Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

Vandaag naar de Reeuwijkse Plassen geweest, en o.a. 2 Kuifduikers gefotografeerd, 2 geoorde futen, 1 Krooneend man en een Rietzanger

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Rickschonewille op april 15, 2011, 16:45:34 PM
Vandaag naar de Reeuwijkse Plassen geweest, en o.a. 2 Kuifduikers gefotografeerd, 2 geoorde futen, 1 Krooneend man en een Rietzanger

Ik vind die tweede foto van de Riza (Hé?, een nieuwe afkorting???) erg mooi. Prachtig!!! :duim: :duim: :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JWH

#932
Vandaag een rondje door de IJssel Uiterwaarden ter hoogte van Wilp gemaakt. Veel Gele Kwikstaarten tegen gekomen die elk hun eigen territorium hadden. Hierdoor zaten ze vaak op paaltjes te zingen, en dus goed vast te leggen!



Meer op mijn website.
Jan Willem Hofstede - Apeldoorn
http://www.jwh-i.nl

Harm058

@ JWH

Ik zie geen foto............... :(
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Nella

Deze wilde ik graag met jullie delen....
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


firecrest

Leuke foto! :duim:
Die kan zo meedoen in de maandopdracht!

Jarinka

Citaat van: firecrest op april 17, 2011, 21:14:36 PM
Leuke foto! :duim:
Die kan zo meedoen in de maandopdracht!
Maar er was toch een regel dat de foto nog niet openbaar mocht staan omdat je dan zou weten wie hem gemaakt heeft? Anders heb ik ook nog een mooie foto die ik hier kan laten zien...
Groeten, Jarinka Heijink

Nella

#937
Even kijken waar dit over gaat...

Ik zie 't al... Nou ja, jammer dan :-)
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Jarinka

Op deze foto ben ik toch wel heel trots :)
Vanmiddag fietste ik langs de vijver, en daar zag ik twee Futen zwemmen. De ene was veel boller dan de andere, dus ik dacht meteen aan pullen. En inderdaad! Die bolle had drie kleintjes op z'n rug! Eerst zwommen ze redelijk ver weg, maar daarna kwamen ze op ongeveer zes meter afstand zwemmen.
Groeten, Jarinka Heijink

HPM

Prachtige foto, Jarinka, met mooi licht. Je kan inderdaad vaak al van grote afstand zien of ze jongen bij zich hebben.


Herman van der Meer

wijnands

#940
Mooi werk Jarinka! Die van jwh is werkelijk verbluffend. Hoe ben je zo dichtbij een gele kwik gekomen?


Aalscholver / Great Cormorant by j_wijnands, on Flickr

Had ook nog een eekhoorntje maar die hoort hier natuurlijk niet. Sta er wel elke keer weer van te kijken wat ik tijdens een lunch wandeling bij kantoor vast kan leggen
Groeten,
Jeroen Wijnands

JelteV

Ook de vlinders vliegen weer volop, zeker met dit prachtige weer. Deze foto is van afgelopen zaterdag op de heide, van een kleine vuurvlinder.


Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

JWH

Mooie waarneming Jarinka! Ik hoop ze ook met 'kleintjes' tegen te komen, geweldig beeld.

Wijnands: Een gezonde portie geduld ;). Maar een mobiele schuilhut helpt ook. Maar ik heb zelf al eerder ondervonden dat een Gele Kwikstaart niet zo schuw zijn. Als je op hun pad gaat zitten/liggen dan lopen ze gewoon langs je alsof je er niet bent.

Om ook maar in de stemming van de jonge vogeltjes te blijven:
Jan Willem Hofstede - Apeldoorn
http://www.jwh-i.nl

Jarinka

Wat een geweldige foto's hier :)
Awh, Jan Willem, die is zo ontzettend schattig! Nu wil ik meteen naar de polder rennen om óók jonge Kieviten te zien.
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Ik was helemaal vergeten om de foto's van de Ross' Meeuw te uploaden.
Heb het net maar even snel gedaan: http://waarneming.nl/waarneming/view/53772070
Wat een mooi meeuwtje is het toch!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op april 25, 2011, 15:23:39 PM
Ik was helemaal vergeten om de foto's van de Ross' Meeuw te uploaden.
Heb het net maar even snel gedaan: http://waarneming.nl/waarneming/view/53772070
Wat een mooi meeuwtje is het toch!

Schitterende serie Lars!  :duim: (vooral die spiegelbeeldfoto (4) is errug mooi -> moet je bij dat topic plaatsen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Dan zal ik hier ook een meeuwtje gaan spammen.
Deze Stormmeeuw wilde gisteren wel even poseren boven het strand van Egmond aan Zee.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Met een houtduivennest naast het balkon en de balkondeur met dit weer standaard open, moest het een keer gebeuren ...

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Was de duivenborst lekker?
Leuke foto's!  ;)

Jarinka

Vincent, is het inmiddels alweer gelukt om hem naar buiten te krijgen? Arme duif...
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Zo te zien heb je weinig last van vogels die zich tegen je ramen te pletter vliegen...  :rolleyes:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

@Bart: Duif heeft nog een poging gedaan de ramen aan de binnenkant te lappen, maar dat hielp niet echt  :-\
@Jarinka: Nop, maar hij heeft wel een bak water (die staat waar ie de uitgang kan zien).

Ter verduidelijking:

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Vorig jaar was er een periode dat er regelmatig jonge Pimpelmezen bij me naar binnen kwamen. Eenmaal kwam er een rustig op de lamp naast me zitten. Meestal gingen ze zelf weer naar buien en zo niet dan lieten ze zich zonder problemen helpen. In de zelfde tijd kwam er een paar keer een jonge Koolmees binnen. Dat ging moeilijker want die fladderden telkens tegen het raam aan om buiten te komen en ze lieten zich ook niet zo gemakkelijk helpen. Een opmerkelijk verschil. Zouden Koolmezen dommer zijn dan Pimpels? Dommer dan een Houtduif lijkt me moeilijk.

Herman van der Meer

fkdeboer

Citaat van: HPM op april 26, 2011, 10:51:46 AM
Een opmerkelijk verschil. Zouden Koolmezen dommer zijn dan Pimpels? Dommer dan een Houtduif lijkt me moeilijk.
;D
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jos Welbedacht

Vandaag zou ik eigenlijk richting Strijen voor de Griel en de Ross' Meeuw, maar aangezien beide vogels niet vroeg door gepiept werden toch maar gegaan voor safe, en dus richting het Lauwersmeer. Daar zat de Roodhalsgans erg dichtbij de weg, waardoor ik deze foto kon maken. Verderop, ergens in de Kollumerwaard, zaten twee Blauwborsten, waarvan één exemplaar goed meewerkte voor een foto. Verder nog genoten van dertien Morinelplevieren en een adult Zeearend! Morgen de Groningse IbTjif maar eens proberen!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jan vH

Mooie foto's!  :duim:

Alleen jammer dat die Brandgans er maar half op staat.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jos Welbedacht

Thnx Jan,
Die Brandgans staat er wel helemaal op (in het origineel), maar ik heb voor deze crop gekozen om de Roodhals wat meer uit te laten komen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GijsB

Nooit objecten onthoofden op een foto, haal hem er helemaal af of laat hem er helemaal op staan.

Verder staat de roodhalsgans er erg mooi op  :duim:
Gijs

Rickschonewille

Vind het eigenlijk niet hinderlijk, ik kijk eigenlijk alleen hoe die Roodhalsgans erop staat, en hoe scherp hij is en achtergrond. Ik vind het daarom een erg leuke foto!  :duim:

Jos Welbedacht

Bedankt voor de complimenten!
Heb toch nog even gekeken wat er mogelijk was en na wat clone-werk uiteindelijk toch een mooie uitsnede kunnen maken waarbij geen ganzen onthoofd werden met het volgende resultaat.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space