ook een vlindersoort?

Gestart door ratje, augustus 16, 2009, 20:24:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

dit beestje vloog bij het laken met constant trillende vleugeltjes. Even later ging deze ook op de grond met constant trillende vleugels. De vleugels lijken stil, dit komt door de flits. Het lijkt wel of-ie op de kop ligt. Later vloog hij weer weg.

Ben Kruijsen

wat een vreemd beest! Ik moet aan een eendagsvlieg denken maar die hebben geen in tweeƫm gesplitst achterlijf. Zat ook nog aan een steenvlieg te denken. Het lijkt me echter beter dit topic te verplaatsen naar Overige insecten (als het tenminste een insect is ?)

David Tempelman

dag, het moet wel een haft zijn, alleen blijkbaar beetje mislukt achterlijf. soort geen idee, beetje Caenis-achtig, maar ook weer niet - waar gefoto ?
met vriendelijke groet,
David

ratje

Citaat van: David020 op augustus 19, 2009, 23:18:36 PM
dag, het moet wel een haft zijn, alleen blijkbaar beetje mislukt achterlijf. soort geen idee, beetje Caenis-achtig, maar ook weer niet - waar gefoto ?

Hallo David, deze foto is bij mij in de achtertuin in Brummen gemaakt. Ik moet dit alles eerst eens opzoeken.

Daandrukker

Dit is Ephoron virgo, een vrouwtje. Die twee oranje lobben aan het achtereind zijn de eipakketten
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoƶrdinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten