Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

CeesvanDijk

Soms heb je gewoon mazzel.

Jarinka

Citaat van: CeesvanDijk op februari 07, 2011, 16:48:07 PM
Soms heb je gewoon mazzel.
En soms dringen vogels zich gewoon aan je op ;D
Vanmiddag zaten er drie Canadese Ganzen bij de vijver van Nieuwland. Het vrouwtje was echt een schat, die kwam op een halve meter afstand zitten. Ja, dan kan ik het niet laten om haar te fotograferen...


De andere foto's van de Canadeesjes zijn ook wel leuk.
Groeten, Jarinka Heijink

Robert V.T

Citaat van: Jarinka op februari 08, 2011, 21:21:15 PM
Citaat van: CeesvanDijk op februari 07, 2011, 16:48:07 PM
Soms heb je gewoon mazzel.
En soms dringen vogels zich gewoon aan je op ;D
Vanmiddag zaten er drie Canadese Ganzen bij de vijver van Nieuwland. Het vrouwtje was echt een schat, die kwam op een halve meter afstand zitten. Ja, dan kan ik het niet laten om haar te fotograferen...


De andere foto's van de Canadeesjes zijn ook wel leuk.

Haha, leuke foto's!
Groeten,

Robert van Tiel

DuDe

Erg leuk, Jarinka! Jammer van de kleur  ;)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

firecrest

Mooie foto Jarinka!
De goede en de duistere zijde van de exoot mooi in beeld gebracht!
Gelukkig zit er geen geel of rood in het verenkleed.  ;D

Jarinka

Citaat van: firecrest op februari 08, 2011, 21:48:05 PM
Mooie foto Jarinka!
De goede en de duistere zijde van de exoot mooi in beeld gebracht!
Gelukkig zit er geen geel of rood in het verenkleed.  ;D
En vergeet het hondenmasker niet! Dit hondenmasker is wel heel fraai :)
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Uit mijn oude doos.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Ook eentje uit mijn oude doos. Ik ben alle soorten waar ik foto's van heb en de plaats van weet aan het invoeren, een flinke klus dus (omdat ik in mijn eerste vogeljaar nogal laks was met invoeren :angel:). Maar soms word je er ook blij van, zeker als je lieve pluizige Bosuilen tegenkomt. Was het maar weer april...
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 09:52:44 AM
Ook eentje uit mijn oude doos. Ik ben alle soorten waar ik foto's van heb en de plaats van weet aan het invoeren, een flinke klus dus (omdat ik in mijn eerste vogeljaar nogal laks was met invoeren :angel:). Maar soms word je er ook blij van, zeker als je lieve pluizige Bosuilen tegenkomt. Was het maar weer april...
http://waarneming.nl/fotonew/5/1844345.jpg

En dat herinnerd mij er aan hoe stom ik was om niet even 5 minuten te willen fietsen vanaf school daarvoor  :-X
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 13, 2011, 10:56:57 AM
Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 09:52:44 AM
Ook eentje uit mijn oude doos. Ik ben alle soorten waar ik foto's van heb en de plaats van weet aan het invoeren, een flinke klus dus (omdat ik in mijn eerste vogeljaar nogal laks was met invoeren :angel:). Maar soms word je er ook blij van, zeker als je lieve pluizige Bosuilen tegenkomt. Was het maar weer april...
http://waarneming.nl/fotonew/5/1844345.jpg

En dat herinnerd mij er aan hoe stom ik was om niet even 5 minuten te willen fietsen vanaf school daarvoor  :-X
Over twee maanden weer een kans ;)
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 12:26:43 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 13, 2011, 10:56:57 AM
Citaat van: Jarinka op februari 13, 2011, 09:52:44 AM
Ook eentje uit mijn oude doos. Ik ben alle soorten waar ik foto's van heb en de plaats van weet aan het invoeren, een flinke klus dus (omdat ik in mijn eerste vogeljaar nogal laks was met invoeren :angel:). Maar soms word je er ook blij van, zeker als je lieve pluizige Bosuilen tegenkomt. Was het maar weer april...
http://waarneming.nl/fotonew/5/1844345.jpg

En dat herinnerd mij er aan hoe stom ik was om niet even 5 minuten te willen fietsen vanaf school daarvoor  :-X
Over twee maanden weer een kans ;)

Daarom ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Hier enkele foto's van vandaag van de Fraters en de Grote Geelpootruiter. Ben er zelf redelijk tevreden mee.
Voor de Velduil was het te donker.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

fkdeboer

Citaat van: Robertmeer op februari 13, 2011, 20:35:03 PM
Hier enkele foto's van vandaag van de Fraters en de Grote Geelpootruiter. Ben er zelf redelijk tevreden mee.
Voor de Velduil was het te donker.

Hoe lang heb je bij de velduil gestaan? Ik had dit keer veel geluk (na een keer eerder voor 'niets' geweest te zijn): toen we aankwamen, kwam  hij net aanvliegen en ging hij achter een vrouwtje blauwe kiekendief zitten. Even mooi kunnen zien en hij zat er zo ontspannen bij dat we dachten wel even naar het smelleken te kunnen kijken en ja hoor: weg was de velduil! Daarna nog een uurtje staan blauwbekken, maar verder niet meer gezien (was rond een uurtje of 1430u). Wel nog ijsgors verschillende keren over zien (en horen) vliegen, veldleeuweriken (eerste zingende dit jaar) en mannetje blauwe kiek.
Fraters en geelpoot heb ik 2 weken geleden gezien en vooral de fraters vond ik erg leuk! en ze kwamen ook erg dichtbij.. Helaas was het windkracht 8 en miezerde het: http://waarneming.nl/waarneming/view/52200909


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Robertmeer

Citaat van: fkdeboer op februari 14, 2011, 13:09:10 PM
Citaat van: Robertmeer op februari 13, 2011, 20:35:03 PM
Hier enkele foto's van vandaag van de Fraters en de Grote Geelpootruiter. Ben er zelf redelijk tevreden mee.
Voor de Velduil was het te donker.

Hoe lang heb je bij de velduil gestaan? Ik had dit keer veel geluk (na een keer eerder voor 'niets' geweest te zijn): toen we aankwamen, kwam  hij net aanvliegen en ging hij achter een vrouwtje blauwe kiekendief zitten. Even mooi kunnen zien en hij zat er zo ontspannen bij dat we dachten wel even naar het smelleken te kunnen kijken en ja hoor: weg was de velduil! Daarna nog een uurtje staan blauwbekken, maar verder niet meer gezien (was rond een uurtje of 1430u). Wel nog ijsgors verschillende keren over zien (en horen) vliegen, veldleeuweriken (eerste zingende dit jaar) en mannetje blauwe kiek.
Fraters en geelpoot heb ik 2 weken geleden gezien en vooral de fraters vond ik erg leuk! en ze kwamen ook erg dichtbij.. Helaas was het windkracht 8 en miezerde het: http://waarneming.nl/waarneming/view/52200909
Wij hebben daar van 15.30 tot 18.00 gestaan. Tussendoor zijn we even naar de Roodhalsganzen wezen kijken. Pas in de schemer waren de vogels er "vanuit het niets" en hebben we er nog een halfuurtje van kunnen genieten voordat het donker was.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

CeesvanDijk

Het blijven toch prachtige vogeltjes.

Jos Welbedacht

Ik vond deze foto van afgelopen vrijdag wel heel leuk. Er staan maar liefst drie zeldzamere ganzen op waarvan één een Noord-Amerikaan en de rest Siberisch. Twee vogels behoren tot dezelfde minder algemene soort :p .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Rickschonewille

Leuke foto! Zaten ze altijd maar zo, als je aan het zoeken bent :) Ik zie 2 roodhalsganzen en 1 Zwarte Rotgans. Leuk zoekplaatje !  :duim:

Rickschonewille

Vandaag een Roerdomp die op 5 meter van de auto zat en zich zowat niks van ons aantrok. Alleen jammer dat er altijd rietstengels voorzitten, maarja je hebt altijd wat te zeiken  ;D

Robert V.T

Citaat van: Rickschonewille op februari 23, 2011, 20:12:27 PM
Vandaag een Roerdomp die op 5 meter van de auto zat en zich zowat niks van ons aantrok. Alleen jammer dat er altijd rietstengels voorzitten, maarja je hebt altijd wat te zeiken  ;D

Leuke foto's!
Groeten,

Robert van Tiel

Rickschonewille


Robertmeer

Hier een matig plaatje van een van de drie Goudvinken van Wijk bij Duurstede.

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Hier een foto van een Klapekster die vandaag aan de Hollandse Kade zat te Nieuwkoop.

Jarinka

Citaat van: Rickschonewille op maart 02, 2011, 16:14:00 PM
Hier een foto van een Klapekster die vandaag aan de Hollandse Kade zat te Nieuwkoop.
Wauw, leuke foto! Is zeker niet makkelijk met die blauwe lucht.
Ik heb vandaag in wat tussenuren ook erg veel kunnen fotograferen, dus waarschijnlijk plaats ik hier straks wat foto's.
Groeten, Jarinka Heijink

Harm058

Geen Topplaat......maar door het vele malen zoeken en niet vinden.......heb ik zo'n gevoel van 'EINDELIJK' dus kan ik lekker genieten van deze plaat! (en mijn broer ook! ;) )
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Ja, ik doe lekker luxe, met drie foto's.
Gisteren heb ik voor het eerst een Appelvink erg mooi kunnen bekijken. Maar pas in de zon komen de kleuren echt tot hun recht! Foto.
Dit prachtige vrouwtje Merel zat twee keer in dezelfde struik. Goed verborgen, maar toch heerlijk in het zonnetje. Dit is de eerste keer dat die gele oogring me opvalt bij een vrouwtje.
Geen fantastische foto, maar wel een fantastische vogel. Het vrouwtje IJsvogel werkte vandaag lekker mee, en ik heb ontzettend van haar genoten.

Een (erg!) lang verslag van vandaag staat hier.
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op maart 02, 2011, 16:14:00 PM
Hier een foto van een Klapekster die vandaag aan de Hollandse Kade zat te Nieuwkoop.
Leuk zeg! Is niet het makkelijkste exemplaar om te fotograferen (zit vaak ver weg enzo). Ben je gister nog bij de meeuwenslaapplaats (Reeuwijk) geweest.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op maart 02, 2011, 19:37:10 PM
Citaat van: Rickschonewille op maart 02, 2011, 16:14:00 PM
Hier een foto van een Klapekster die vandaag aan de Hollandse Kade zat te Nieuwkoop.
Leuk zeg! Is niet het makkelijkste exemplaar om te fotograferen (zit vaak ver weg enzo). Ben je gister nog bij de meeuwenslaapplaats (Reeuwijk) geweest.

Hij was zo schuw als de pest, maar als ze hoger dan jou zitten ( dan kan je niet bij ze ) dan durven ze opeens alles. Hij vloog zo in de boom waar ik onder stond, en ging daar eve zitten. Ik ga vrijdag kijken, vandaag en gisteren stond er te veel wind en was het vrij koud, dus leek het me geen geschikt idee om dan aan die plas te gaan staan. En morgen moet ik ( verplicht ) 's avonds naar school voor een informatieavond... Gaan jullie ook nog?

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op maart 02, 2011, 19:50:03 PM
Citaat van: Robertmeer op maart 02, 2011, 19:37:10 PM
Citaat van: Rickschonewille op maart 02, 2011, 16:14:00 PM
Hier een foto van een Klapekster die vandaag aan de Hollandse Kade zat te Nieuwkoop.
Leuk zeg! Is niet het makkelijkste exemplaar om te fotograferen (zit vaak ver weg enzo). Ben je gister nog bij de meeuwenslaapplaats (Reeuwijk) geweest.
En morgen moet ik ( verplicht ) 's avonds naar school voor een informatieavond... Gaan jullie ook nog?
Onze vader is de hele week al ziek, dus morgen gaat ons niet lukken helaas.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Misschien kunnen jullie met de Schonewilles meerijden?
Beterschap voor Peter in elk geval  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Ja, hier ben ik alweer om een IJsvogel te spammen. Maar ik kan het niet laten... Hoe langer ik in Hooglandsedijk zit, hoe mooier ze zich laat zien!
Deze keer zat ze verscholen in de struiken. Ik ging op ruime afstand zitten om haar door mijn verrekijker te bekijken. 'k Weet niet hoe lang ik daar gezeten heb, maar 't was heerlijk. Zonnetje op m'n rug, prachtige vogel in de kijker... Opeens vloog ze op. Niet om weg te vliegen, maar om op een muurtje te gaan zitten. Daar bleef ze een minuut lang zitten, zodat ik ruim de gelegenheid had om foto's te maken. Gelukt. Mijn eerste foto waar ik een hele dag ontzettend blij mee ben :)
Gefotografeerd door mijn compactcamera, door mijn verrekijker heen.



En mijn eerste vluchtfoto van een IJsvogel heb ik vandaag ook gemaakt. Helaas, helaas... Als ze een kwart seconde later naar de andere struik was gaan vliegen had ik haar helemaal op de foto staan. Nu mist haar kop, maar dat maakt voor het gevoel bij de foto niet uit.
Groeten, Jarinka Heijink