Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

Eindelijk de Draaihals eens gezien en gefotografeerd. Ben er wel tevreden mee!  :duim: 
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jarinka

Wauw, prachtig Jos!
Groeten, Jarinka Heijink

Maico Weites

Gisteren naast soorten als blonde ruiter, reuzenstern en lepelaar ook nog een patrijs.
Die zie ik hier in de omgeving niet zo vaak.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Vincent Hart

Strakke platen weer  :duim: @Jos: Die draaihals kan zo in de DB ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Theo van Veenendaal

Jarinka

Mooie foto! Kun je de ring aflezen?
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

dat is al geprobeerd ;)


Jos Welbedacht

Citeer@Jos: Die draaihals kan zo in de DB ...

[/size]Dank je wel, zal ik eens een poging wagen?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Vincent Hart

Waarom niet? 'Nee' heb je ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


stefanhageman

Foto's van vandaag gemaakt in Sonsbeek(Arnhem). Het is daar echt een exoten walhalla.











Stefan Hageman


Timo Roeke

Citaat van: jw90_online op mei 10, 2010, 22:26:13 PM
Eindelijk de Draaihals eens gezien en gefotografeerd. Ben er wel tevreden mee!  :duim:
Ongelooflijk mooie foto. Je moet het zo bij met deze vogels treffen. Ik zou mijn oude draaihals foto ook eens zoeken. Ik was toentertijd nog slechts 11 jaar jong en toen liep ik tegen een draaihals aan op een druk marktplein in Almelo (midden in de woonwijk). Kon mijn ogen (& geluk) niet geloven.

MarianneW

Ik ben net terug van een week vogelen op Lesbos, wat een vogelparadijs  ;D . 's Ochtends om ca. 06.30 zat ik aan de deels drooggevallen "west-river" bij een plasje te wachten en te kijken naar wat er zoal liep en zou komen, toen er met een luidruchtige aankondiging een paartje steltkluten aan kwam vliegen. Ze landden echt vlak voor me in de rivier waar ze beiden gingen foerageren. Het mooie ochtendlicht op een van mijn favorietjes resulteerde in deze foto.
Marianne

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jarinka

Prachtig, Marianne!
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Wow.... prachtige foto Marianne!

stefanhageman

Inderdaad een geweldige foto van een al even geweldige soort. :o
Stefan Hageman


Fabian Meijer

Twee foto's van afgelopen hemelvaartweekend. Vlak naast ons huisje in Drenthe (familieweekend) mooie Bonte vliegenvangers en Fluiters gefotografeerd!

Rickschonewille

Mooi hoor Fabian! Hier nog een fotootje van een visdief van vandaag. http://waarneming.nl/waarneming/view/48029496

Jan vH

Citaat van: Rickschonewille op mei 17, 2010, 17:32:19 PM
Mooi hoor Fabian! Hier nog een fotootje van een visdief van vandaag. http://waarneming.nl/waarneming/view/48029496
Vooral nummer twee is mooi!  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

Dankje Jan, ik vond 2 ook het mooiste. Foto 1 is iets te 'gewoontjes' vind ik zelf.

Maarten Sluijter

Foto 1 is inderdaad wel een beetje standaard, maar die tweede foto is echt geweldig!
Fraai Rick, mooi gedaan!
.

firecrest

Citaat van: Jan vH op mei 17, 2010, 18:57:25 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 17, 2010, 17:32:19 PM
Mooi hoor Fabian! Hier nog een fotootje van een visdief van vandaag. http://waarneming.nl/waarneming/view/48029496
Vooral nummer twee is mooi!  :duim:
Ik vind nummer 1 mooier, kenmerken zijn allemaal goed te zien, foto is mooi scherp en goed belicht. Foto 2 is iets overbelicht maar wel een leukere houding inderdaad.

Mooie plaatjes Fabian. Die Fluiter kleurt mooi bij de achtergrond!

MarianneW

Op die bonte vliegenvanger ben ik best jaloers..... Mooie foto en een leuke soort.

De tweede visdief van Rick vind ik gaaf. Technisch kan het misschien beter maar zulke platen spreken toch echt tot de verbeelding hoor. Leuk  :duim: !
Marianne

Lonnie Bregman

#145
Net nog even foto's wezen maken, met voor mijn doen best een mooi resultaat:




Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Mooi die Turkse Tortel in het avondlicht!

Lonnie Bregman

Dank je! Bijna net zo mooi als jouw foto's. ;D
Groeten, Lonnie Bregman

Harm058

vanavond even een uurtje of twee even wezen vogelen.....en ik was nog maar net de woonwijk uitgefietst en dan dan tref je dit aan!!

Heerlijk om zo je vogeltocht(je) te beginnen!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Gistermiddag ben ik naar de Soesterduinen geweest. Er waren niet zo heel veel bijzondere vogels te zien, dus richtte ik me op het landschap.
Deze foto was eerst heel grauwig, maar door wat kleine aanpassingen ziet het er nu heel kleurig en bijna onrealistisch uit.
Dit standpunt heb ik expres genomen, met de onscherpe grasjes op de voorgrond, om het verschil tussen gras/zand, bomen en de lucht goed te kunnen benadrukken.
Groeten, Jarinka Heijink