Brainstorm Maandopdracht foto's

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 18:18:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Kennen jullie de 'maandopdracht' op Birdpix? Misschien een leuk idee om hier ook zoiets te organiseren?
Werkt in het kort ongeveer als volgt:
1) Maandopdracht maand X: Bijvoorbeeld 'fotografeer drinkende vogel'
2) Tot de sluitingsdatum kan iedereen zijn inzending insturen
3) Na de sluitingsdatum is er nog een periode om foto's te 'raten'
4) De 'winnaar' (beste rating/meeste nominaties) mag een nieuwe 'maandopdracht' verzinnen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Citaat van: vincenthart op april 15, 2010, 18:18:52 PM
Kennen jullie de 'maandopdracht' op Birdpix? Misschien een leuk idee om hier ook zoiets te organiseren?
Werkt in het kort ongeveer als volgt:
1) Maandopdracht maand X: Bijvoorbeeld 'fotografeer drinkende vogel'
2) Tot de sluitingsdatum kan iedereen zijn inzending insturen
3) Na de sluitingsdatum is er nog een periode om foto's te 'raten'
4) De 'winnaar' (beste rating/meeste nominaties) mag een nieuwe 'maandopdracht' verzinnen.

Erg goed idee! Alleen, laten we wel een regel stellen, de vogel komt op 1. Wat vogelfotografen nog wel eens vergeten..... helaas..

firecrest

Citaat van: vincenthart op april 15, 2010, 18:18:52 PM
Kennen jullie de 'maandopdracht' op Birdpix? Misschien een leuk idee om hier ook zoiets te organiseren?
Werkt in het kort ongeveer als volgt:
1) Maandopdracht maand X: Bijvoorbeeld 'fotografeer drinkende vogel'
2) Tot de sluitingsdatum kan iedereen zijn inzending insturen
3) Na de sluitingsdatum is er nog een periode om foto's te 'raten'
4) De 'winnaar' (beste rating/meeste nominaties) mag een nieuwe 'maandopdracht' verzinnen.


Leuk idee.
Misschien leuk om de eerste maand (half april - half mei?) de vogeltrek als opdracht te nemen. Dus een vogel die op doortrek is.


EDIT: Misschien toch handiger om in de maand mei pas te beginnen, en misschien een stukje van april nog mee te rekenen.

Maarten Sluijter

.

Vincent Hart

Berichten over de 'Maandopdracht'-topics even afgesplitst, om niet af te leiden van jullie prachtige foto's in MyOwnShots  :duim:
Leuke opdracht van Lars! Nog andere voorstellen?

Wat we kunnen doen is binnenkort een 'Maandopdracht mei' beginnen, met als sluitingsdatum 23 mei. Dan daarna nog een week om te nomineren. In theorie zijn er twee nominatie-systemen mogelijk:
1) Je geeft een mooie foto een nominatie - we zouden daarvoor het poll-systeem kunnen gebruiken. De foto met de meeste nomi's wint.
2) Je geeft een mooie foto een cijfer. De foto met het hoogste gemiddelde wint.
Ik vind optie 1) het leukst denk ik. Jullie?

Enneh, spelregels?
* 1 foto per deelnemer.
* Je foto moet genomen zijn tussen de aangegeven data voor die maandopdracht
* Leeftijdsgrens/beperking deelnemers?
* 'Winnaar' bepaalt de nieuwe maandopdracht, net als op BP?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

#5
Citaat van: vincenthart op april 15, 2010, 21:05:19 PM
Berichten over de 'Maandopdracht'-topics even afgesplitst, om niet af te leiden van jullie prachtige foto's in MyOwnShots  :duim:
Leuke opdracht van Lars! Nog andere voorstellen?

Wat we kunnen doen is binnenkort een 'Maandopdracht mei' beginnen, met als sluitingsdatum 23 mei. Dan daarna nog een week om te nomineren. In theorie zijn er twee nominatie-systemen mogelijk:
1) Je geeft een mooie foto een nominatie - we zouden daarvoor het poll-systeem kunnen gebruiken. De foto met de meeste nomi's wint.
2) Je geeft een mooie foto een cijfer. De foto met het hoogste gemiddelde wint.
Ik vind optie 1) het leukst denk ik. Jullie?

Enneh, spelregels?
* 1 foto per deelnemer.
* Je foto moet genomen zijn tussen de aangegeven data voor die maandopdracht
* Leeftijdsgrens/beperking deelnemers?
* 'Winnaar' bepaalt de nieuwe maandopdracht, net als op BP?

Leeftijdsgrens 12 tot 18 ofzo ?
En optie 1 is idd de beste. In Mei beginnen? En dan verzin jij de 1ste opdracht vincent, is dat goed ?

Folkert Jan

ik zou ook graag mee doen maar ben 22  :-[
en mijn idee is het forograferen van vliegende zwaluwen. dit is erg moeilijk, maar als je er genoeg tijd in steekt moet het zeker lukken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

firecrest

Citaat van: rnbflavour op april 15, 2010, 21:15:34 PM
ik zou ook graag mee doen maar ben 22  :-[
en mijn idee is het forograferen van vliegende zwaluwen. dit is erg moeilijk, maar als je er genoeg tijd in steekt moet het zeker lukken.
Vliegende zwaluwen is wel erg beperkt ;)
Optie 1 lijkt mij inderdaad ook het best en het makkelijkst.

Maarten Sluijter

Optie 1 lijkt mij ook het best.
Maar kunnen we niet al beginnen eind April ofzo, want de trekpiek ligt in die dagen!
.

Vincent Hart

Laten we gewoon NU beginnen! Je mag wachten met fotograferen tot het weer licht is  ;)
Enneh Rick, ik hoef gelukkig niks te verzinnen want Lars heeft al een mooie opdracht voor jullie:
Citaat van: firecrest op april 15, 2010, 20:45:44 PMMisschien leuk om de eerste maand (half april - half mei?) de vogeltrek als opdracht te nemen. Dus een vogel die op doortrek is.
Kunnen alle fotografen daarmee uit de voeten? En zullen we als leeftijdsgrens 'jonger dan 25' aanhouden zodat Folkert-Jan en andere begin-twintigers ook mee kunnen dingen om de eeuwige roem?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

MarianneW

Marianne

Vincent Hart

Lijkt me juist leuk als er flink gestemd wordt!

Heb nog even bij Birdpix 'gespiekt' en volgens mij wel aardig om nog een stukje uit hun werkwijze over te nemen:
Foto's worden tot de sluitingsdatum centraal verzameld en pas aan het begin van de 'nominatieweek' zonder vermelding van fotograaf geplaatst. Waarschijnlijk gaat dat het makkelijkst door ze naar mij te mailen, dan plaats ik ze de dag na de sluitingsdatum in het topic van die maand. Wel leuk dan denk ik om 'wisselen' toe te staan: Als je al een foto gestuurd hebt, maar je maakt nog voor de sluitingsdatum een betere, kun je die laatste gewoon nog laten meedoen. Zo weet je zeker dat je best op het thema aansluitende foto meedoet! Uiteraard blijft de regel '1 foto per deelnemer' dan wel gelden, dus je moet kiezen.

Of vinden jullie het toch leuker om zelf gedurende de maand je foto te plaatsen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Maarten Hotting

Lijkt me hartstikke leuk ;D !!

Het lijkt mij ook het beste de foto's te beoordelen met nominaties.
Mag dan iedere persoon èèn foto nomineren??

Het lijkt me het beste als vincent de foto's verzameld en die na de sluitingsdatum allemaal in een keer op het forum plaats. Zo blijft het nog een beetje overzichtelijk en blijft het ook nog een beetje een spannende wedstrijd.
Groet,
Maarten

Jarinka

Het nomineren m.b.v. een poll lijkt me het handigst. Dan kan iedereen één (of twee?) mooiste foto's selecteren. Dan zal er vast wel een nummer 1 uit komen :)
Groeten, Jarinka Heijink

ArjenDrost †

Ik zou idd zeker gaan voor de optie om foto's te laten nomineren. Op birdpix werd in het begin ook met cijfers gewerkt, en dit werkte niet echt. Dit werkt alleen als iedereen reeele cijfers geeft (op BP waren de cijfers die het meest gegeven werden de 1 en de 10, met bijna niks er tussenin) en als iedereen alle foto's een cijfer geeft (dit gebeurt ook vaak niet).


Ik zou trouwens het onderwerp niet te nauw nemen. Voor vliegende zwaluwen heb je volgens mij toch echt wel een spiegelreflex nodig, het lijkt me hier dat het juist leuk is dat iedereen mee kan doen.


Ik ben dan wel niet meer onder de 25, maar ben benieuwd naar jullie resultaten!