Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Wat een prachtige foto! Maar misschien dat zo'n wedstrijd er wel voor zorgt dat je zo'n mooie maakt ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

Citaat van: MarKoHu op december 21, 2010, 21:45:21 PM
Wat een prachtige foto! Maar misschien dat zo'n wedstrijd er wel voor zorgt dat je zo'n mooie maakt ;)
Bijvoorbeeld dat je dan op een andere manier naar dingen kijkt? Zou heel goed kunnen, ik kijk nu telkens om me heen op zoek naar een goede foto voor de maandopdracht.
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Hier de beloofde foto's van het midweekje Texel.

En op de terugweg dit:

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Oehh wat gaaf! Zou wil ik ook nog eens een bokje zien :O

Jan vH

Leuke foto's inderdaad!

Hier nog een bewijsplaatje van de Rode Wouw op landgoed De Schaffelaar, hopelijk lukt het me om binnenkort een goed plaatje te schieten:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jos Welbedacht

Ik kwam vandaag deze jongen tegen. De vogel werkte door de kou en de honger nog verrassend goed mee!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

smoely


Timo Roeke

Inderdaad een prachtige plaat. Ik had hem laatst vliegend en we zagen hem landen. Waarschijnlijk is de vogel in deze houding gaan zitten maar we konden hem niet terug vinden :( . Een paalhouding in het open veld staat echter wat knullig.

Jos Welbedacht

CiteerEen paalhouding in het open veld staat echter wat knullig.
Zeker, maar het werkte wel want we reden er eerst op 5 meter langs zonder de vogel gezien te hebben. Pas na een momentje van bezinning had ik pas door dat we de vogel zojuist waren gepasseerd. Mooie vogels in ieder geval!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JelteV

Hier twee foto's van ijspegels. De ene staat op Nederpix: http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=125307
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Rickschonewille

Die op Nederpix staat vind ik echt fantastisch mooi, hij zou zo in een blad kunnen staan. Mooi zo die onscherpe matte achtergrond, met die moeie kleur blauw.

JelteV

Hier nog een van de 'haaientand'.
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Jarinka

Ik heb een bak op mijn kamer met wandelende takken (voor de liefhebber: het is de PSG 270). Op het moment zitten er alleen nog maar nimfjes (jonge takken) in. Dit is zo'n nimfje.


Vanmorgen ben ik naar de dierentuin geweest. Een vriend had kaartjes gewonnen en had me uitgenodigd. Het zal voorlopig wel de laatste keer zijn dat ik erheen ga, want hoewel ik kan genieten van al die mooie diersoorten heb ik er toch een naar gevoel bij dat ze opgesloten zitten.

Deze vrouw Sneeuwuil zat eerst vrij ver weg, en daarna dichterbij. Prachtige ogen!




Pinguïns zijn gewoon briljant :). Deze liep mooi te poseren.


Het was te donker voor echt goede foto's, dus heb ik creatief geëxperimenteerd. Deze Steenuil zat erg dichtbij. Ik heb de flits uitgedaan, de sluitertijd veel te kort ingesteld en de foto ontzettend overbelicht. Ik moet nog wat oefenen met deze techniek, maar het uiteindelijke resultaat is dat de achtergrond donker wordt en de uil licht :)
Groeten, Jarinka Heijink

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

JelteV

Die Steenuil is idd heel goed gelukt!
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

firecrest

#645
Citaat van: JelteV op december 27, 2010, 16:08:56 PM
Hier nog een van de 'haaientand'.
Erg mooi!

Ik ben nog druk bezig met de foto's van Oman, maar een selectie staat alvast hier.
De soortnamen volgen snel...

Maarten Sluijter

Citaat van: firecrest op december 28, 2010, 13:49:28 PM
Citaat van: JelteV op december 27, 2010, 16:08:56 PM
Hier nog een van de 'haaientand'.
Erg mooi!

Ik ben nog druk bezig met de foto's van Oman, maar een selectie staat alvast hier.
De soortnamen volgen snel...


Ziet er goed uit Lars! Prachtige foto's.
Was wel even wennen zeker toen je het vliegtuig uit stapte..
.

Rickschonewille

Mooi Lars!! Supermooie foto's, en dan ook nog die Schildpad, wauw!

firecrest

Citaat van: Maarten Sluijter op december 28, 2010, 17:50:27 PM
Citaat van: firecrest op december 28, 2010, 13:49:28 PM
Citaat van: JelteV op december 27, 2010, 16:08:56 PM
Hier nog een van de 'haaientand'.
Erg mooi!

Ik ben nog druk bezig met de foto's van Oman, maar een selectie staat alvast hier.
De soortnamen volgen snel...


Ziet er goed uit Lars! Prachtige foto's.
Was wel even wennen zeker toen je het vliegtuig uit stapte..
Ja, het was opeens 40 graden kouder...
Ik zal ook nog een verslagje schrijven over de reis, maar dat gaat denk ik morgen worden.

Die schildpad was inderdaad erg leuk. We waren over zee aan het kijken, en toen ik onder me keek zag ik opeens een schildpad zwemmen! Het is trouwens een Green Turtle, de op 1 (leatherback) na grootste schildpad van de wereld.

JaapHennevanger

Heel erg gaaf Lars! Blauwe luchten en lekker weer, dat kennen we hier in Nederland volgens mij niet echt meer ;D


Short-toed Snake Eagle, is dat een nieuwe naam voor Slangenarend? Ik dacht dat het altijd gewoon Short-toed was.
Jaap Hennevanger



Jos Welbedacht

#650
CiteerShort-toed Snake Eagle, is dat een nieuwe naam voor Slangenarend? Ik dacht dat het altijd gewoon Short-toed was.

Dat viel mij ook al op. De naam staat zelfs in de Dutch Birding. Ik snap het nut er wel van aangezien hiermee alle Circaetus vogels nu dezelfde Engelse familie naam krijgen.

Erg mooie foto's, Lars  :duim: .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jan vH

Hele mooie foto's!  :duim:

Die eerste libel is trouwens een Purperlibel (vergelijk maar eens met deze foto). De tweede libel weet ik niet.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

GijsB

wow, nice trip lars!

en jij maar klagen over het vogelloze oman
Gijs

Nella

Wat een schitterende foto's, Lars! Dank voor het delen!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


JaapHennevanger

Citaat van: dralion13 op december 28, 2010, 19:00:36 PM
wow, nice trip lars!

en jij maar klagen over het vogelloze oman

en dat even vergeleken met Nederland, behalve een Grote Trap is er nu zeeeer weinig te beleven..
Jaap Hennevanger



frankneijts

#655
Citaat van: firecrest op december 28, 2010, 13:49:28 PM
Citaat van: JelteV op december 27, 2010, 16:08:56 PM
Hier nog een van de 'haaientand'.
Erg mooi!

Ik ben nog druk bezig met de foto's van Oman, maar een selectie staat alvast hier.
De soortnamen volgen snel...

Veel erg mooie foto's Lars! Zou qua soortnamen echter in elk geval de "Kaspische Plevieren" nog eens heroverwegen (nagenoeg ontbreken van wenkbrauwstreep en smalle grijsachtige, soms zwartachtige borstband kloppen niet voor die soort), de "Grote Pieper" (= Duinpieper, let op de duidelijke teugel) en in elk geval de laatste "Langsnavelpieper" (= lijkt me ook een Duinpieper).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JelteV

Heel mooie foto's. Die foto van de maan is goed gelukt! Hier nog een foto van een galappel, iemand een idee welke soort?
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Robertmeer

Citaat van: JelteV op december 30, 2010, 21:04:46 PM
Heel mooie foto's. Die foto van de maan is goed gelukt! Hier nog een foto van een galappel, iemand een idee welke soort?
Leuke foto's Jelte! Voor mijn foto's van de AWD kan je hier terecht: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=131104.msg882988.html#msg882988
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Hoewel het me zeer moeilijk is gevallen, heb ik één foto van vandaag uitgekozen om hier neer te zetten. En welke soort staat erop? Precies, de Zwartbuikwaterspreeuw van de AWD! Heerlijk beest :)

De waarneming
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Citaat van: JelteV op december 30, 2010, 21:04:46 PM
Heel mooie foto's. Die foto van de maan is goed gelukt! Hier nog een foto van een galappel, iemand een idee welke soort?

Ik denk dat je die vraag het beste bij het Gallen kunt plaatsen. De meeste gallenkenners zullen niet kijken naar dit topic. Ik heb ook geen idee welke soort, maar in ieder geval een mooie foto!  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen