar zich kunnen laten fluiten.
Maar die zijn heeeeeeel schaars, maar (en derhalve) op zich alweer een twitch waard. Een schone hobby dat twitchen .....

Is dat geen waarnemerseffect? Want als je ze weet te zitten...

CiteerTussen het gras toch, Jaap?  ;) :)

Ik had gisteravond een thunbergi tussen het gras, Wietze. Knap verwarrend allemaal...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jan vH

Citaat van: Jaap Denee op mei 17, 2010, 21:47:55 PM
Ik heb goed nieuws, mannen. Vanavond zat de vogel er niet.
Je waarnemingen staan bij vandaag, foutje?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jaap Denee

Citaat van: Jan vH op mei 18, 2010, 18:40:42 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 17, 2010, 21:47:55 PM
Ik heb goed nieuws, mannen. Vanavond zat de vogel er niet.
Je waarnemingen staan bij vandaag, foutje?

Hoi, Jan, een foutje inderdaad. Heb het recht gezet.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jarinka

Vanochtend zaten er vrijwel geen kwikstaarten meer op het strandje, laat staan een Balkan (heb het hele gebiedje van Nieuw Hulckesteijn goed doorzocht). Wel op de dijk 3 Witte, maar geen enkele gele te bekennen. Verder in een lengte van zo'n 10km over de dijk ook geen enkele gele kwik te bekennen. Vast weer doorgetrokken, dus die gaan we niet geaccepteerd krijgen.
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Citeer
Citaat van: Sjoerd V. op mei 17, 2010, 16:48:39 PM
Mijn inziens maakt het feit dat ie tussen een aantal donkerkoppige noordse zit de kans dat het een echte balkan is alleen maar onwaarschijnlijker...
Ja? Waar zou een echte Balkankwik tussen gaan zitten dan, volgens jou?
Hij bedoelt dat de kans dan heel groot is dat het er zelf ook een is (een donkerkoppige noordse dan).
Groeten, Lonnie Bregman

Jaap Denee

Citaat van: lonnie20 op mei 19, 2010, 16:42:41 PM
Citeer
Citaat van: Sjoerd V. op mei 17, 2010, 16:48:39 PM
Mijn inziens maakt het feit dat ie tussen een aantal donkerkoppige noordse zit de kans dat het een echte balkan is alleen maar onwaarschijnlijker...
Ja? Waar zou een echte Balkankwik tussen gaan zitten dan, volgens jou?
Hij bedoelt dat de kans dan heel groot is dat het er zelf ook een is (een donkerkoppige noordse dan).

Ik begrijp wat hij bedoelt. Begrijp je ook wat ik bedoel?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Lonnie Bregman

Citaat van: Jaap Denee op mei 19, 2010, 17:13:33 PM
Citaat van: lonnie20 op mei 19, 2010, 16:42:41 PM
Citeer
Citaat van: Sjoerd V. op mei 17, 2010, 16:48:39 PM
Mijn inziens maakt het feit dat ie tussen een aantal donkerkoppige noordse zit de kans dat het een echte balkan is alleen maar onwaarschijnlijker...
Ja? Waar zou een echte Balkankwik tussen gaan zitten dan, volgens jou?
Hij bedoelt dat de kans dan heel groot is dat het er zelf ook een is (een donkerkoppige noordse dan).
Ik begrijp wat hij bedoelt. Begrijp je ook wat ik bedoel?
Ik denk dat jij bedoelt dat het eerste waar een Balkankwik tussen gaat zitten een groep donkerkoppige noordse is. Begrijp ik dat goed?
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Volgens mij bedoelde Sjoerd dat als hij tussen een groep Noordse gaat zitten, het waarschijnlijk een donkerkoppige Noordse is. Dat ook omdat Noordse en Balkan een heel ander leefgebied hebben (Noordse in Noord-Scandinaviƫ, Balkan in Turkijke enzo), daardoor minder snel met elkaar mee naar NL zullen vliegen en waarschijnlijk ook andere gewoontes hebben.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Ik denk dat Jaap in elk geval bedoelde dat het feit dat de Nijkerkkwik tussen noordse zat, dat de kans dat de Nijkerkkwik een balkan was niet groter of kleiner maakte.

Ik denk dan weer (en dat bedoel ik dan ook) dat de mensen die de datum aan de late kant vinden voor een balkan, daar wel een punt mee hebben.

En nu ga ik even liggen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jan vH

Op zich moet het gezelschap geen probleem zijn. Er liepen daar ook Engelse Kwikstaart, Gele Kwikstaart, Witte Kwikstaart en Rouwkwikstaart. Het is dus gewoon een goede plek voor kwikstaarten. Dat er dan van de Noordse Kwikstaarten een paar exemplaren donkerder zijn dan gemiddeld lijkt mij ook logisch, van die soort was het aantal ook gewoon behoorlijk groot. Maar niet dat ik wil zeggen dat het echt een Balkankwik was, dat is nu gewoon niet met zekerheid te zeggen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Steven Wytema

Een vandaag geĆ¼ploade foto van een Zweedse vogel dit voorjaar
http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=33799

komt al een stuk dichter in de buurt.
Steven Wytema


g.j.p.gelderblom

Citaat van: vincenthart op mei 19, 2010, 18:06:37 PM
Ik denk dan weer (en dat bedoel ik dan ook) dat de mensen die de datum aan de late kant vinden voor een balkan, daar wel een punt mee hebben.

Werp een blik op de gevallen elders in Europa Vincent, en je ziet dat die mensen hooguit een puntJE hebben. Kan nog uitstekend in mei. En dook die Belgische broedvogel begin jaren '90 niet pas in juni op?