Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

#810
Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we heerlijk gewandeld op de Utrechtse Heuvelrug. Tot onze vreugde zagen we in Amerongen een groepje appelvinken. Bij ons aan de kust een zeldzaamheid (of zijn we zulke slechte vogelaars ?  B)) Ze zaten - uiteraard... - steeds of hoog of goed verscholen in de boom, maar toch ben ik blij met mijn bewijsplaatje.

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Margreet Kwh

Mooi plaatje van een mooi beestje!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Maarten Sluijter

Kuifje, vandaag langs de zeedijk op een boei.

.

Robertmeer

Leuk zo met dat kuifje Maarten!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Leuk Maarten! Zo wil ik ze ook nog eens erg graag zien.

Jarinka

Deze Muskuseend verslikte zich in een stukje brood. Toen ik hem redde was ik opeens z'n beste vriend, en wilde hij best even voor me poseren. Maar wat hij nou met z'n tong deed... 't Is me een raadsel!

Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Die ziet er echt vreemd uit!  :rolleye:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Yeronimo

Het lijkt eigenlijk geen tong maar een stukje huid dat onder de snavel hoort te zitten. Tenminste dat maak ik ervan.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jarinka

Citaat van: Yeronimo op maart 15, 2011, 20:42:20 PM
Het lijkt eigenlijk geen tong maar een stukje huid dat onder de snavel hoort te zitten. Tenminste dat maak ik ervan.
Het was echt de tong. Deze Muskuseend was prima in orde, en hij bleef naast me zitten tot mijn brood op was. Omdat hij af en toe een te groot stuk naar binnen schrokte, moest hij een paar keer extra slikken, wat deze foto opleverde.
Groeten, Jarinka Heijink

wijnands

Ik heb dat ook gezien toen ik vorig jaar die kauw grootbracht, te veel schrokken en dan gaan ze met die tong heen en weer.


Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr


Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr


Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr


Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr

Sorry voor 4 foto's in een keer maar deze horen bij elkaar. Alles klikbaar mocht je ze groter willen zien.
Groeten,
Jeroen Wijnands

firecrest

Mooie serie!  :duim:
Vooral die laatste, waarbij je de pad echt naar binnen ziet vallen. Zijn laatste seconden...

Bart van Hoogstraten

Leuk triootje, geschoten op strand van Banc D'arguin National Park Mauritanië, 26-01-'11.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Suzie

Leuke foto inderdaad! Grappig dat grootteverschil
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Vincent Hart

En je ziet mooi hoe de rosse grutto aan z'n Engelse naam komt  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Harm058

Een mooie vlinder! ;)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Harm058

Of een stier..... ;D
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


firecrest

Gaaf Harm!
Indrukwekkend zo'n grote groep!

Harm058

@ Lars

Jeroen... die baalt nu! :P

Er vlogen ca. 300.000 over ons heen echt ongeloolfijk!!!
Dit betreft een slaaplaats in leeuwarden

En dan ook nog 2 slechtvalken die er doorheen banjeren!!!

Waarvan 1 succes had vlak boven mijn hoofd!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op maart 18, 2011, 20:41:45 PM
En je ziet mooi hoe de rosse grutto aan z'n Engelse naam komt  :duim:

Knap dat je die op die foto gedetermineerd krijgt. Zou mij niet lukken zonder die snavel!
http://observado.org/waarneming/view/52845025
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rein Genuït

Met deze was ik vandaag wel erg blij  :rolleye:
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

firecrest

Gaaf Rein!
Ik zag hem ook al op dutchbirding, prachtig beestje!

Rickschonewille

Citaat van: rlhgenuit op maart 19, 2011, 18:42:22 PM
Met deze was ik vandaag wel erg blij  :rolleye:

Wauw mooie Rein!

Jarinka

Een middagje vogelen leverde veel leuke steltjes op. Er zat een Kanoet (vrij zeldzaam voor de regio) die zich wel goed liet fotograferen (door de scope heen).


Een Tureluur foerageerde redelijk dichtbij, en wederom door mijn scope maakte ik een paar foto's. Deze kan beter, maar ik vind de weerspiegeling zo leuk.


Terwijl ik naar huis fietste, zag ik een Grutto op een paal. Meestal zijn ze vrij schuw, maar deze zat er wel relaxed bij. En inderdaad, zelfs toen ik voorzichtig mijn camera pakte bleef hij zitten. Leuk beest :)
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Mooie ijsgors hoor en knappe scope-foto's Jarinka!

Zelf vind ik "actiefoto's" altijd lastig en daarom ben ik wel blij met deze witkoppige staartmees


De vogel was geloof ik spinnenweb aan het verzamelen. Is dat mogelijk?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

JWH

#834
Citaat van: Jarinka op maart 20, 2011, 21:46:28 PM
Terwijl ik naar huis fietste, zag ik een Grutto op een paal. Meestal zijn ze vrij schuw, maar deze zat er wel relaxed bij. En inderdaad, zelfs toen ik voorzichtig mijn camera pakte bleef hij zitten. Leuk beest :)

Jeetje, gezien de nog redelijk heldere achtergrond zat deze Grutto wel erg dichtbij? Was dit in hetzelfde gebied als de Kanoet? Zo ja, dan weet ik waar ik heen moet! De Grutto's in omgeving Apeldoorn ( rond de IJssel ) zitten vaak ver verwijderd in het water.

