Hoofdmenu

moeraskruiskruid

Gestart door Esther, juli 29, 2006, 20:06:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Eentje die toch wel heel erg mooi is. Ik kreeg ze vandaag van iemand, de foto s zijn gemaakt in de Ooij. Of ie vaak voorkomt dat weet ik eigenlijk niet.

Geen idee of het de moeite waard is om in te voeren bij de waarnemingen, maar mooi is ie.






Esther

Niko Buiten

:) Prachtige foto's. Wat een lekkere verfrissende plaatjes. Hier in de duinen bij Haarlem zijn alle kruiskruiden verdroogd en verdort.

Ik zou de waarneming en foto's zeker invoeren bij je waarnemingen.
Groet,

Niko Buiten.


Esther

Ik zal dan moeten vragen denk ik hoeveel er ongeveer staan? Lijkt me belangrijk bij het invoeren.
Hier bloeit het kruiskruid volop, de lokatie Kuinderbos is echt enorm, die heb ik al ingevoerd. Er staan daar echt wel 10.000 volop te bloeien. Een walhalla om te fotograferen, nu nog zelf een goede camera :-)
Verdrogend kruiskruid in de duinen ben ik echt benieuwd naar. Alle kruiskruiden hebben mijn bijzondere interesse in relatie met hun omgeving.
Maar deze foto's ben ik ook stil van, jeetje wat zijn ze mooi.

Esther

Niko Buiten

Dag Esther,

Je kunt in ieder geval al invoeren dat er twee staan. Later kun je dat getal nog veranderen.

Tja, het is dit jaar met de kruiskruiden een stuk minder dan vorig jaar. Ik vind gewoon niet om te fotograferen.

Maar wanneer ik ze volgende week weer zie zal ik (hopelijk) aan je denken en ze voor je fotograferen.

Groet,

Niko Buiten.


laatvlieger

Mooie plaatjes inderdaad en waarnemingen kunnen altijd worden ingevoerd of het nou een mus, een muis of een kruiskruid is, ze worden allemaal gewaardeerd.

CiteerHier in de duinen bij Haarlem zijn alle kruiskruiden verdroogd en verdort.

Ook plaatjes van verdorde en uitgebloeide planten kunnen heel instructief zijn! Vaak worden alleen de bloeiende exemplaren gefotografeerd, en dat vind ik soms wel jammer. Juist als ze uitgebloeid zijn, of nog niet gebloeid hebben, zijn planten vaak lastig te determineren. Wat extra plaatjes van zulke exemplaren zouden mij al een hoop kunnen helpen bij het determineren. Dat soort dingen staan vaak ook niet in Flora´s.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Esther

U vraagt wij draaien

Deze is wat aan het uitbloeien.


En deze is mooi, je ziet het pappus



En een detail van het blad



Je hebt zeker gelijk door te zeggen dat een flora vaak van bloeiende planten  uitgaat, en dat is jammer.

Esther

laatvlieger

Esther,

het zou leuk zijn als je deze foto´s invoert op waarneming.nl. Anderen kunnen er dan ook wat van leren. Vooral die foto met dat pappus erop is erg leuk en mooi!

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Esther

Ik heb het geprobeerd, maar ik moet eerst de juiste locatie navragen, ooijpolder heeft wel 10 mogelijkheden om te kiezen.
Van andere kruiskruiden heb ik ook veel foto 's in verschillende groeistadia. Van rozet of zaailing tot bloei en/of uitgebloeid.  Maar helaas niet zulke mooie als deze.
Maar leuk he, foto's met details.

Esther