graag determinatie...

Gestart door bjornvanlieshout, juli 24, 2006, 20:49:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

bjornvanlieshout

Hallo allemaal,

Ik heb geen flauw idee wat dit hier is, maar ik vond hem/haar(?) wel geschikt als fotomodel. Kunnen jullie er een label aan plakken???



Dit is geen Macro, maar gewoon een close-up van een redelijk formaat monstertje. Ik gok ongeveer 15mm. groot

m.v.g.
Bjorn van Lieshout

bjornvanlieshout

Hij lijkt op deze: Klik!

Die is ook onbekend...

m.v.g.
Bjorn van Lieshout

Eryngium

Altijd lastig te determineren van foto roofvliegen...een poging: Eutolmus rufibarbis...
Groeten,
Ernst-Jan

bjornvanlieshout

#3
Oké, het is dus een roofvlieg... Dan heb ik in ieder geval al een begin om te zoeken. Dank!

Edit: Ik heb even rondgekeken en die geelbaardroofvlieg lijkt er idd wel veel op. Ik kon eigenlijk geen andere soorten vinden met een dergelijke baard. Met welke andere roofvliegen zou deze nog te verwarren zijn???

m.v.g.
Bjorn van Lieshout

Even off-topic...
@Eryngium: Vergis ik me nu of is mijn vriendin afgelopen zondag bij jullie op bezoek geweest... :unsure:

Eryngium

Groeten,
Ernst-Jan

gardensafari

Citeer
@Eryngium: Vergis ik me nu of is mijn vriendin afgelopen zondag bij jullie op bezoek geweest... :unsure:
:rolleyes: Proef ik hier angst?  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

bjornvanlieshout

#6
Citeer
:rolleyes: Proef ik hier angst?
:lol:

Heel erg offtopic, maar wel een leuk verhaal!
Nee, meer toeval. Ik heb Ernst-jan nog nooit ontmoet, maar mijn vriendin en zijn vriendin hebben elkaar ontmoet op een internet-forum over Boeren-foxen. Samen hebben ze ook de landelijke boerenfoxdag georganiseerd. Vandaar dat ik via mijn vriendin wist dat één van de dames waarmee ze die dag had georganiseerd ook een vriendje had die bezig was met het fotograferen van insecten. Afgelopen zondag hadden de twee dames afgesproken voor een evaluatie/gezellige samenkomst. Toen Tineke thuiskwam wist ze te vertellen dat het fotograferende vriendje op hetzelfde forum rondhing als ik. Zo klein is de wereld!

m.v.g.
Bjorn van Lieshout :)

Edit van Tineke: Heb je ook een boerenfox? Veel informatie is te vinden op www.boerenfox.nl.  :P  

bjornvanlieshout

Ik heb nog eens wat rondgekeken op het internet, maar ik kom toch uit op mannetje geelbaardroofvlieg. Klopt dat? of is er een deeluitvergroting nodig? En zo ja van welk gedeelte? Ik kon geen goede sleutel vinden op internet en de info over roofvliegen is zeer beperkt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

m.v.g.
Bjorn van Lieshout :unsure:

gardensafari

Ik ben geneigd je gelijk te geven, maar ik ben niet echt een vliegenman. Mark is dat wel, maar die is geloof ik op vakantie. Ik zou zeggen voer hem op als geelbaardroofvlieg met determinatie onzeker en Mark kijkt ernaar als hij terugkomt van vakantie.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

bjornvanlieshout

Dank voor de info, Ik zal in de gaten houden waneer Mark terug is!

Hier nog even de kop op 100%:



m.v.g.
Bjorn van Lieshout :)

gardensafari

Ja, moet wel geelbaardroofvlieg zijn: eerste éénderde van de baard is zwart, de overige tweederde geel. Ik heb geen twijfel, maar een bevestiging van Mark zou je 100% zekerheid geven.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

gardensafari

Citeer

Heel erg offtopic, maar wel een leuk verhaal!
Heel veel topics hier dwalen af en we zijn er gek op: stippenkees, marijke, ik en nog vele anderen. Dus wees er niet bang voor. Afdwalingen zijn de krenten in een forumbezoekers pap.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Stippen

CiteerIk heb Ernst-jan nog nooit ontmoet, maar mijn vriendin en zijn vriendin hebben elkaar ontmoet op een internet-forum over Boeren-foxen. Samen hebben ze ook de landelijke boerenfoxdag georganiseerd. [...]
Edit van Tineke: Heb je ook een boerenfox? Veel informatie is te vinden op www.boerenfox.nl.  :P
Ik moet bekennen dat toen ik het woord boerenfox las ik alleerst dacht aan een aantrekkelijke boerin (vgl. foxy lady)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

bjornvanlieshout

CiteerIk moet bekennen dat toen ik het woord boerenfox las ik alleerst dacht aan een aantrekkelijke boerin (vgl. foxy lady)
:lol: Zou nog zomaar kunnen ook. Mijn vriendin is een boerendochter. :lol:

m.v.g.
Bjorn van Lieshout :)