Foto toegevoegd van gisteren, in de trend van de vorige :P.

EDIT: Oh, besef me nu pas dat de Grutto, hoogstwaarschijnlijk, in Arkemheen was.

Jan Willem Hofstede - Apeldoorn
http://www.jwh-i.nl

Harm058

Deze Grauwe gans poseerde ook even mooi voor mij :)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Leuk, die Staartmezen :) Bij mij zijn ze altijd te snel weg voor een foto.

De Grutto zat op ongeveer 12 meter afstand. Ik kwam hem op de terugweg (halverwege de Zevenhuizerstraat) tegen, en hij zat op ooghoogte aan de andere kant van de weg.
De Kanoet zat in Delta Schuitenbeek. Die delta en de polder eromheen (Arkemheen) zijn flinke aanraders. In de delta zitten verschillende soorten steltlopers (grote groepen Grutto's en Tureluurs, en af en toe Bonte Strandlopers) en eenden (Kuifeend, Smient, Krakeend, Bergeend, Wintertaling en Brilduiker heb ik vandaag gezien). In de polder zitten 's winters ganzen, en in de lente baltsen er Grutto's, Tureluurs, Kieviten en Kemphanen. In het voorjaar en de zomer heb je er ook kans op overvliegende Visarenden. De enige twee keer dat ik een Visarend gezien heb, was bij Delta Schuitenbeek.

Gewoon een keer komen dus, d'r zit altijd wat leuks :)
Groeten, Jarinka Heijink

Aad G.

#837
Citaat van: Jarinka op maart 20, 2011, 21:46:28 PM
Terwijl ik naar huis fietste, zag ik een Grutto op een paal. Meestal zijn ze vrij schuw, maar deze zat er wel relaxed bij. En inderdaad, zelfs toen ik voorzichtig mijn camera pakte bleef hij zitten. Leuk beest :)
Ik had er zelfs twee vandaag. :blink:

Heerlijk weer met goed licht maakte het plaatje compleet.
Er was een stukje water tussen mij(en mijn hond) en de grutto's,ben heel voorzichtig aardig dichtbij gekomen,zonder ze te verstoren gelukkig,prachtige vogels.

Deze kon ook beter,maar ik ben ook een fan van weerspiegelingen. ;)

Als in deze. ;D

Relaxed genoeg?

Geen glimp van de ijsvogel opgevangen vandaag,maar met de grutto's,baltsende buizerds en rietgorsjes op de plek van de ijsvogel...was het toch een prima dag! B)

Grt. Aad

Ps Ik ging er een beetje vanuit,dat het hier om een paartje ging?
De ene op zittend op de tak,leek mij wat feller van kleur(man?),dan de andere foeragerend in het water(vrouw?).
Maar kan zo snel weinig (online)terugvinden over sekse-verschillen en dat zou dus een geval van pure speculatie van mijn kant kunnen zijn.
Dus gelijk de vraag aan de kenners,klopt het paartje-verhaal of zit ik er daarmee compleet naast?


Bart van Hoogstraten

#838
De liefhebbers van IJsvogels kan ik The Gambia van harte aanbevelen. Ik heb de IJsvogel-checklist bijna compleet -> 8 van de 9 aanwezige soorten heb ik afgevinkt en ze zijn allemaal makkelijk te zien. Alleen de Shining Blue Kingfisher heb ik nog nog niet maar dat is dan ook een zeldzame dwaalgast. Ik kan Gambia eigenlijk sowieso aanbevelen, ook de jongere budgetvogelaar -> het is maar 6 uur vliegen maar je zit toch echt in Afrika en het stikt er van de vogels, met een 2-weekse trip kun je ongeveer 270 vogels verwachten: http://www.camacdonald.com/birding/africagambia.htm Boeken doe je bij www.travelpoort.nl , de beste tijd is van oktober t/m december (maar als je niets om regen geeft is het in onze zomervakantie ook goed vogelen en het is dan off-season -> retourtje heb je dan al voor ± € 500,-). Wij zaten in het Leybato hotel voor €30,- per man per week incl. ontbijt, niet ver van Kotu-Creek, wellicht de beste plek van Gambia om te vogelen!!!
Hieronder een Grijskop IJsvogel waarop ik trots ben (deze is echter geschoten in Senegal, niet in Gambia)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Nella

Wát een prachtige foto's allemaal weer!
Naast een mooie duidelijke foto vind ik een afgeleefd dier ook wel iets hebben.
Niet echt een super foto, maar het is ook erg lastig welke van de 4 Buizerds je moet volgen op zo'n moment.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema