Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Ja, dat zijn ook zeker leuke platen!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Robertmeer

Gave foto's Wouter en Vincent!

Gister op weg naar de Groene Jonker zat Purperreiger (meer foto's, zie hier) langs de weg in een slootkant. In de GJ zelf zat o.a. een Watersnip.



Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Wat zijn purpers toch gave beesten  :)  Interessant die watersnip. Failed breeder? Volgens mij broeden ze niet (meer) in de buurt, toch?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

FrankK

Eentje van augustus vorig jaar.
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Robertmeer

Citaat van: Vincent Hart op juni 28, 2011, 09:33:58 AM
Wat zijn purpers toch gave beesten  :)  Interessant die watersnip. Failed breeder? Volgens mij broeden ze niet (meer) in de buurt, toch?
Voor zover ik weet broeden ze niet in de buurt. Dit zal dan waarschijnlijk wel een vroege doortrekker zijn geweest. Was wel aangenaam verrast door die snip, voor mij was het nog een nieuwe juni-soort (heb hem nu in alle maanden  :) ).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Citaat van: Robertmeer op juni 28, 2011, 10:26:42 AMWas wel aangenaam verrast door die snip, voor mij was het nog een nieuwe juni-soort (heb hem nu in alle maanden  :) ).
Feli! Wel de lastigste maand voor de soort denk ik, moet 'm zelf ook nog (maar ben pas sinds dit jaar een beetje serieus aan het EML'en).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Zo, was uiteindelijk nog een flinke onweersbui. Ik was met mijn vader aan het zwemmen toen het opeens heel erg donker werd. Gelukkig was er op het strand een overdekt schuilhokkie (inclusief grote vuurkorf), waar het al best gezellig was door het grote aantal schuilende jongeren. Heel veel geprutst om onweer te fotograferen, want dat is nog niet zo makkelijk zonder statief en in de schemering. Van de 500 foto's (lang leve burst :angel:) zijn er maar drie ofzo gelukt. Met onderstaande foto ben ik best blij :)

Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op juni 28, 2011, 23:11:42 PM
Zo, was uiteindelijk nog een flinke onweersbui. Ik was met mijn vader aan het zwemmen toen het opeens heel erg donker werd. Gelukkig was er op het strand een overdekt schuilhokkie (inclusief grote vuurkorf), waar het al best gezellig was door het grote aantal schuilende jongeren. Heel veel geprutst om onweer te fotograferen, want dat is nog niet zo makkelijk zonder statief en in de schemering. Van de 500 foto's (lang leve burst :angel:) zijn er maar drie ofzo gelukt. Met onderstaande foto ben ik best blij :)

Gaaf hoor!
Dat ga ik vannacht ook proberen. Helaas komt hier niet heel veel onweer langs...

Jarinka

De plek was er absoluut niet ideaal voor, want de regen kwam naar binnen en het waaide hard. Als ik thuis had gezeten had ik foto's met erg lange sluitertijd kunnen maken, dus zouden er meer foto's gelukt zijn. Aan de andere kant had ik dan geen mooie boom gehad...
Onweer is hier inmiddels ook voorbij, je moet maar net het geluk hebben dat je met stevig onweer op een geschikte plaats staat. Op het strand ging het een paar keer ontzettend hard, dan voelde je het gewoon in je keel en borstkas.
Groeten, Jarinka Heijink

willemxd

Citaat van: Jarinka op juni 28, 2011, 23:11:42 PM
Zo, was uiteindelijk nog een flinke onweersbui. Ik was met mijn vader aan het zwemmen toen het opeens heel erg donker werd. Gelukkig was er op het strand een overdekt schuilhokkie (inclusief grote vuurkorf), waar het al best gezellig was door het grote aantal schuilende jongeren. Heel veel geprutst om onweer te fotograferen, want dat is nog niet zo makkelijk zonder statief en in de schemering. Van de 500 foto's (lang leve burst :angel:) zijn er maar drie ofzo gelukt. Met onderstaande foto ben ik best blij :)



Mooie foto, hier was gister ook alles weggewaaid ;D mijn voetbalgoal, de trampoline is 5 meter verschoven :o en de was was ook wegewaaid, Dat ligt nu over t gras en er liggen overal afgebroke takken :o :o

JaapHennevanger

Top foto, Jarinka! Petje af hoor.  :duim:
Jaap Hennevanger



JelteV

#1181
Tja, die van Jarinka is natuurlijk top! Die van mij kan er niet aan tippen, maar vind ik het toch leuk hem te laten zien. Het leek alsof de flits de boom raakte.
Groeten, Jelte


Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

willemxd

Was die bliksem ook ingeslagen?

Jarinka

Jelte, ik vind jouw bliksem er beter op staan. Je ziet de boom wat duidelijker, en de bliksem is scherper :)
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

#1184
Ook ik heb vannacht bliksem gefotografeerd.
Tijdens regen snel even naar binnen, terwijl de bliksem dan eigenlijk het mooist is...
Leukste foto vond ik deze:


Meer foto's op facebook.

Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op juni 29, 2011, 19:32:46 PM
Meer foto's op waarneming.nl.

Onder welke soortnaam? Bliksem spec.? ;)

Mooie foto's hoor! :duim:
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: lonnie20 op juni 29, 2011, 19:39:01 PM
Citaat van: firecrest op juni 29, 2011, 19:32:46 PM
Meer foto's op waarneming.nl.

Onder welke soortnaam? Bliksem spec.? ;)

Mooie foto's hoor! :duim:
Ik bedoelde facebook. Ik kan bliksem spec. bij geen enkele soortgroep vinden helaas :P
Misschien tijd voor een nieuwe soortgroep: natuurverschijnselen.

Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op juni 29, 2011, 19:49:30 PM
Ik bedoelde facebook. Ik kan bliksem spec. bij geen enkele soortgroep vinden helaas :P
Misschien tijd voor een nieuwe soortgroep: natuurverschijnselen.

Haha, dacht ik al, maar kon het toch niet laten :P
Groeten, Lonnie Bregman

JelteV

#1188
Citaat van: Jarinka op juni 29, 2011, 17:21:09 PMJelte, ik vind jouw bliksem er beter op staan. Je ziet de boom wat duidelijker, en de bliksem is scherper :)

Bedankt! Bij jou vind ik echter de kleuren en de flits mooier. Bij mij was de lucht groen om een of andere reden, daarom zwart-wit gemaakt. Ik denk dat als je jouw flits uitsnijdt de bliksem beter uitkomt, maar dat heb je misschien al geprobeerd, en valt dat tegen  ;)
Maar ja, met statief en SLR-camera is het natuurlijk ook makkelijker. Ik had bijv. een sluitertijd van 15 seconden, met daarbij een heel klein diafragma, dus een hele grote scherptediepte. Het hielp ook wel mee dat ik onder het afdak bij het balkon kon staan.

Groeten, Jelte
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Jarinka

Wow, 15 seconden? Dat werkte bij mij niet omdat het nog vrij licht was, en met zo'n lange sluitertijd werd alles ontzettend overbelicht. Mijn sluitertijd was 1/8 seconde, en dan moet je het hebben van een gelukstreffer zoals deze :)
Hoe stond de kleurbalans van jouw camera? Kan zijn dat hij in de war raakte en er daarom groen van maakte. Veel camera's maken sneeuw blauw (mijn camera gelukkig niet), dus misschien was dat eenzelfde soort 'fout'.  Het kan ook zijn dat die kleur komt door de lange belichting. Staat er een lantaarnpaal in de buurt? Je kunt de kleurbalans ook handmatig aanpassen zodat de kleur overeenkomt met de echte kleur.
Deze compositie vind ik juist leuk omdat de boom in het midden staat, en de leegte rechts benadrukt de wijdsheid van het landschap. Gecropt krijg je dit:

Groeten, Jarinka Heijink

Evert meijer

Gave foto's allemaal!!

Gisteren mijn scherpste foto ooit gemaakt denk ik! Ik stond op een gegeven moment op 2 meter afstand van een zonnende/drogende Aalscholver! Hij vertrok geen spier, alhoewel ik niet dichterbij had moeten komen!



Evert Meijer, 16 jaar

JelteV

#1191
@Jarinka: Ik vind de tweede versie al beter, scherper, en om eerlijk te zijn vind ik de compositie ook iets beter. Nu is er minder dichtgelopen zwart in beeld. Misschien rechts nog iets meer ruimte, zodat je de wijdsheid krijgt, die vind ik bij de eerste versie erg mooi (zoals je zelf al zei!). Dan wordt het formaat m.i. ook mooier, minder vierkant.
Ik denk dat de groene lucht bij mij kwam doordat ik niet de juiste instellingen had. Bij andere bliksemfoto's zag ik ongeveer dezelfde instellingen, maar dan met diafragma veel groter. Ik heb dus onderbelicht...
@Evert: Heel mooi scherp, en mooie houding van de aalscholver. Moet een supermoment geweest zijn!

In de bijlage nog twee minder goed gelukte foto's, maar ze laten zien wat voor geluk wij hadden gehad: bij de achterburen werd eerst de schoorsteen eraf geflitst, en twee minuten later moest de boom eraan geloven... 8)  Bij deze foto's 30 seconden sluitertijd gebruikt, waardoor ruis onstond, en de groene kleur is meteen te zien...




Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

JWH

Sinds wanneer plaatsen wij bliksemfoto's? :D

Ik heb naast vogelen ook een grote interesse in meteorologie en dus natuurlijk ook de extremen. Zo'n dag als dinsdag houdt me dagen bezig met de weerkaarten en potenties. Op de dag zelf is het 'stormchasen' om de mooiste platen te maken.





http://www.youtube.com/watch?v=GNhDiYwbzdE

Op mijn website zijn meer weerfoto's te vinden.
Jan Willem Hofstede - Apeldoorn
http://www.jwh-i.nl

Stijn E.

Tsja, ik viel al even van m'n stoel bij Jarinka's foto, toen begon iedereen te posten dus dacht ik me net in te kunnen houden... B) Maar nee hoor, want jouw foto's en filmpje zijn wel heul gaaf! M'n complimenten :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

JelteV

Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Rickschonewille

Wauw.. Wat een platen!

Vincent Hart

Prachtig allemaal  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Aad G.

Altijd een mooi en indrukwekkend natuurverschijnsel,ik mag graag naar onweer kijken.
Mooie plaatjes allen!

Vandaag eindelijk een 'obsessie' van de laatste paar maanden weten te vervullen,ik heb zowaar de groene specht op plaat weten te krijgen!
Oh yes! :lol:
Behoorlijk gecropt wel,dus er is nog genoeg motivatie over om nu nog wat betere shots te krijgen. ;D




Maar al met al,ben ik er op het moment wel erg mee in mijn nopjes. :blink:

Grt. Aad

Mimino

Eindelijk een behoorlijke foto van een paapje!
Ik had er al een van een jong exemplaar, maar nu een volwassen vogel.

Peter
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

firecrest

Citaat van: Mimino op juli 01, 2011, 19:26:32 PM
Eindelijk een behoorlijke foto van een paapje!
Ik had er al een van een jong exemplaar, maar nu een volwassen vogel.

Peter
Gaaf!