Foto van Roodkopklauwier in Marokko

Gestart door 25tot50, april 26, 2010, 00:04:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

25tot50

 Ik was laats naar Marokko geweest en heb daar 2 Roodkopkolauwieren gezien die net geringd waren en ik zag dat een van die roodkopklauwieren een witte boven wenkbrau streep had kan het misschien een andere soort Roodkopklauwier zijn??
Op de foto's is het de rechte vogel.
Kan iemand mij dat uitleggen.

Met vriendelijke groet Isidro Rendon.

HPM

Een Roodkopklauwier van het andere soort geslacht.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

teunvankessel

Misschien bedoel je Balearische (Lanius senator badius) Het lijkt er op dat het mannetje geen witte vlek heeft aan de handpenbasis dus dat zou een Balearische moeten zijn. Het vrouwtje heeft wel een witte vlek en dat is dus een L. s senator. Misschien heb je nog een foto van de zijkant of de rug van de man?

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

25tot50

Citaat van: teunvankessel op april 26, 2010, 13:33:43 PM
Misschien bedoel je Balearische (Lanius senator badius) Het lijkt er op dat het mannetje geen witte vlek heeft aan de handpenbasis dus dat zou een Balearische moeten zijn. Het vrouwtje heeft wel een witte vlek en dat is dus een L. s senator. Misschien heb je nog een foto van de zijkant of de rug van de man?

:D Hoi Teun,
Ik heb wel een foto maar dan van de staart van allebij de vogels en dan gespreid de ene vogel heeft een witte staart veer en de andere vogel heeft 2 witte staart veren.
Sorry van de slechte kwaliteit van de foto. :-\
Groeten Isidro Rendon :)   

JohanvantBosch

Volgens mij zie ik ook bij het mannetje een witte vlek aan de basis van de handpennen...

HPM

Ik niet, maar met het vrouwtje in dezelfde positie zou je het bij haar denk ik ook niet zien.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

teunvankessel

De snavel is dikker! dat pleit ook voor badius
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

adriaens

Het mannetje heeft inderdaad ook een witte vlek op de basis van de handpennen (net zichtbaar onder de duim van de ringer) en houdt de snavel iets geopend, waardoor die dikker lijkt.

HPM

Op de staartenfoto is het wel te zien.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Marc

De beste man (ringer) heeft het daar uitgelegd Isidro, het zijn de soorten zoals Teun het heeft uitgelegd.
Gr,
Marc