Hoofdmenu

snuitkevertje

Gestart door hedy2411, april 27, 2010, 11:04:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Wie weet de naam van dit snuitkevertje...? Hij is ong. 5-6 mm.

hedy2411


Th.Heijerman

Bradybatus kellneri, een erg zeldzaam beest. Sint Pietersberg?

Theodoor

Mark Lammers

De foto's van Hedy zijn meestal uit omgeving Zeist (toch?)

hedy2411

Hallo Thedoor en Mark,

De vindplaats is Zeist. Wel in dezelfde omgeving vond ik er nog een... tenminste.. het is eenzelfde toch..?

Groetjes,
Hedy

harry60

Dat bedoel ik dus..... ze vind ze wel weer :)
Volgens mij is de spin ook zeldzaam, je weet wel welke in bedoel :)

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Th.Heijerman

Ja, het is dezelfde. Ik durf het haast niet te vragen, maar zou je er toch niet eentje in een potje willen stoppen?

Theodoor

hedy2411

#7
Hallo Theodoor,

Ik zal je eerlijk vertellen, dat ik afgelopen vrijdag van m'n geloof gevallen ben!
Ik heb me altijd voorgenomen om nooit een beestje in plexiglas te kopen, je weet wel, vooral die je ziet in zuidelijke landen, met een krabje of een ander levend beest. Heb ik ook nooit gedaan, tot afgelopen vrijdag... Toen zag ik op een markt een plexiglas sleutelhanger met zo'n mooi kevertje er in (een soort boktorretje ofzo).... en.... ik heb 'm gekocht! Erg he, maar wel mooi!
Nu vraag jij mij om zo'n mooi kevertje te vangen... Ik heb er nog nooit een gevangen, niet in de laatste plaats omdat ik hoop dat ze voor een nageslacht gaan zorgen, ik heb er tenslotte 2 gevonden, als het een mannetje en vrouwtje zijn, vinden ze elkaar vast wel. Ik vind het ook zielig, enfin, een lang verhaal om te zeggen dat ik het liever niet doe... :-[
Als ik er weer een vind zet ik 'm wel op de foto voor je, OK..?!

Groetjes,
Hedy

PS Ik hoop wel dat je me wilt blijven helpen met determineren van kevers...

blaauw7

Op naar Zeist Theodoor! ;)
Groeten,
Dick Belgers

jan cuppen

Citaat van: hedy2411 op mei 11, 2010, 15:41:41 PM
Ik heb me altijd voorgenomen om nooit een beestje in plexiglas te kopen, je weet wel, vooral die je ziet in zuidelijke landen, met een krabje of een ander levend beest. Heb ik ook nooit gedaan, tot afgelopen vrijdag...

Levende beestjes in plexiglas, ja,ja :-*
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Th.Heijerman

@ Jan: waar bemoei je je mee. Anders zal ik eens vertellen hoe jij jouw kevers behandeld! En ik wacht nog op een mail van je...

@ Hedy: is dat een optie, dat ik naar Zeist kom?

Theodoor


hedy2411

Hallo Jan,

Ik bedoel dat er ook sleutelhangers waren met kralen erin en figuurtjes van plastic.
Jij bent me er ook een he  >:D !

Hallo Thedoor,

Het is een optie om naar Zeist te komen, ware het niet dat als je gaat zoeken, dat je waarschijnlijk niets vind! Ik kijk daar wel vaker en ik heb ze nu voor het eerst gevonden. De eerste heb ik onder blad gevonden, de tweede op middelhoogte in een struik. Ik weet niet in welke tijd ze er wel of niet zijn. Nu kan ik in ieder geval niet, ik heb een fikse kou opgelopen en het is buiten veel te koud. We kunnen het in gedachten houden, OK?!
En eh... dank dat je het voor me opneemt hoor, hahaha!   ;D

Groetjes,
Hedy

Th.Heijerman

Ik zou toch graag een poging wagen en het aankomend weekend wordt het warmer! En ze zijn er met name vroeg in het voorjaar. Laat maar even weten, via dit forum of anders via een pb, als het je uitkomt ...

Theodoor

hedy2411

Sorry Theodoor, deze week wordt het echt niets! Ik heb ook nog koorts en twee keer eerder duurde het wel twee weken...

We houden het in de planning OK

Groetjes,
Hedy