Bynolyt Albatross SHR 8x32ED

Gestart door Datura, april 15, 2010, 14:52:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

Hallo Allen,

Ik ben van plan om een nieuwe verrekijker aan te schaffen en na een beetje rondneuzen neig ik naar de Albatross SHR 8x32ED. Voordelen die ervoor zorgen dat ik naar deze neig zijn het relatief lage gewicht (650 gram) en de mogelijkheid om op 1.5m scherp te kunnen stellen (lijkt me handig voor insecten). Ik neem aan dat deze kijker ook prima is voor vogels kijken. Maar nu lees je op de website van de fabrikant natuurlijk alleen maar positieve verhalen natuurlijk, terwijl er vast ook nadelen aan zitten, dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze kijker? Wat zouden eventuele nadelen kunnen zijn?

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Jeroen Nagtegaal

Licht hoeft trouwens niet ideaal te zijn! Zelf heb ik bewust gekozen voor een iets zwaardere kijker, omdat deze mij beter in de hand ligt en beter stil te houden is. Een kijker kan je eigenlijk niet via internet kiezen vind ik. Het beste is testen en voelen in een van de diverse winkels.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Datura

Dank voor de reactie Jeroen en je hebt natuurlijk gelijk dat je een verrekijker eigenlijk niet via internet kunt beoordelen (goed dat je het andere topic gestart bent!), maar het neemt niet weg dat ik graag de mening van gebruikers van deze kijker (als die hier zijn) zou willen horen.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides