Hoofdmenu

Aalsgolver gered

Gestart door peterflits, april 04, 2010, 11:57:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

peterflits

Vanmorgen een aalsgolver uit de sloot gered.
Zat met zijn kop-snavel in een rattenklem vast.
De vogel had geluk dat zijn snavel er ook tussen zat.
Na 20 minuten en een nat pak had mijn vrouw hem te pakken.

De goede daad voor pasen hebben we gedaan.
En de rattenklem heb ik maar meegenomen.

Peter
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

Michiel Poolman

Een rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben
Met Vriendelijke Groet: Michiel

DuDe

Citaat van: peterflits op april 04, 2010, 11:57:13 AM
Vanmorgen een aalsgolver uit de sloot gered.
Zat met zijn kop-snavel in een rattenklem vast.
De vogel had geluk dat zijn snavel er ook tussen zat.
Na 20 minuten en een nat pak had mijn vrouw hem te pakken.

De goede daad voor pasen hebben we gedaan.
En de rattenklem heb ik maar meegenomen.

Peter
Mooi werk peter  :duim: In één woord: sgitterend  ;)

Wat ga je eigenlijk met die rattenklem doen?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Jarinka

Mooi Peter :).

Het is denk ik altijd nog beter om een rattenklem mee te nemen dan hem te laten staan en het risico te lopen dat er wéér een dier in vast komt te zitten.
Groeten, Jarinka Heijink

Marina

 :duim:  Helemaal toppie, Peter, dat soort rattenklemmen bezorgt meer leed aan watervogels dan dat het nut heeft met rattenvangen. .
Ik snap niet dat ze nog gebruikt mogen worden.
Geef je vrouw maar een warme knuff van me (en een handdoek....)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

da-han

CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter

Timo Roeke

Citaat van: da-han op april 04, 2010, 15:02:30 PM
CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter
Ik ben ook enigszins verbaasd over deze reactie.... ongelooflijk! Wellicht een ambtenaar?

peterflits

Dat dacht ik ook.
Zal wel weer een nieuwe in gelegd worden maar in deze komt geen dier meer :duim:
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

pia zz

super actie :duim: :duim:  een klem meenemen mag niet >:( >:(  maar zetten wel ?? :'( :'(
  groet Pia.

Oenanthe

Sommigen (muskusrattenvangers met vergunning) mogen dat. Raar genoeg is het hen niet verboden om niet-muskusratten te vangen en te doden in hun klemmen, zo lang ze dat niet met opzet doen. Ik geef Peter en zijn vrouw daarom groot gelijk dat ze de val hebben meegenomen. Kapot maken en weggooien dat ding. Al zal er wel gauw een nieuwe staan.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

diertjesvriend

wat hebben jullie daarna met de aalscholver gedaan dan?
was hij gewond?

peterflits

Hij ging er gelijk vandoor.
Ben nog even terug geweest en was toen aan het zwemmen.
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

Marina

Dan heeft ie geluk gehad dat jullie langskwamen.
De meeste watervogels verdrinken met zo'n rotklem.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jaap Denee

Citaat van: da-han op april 04, 2010, 15:02:30 PM
CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter

Typischer Nederlands dan de gedachte dat men zomaar alles denkt mee te mogen nemen? Of misschien typischer dan al het gezeik dat je over je heen krijgt als je er iets van zegt?

Wel keurig dat je je vrouw de sloot in hebt laten gaan om de klus te klaren... (sic)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Tinok

Goed gedaan van je vrouw!
Wij hadden 3 weken geleden een vrouw grote zaagbek in zo'n klem op Tiengemeten. Wat een rotdingen die klemmen. Ze was even in schok toen we haar loshadden (gelukkig binnen 5 minuten) maar vloog toen ook ineens knoerthard weg. En dat terwijl de klem over haar borst liep. Echt een naar eind voor dieren met die klemmen. Kunnen ze daar nou niet iets beters op verzinnen?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

joostheeremans

Het blijft natuurlijk bizar dat een val die geen onderscheid maakt tussen muskusratten en andere soorten voor de bestrijding van muskusratten wordt gebruikt.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Menko Vlaardingerbroek

CiteerRaar genoeg is het hen niet verboden om niet-muskusratten te vangen en te doden in hun klemmen, zo lang ze dat niet met opzet doen.

Bij klemmen heb je nooit de garantie dat je ermee vangt wat je wilt vangen. Dus als je klemmen toestaat, sta je logischerwijs ook het vangen van niet-muskusratten toe. M.i. een goede reden om klemmen te verbieden, maar de wetgever redeneert andersom. Hetzelfde geldt overigens voor netten en fuiken - als je consequent bent, blijft er weinig over.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Certhia

Citaat van: MenkoVlaardingerbroek op april 04, 2010, 21:16:04 PM
CiteerRaar genoeg is het hen niet verboden om niet-muskusratten te vangen en te doden in hun klemmen, zo lang ze dat niet met opzet doen.

Bij klemmen heb je nooit de garantie dat je ermee vangt wat je wilt vangen. Dus als je klemmen toestaat, sta je logischerwijs ook het vangen van niet-muskusratten toe. M.i. een goede reden om klemmen te verbieden, maar de wetgever redeneert andersom. Hetzelfde geldt overigens voor netten en fuiken - als je consequent bent, blijft er weinig over.


En consequent zijn we in NL nog nooit geweest.


Edit: Ja consequent in het inconsequent zijn, dat dan weer wel.

pia zz

Citaat van: MenkoVlaardingerbroek op april 04, 2010, 21:16:04 PM


Bij klemmen heb je nooit de garantie dat je ermee vangt wat je wilt vangen.

Leuk als je met je hond wandelt en die springt in zo'n slootje om even wat water te drinken... :'( :'(  daar moet je toch ook niet aan denken >:( >:(
  groet Pia.

Vincent Hart

Volgens mij zijn er niet zoveel klemmen te vinden in gebieden waar honden van de lijn mogen Pia ...  :police:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: vincenthart op april 05, 2010, 11:06:50 AM
Volgens mij zijn er niet zoveel klemmen te vinden in gebieden waar honden van de lijn mogen Pia ...  :police:

Behalve dan rondrennende klemmen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

peterflits

Citaat van: Jaap Denee op april 04, 2010, 19:55:06 PM
Citaat van: da-han op april 04, 2010, 15:02:30 PM
CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter

Typischer Nederlands dan de gedachte dat men zomaar alles denkt mee te mogen nemen? Of misschien typischer dan al het gezeik dat je over je heen krijgt als je er iets van zegt?

Wel keurig dat je je vrouw de sloot in hebt laten gaan om de klus te klaren... (sic)


Ja ik ben wel aardig hoor.
(zei stond aan de goed kant :rolleye:)
En ik kan niet zwemmen :angel:

Maar bedankt voor al jullie reactie`s.
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

Michiel Poolman

Citaat van: Jaap Denee op april 04, 2010, 19:55:06 PM
Citaat van: da-han op april 04, 2010, 15:02:30 PM
CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter

Typischer Nederlands dan de gedachte dat men zomaar alles denkt mee te mogen nemen? Of misschien typischer dan al het gezeik dat je over je heen krijgt als je er iets van zegt?


Ik lees nu pas de reactie's op mijn bericht, wat een sneu gezeur van sommigen zeg :o . Heel veel mensen weten gewoon niet dat het strafbaar is om zulke klemmen in je bezit te hebben. Dus ik dacht ik zeg het even maar dat word blijkbaar niet gewardeerd. En nee ik ben geen ambtenaar! Veel dank aan Jaap Denee, die begrijpt wat ik bedoel!
Met Vriendelijke Groet: Michiel

joostheeremans

Citaat van: Michiel Poolman op april 08, 2010, 13:17:05 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 04, 2010, 19:55:06 PM
Citaat van: da-han op april 04, 2010, 15:02:30 PM
CiteerEen rattenklem mag je niet meenemen naar huis, het is geloof ik zelfs strafbaar om een klem in je bezit te hebben

Een typischer Nederlandse reactie kan ik me niet voorstellen.....

Groeten,

Pieter

Typischer Nederlands dan de gedachte dat men zomaar alles denkt mee te mogen nemen? Of misschien typischer dan al het gezeik dat je over je heen krijgt als je er iets van zegt?


Ik lees nu pas de reactie's op mijn bericht, wat een sneu gezeur van sommigen zeg :o . Heel veel mensen weten gewoon niet dat het strafbaar is om zulke klemmen in je bezit te hebben. Dus ik dacht ik zeg het even maar dat word blijkbaar niet gewardeerd. En nee ik ben geen ambtenaar! Veel dank aan Jaap Denee, die begrijpt wat ik bedoel!

Ik denk dat het meer de formulering (geen woord over de reddingsactie) is waar mensen overheen vielen. Maar goed dat je aangeeft dat het verboden is om ze in het bezit te hebben, dat wist ik niet. Ik kan me echter voorstellen dat als je 20 minuten in een sloot met een aalscholver in de weer bent geweest om zo'n klem los te krijgen, je geen boodschap hebt aan het feit of je zo'n klem wel mag meenemen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

da-han

CiteerIk lees nu pas de reactie's op mijn bericht, wat een sneu gezeur van sommigen zeg :o . Heel veel mensen weten gewoon niet dat het strafbaar is om zulke klemmen in je bezit te hebben. Dus ik dacht ik zeg het even maar dat word blijkbaar niet gewardeerd. En nee ik ben geen ambtenaar! Veel dank aan Jaap Denee, die begrijpt wat ik bedoel!

Tsk, tsk....
Suggestie voor de tekst in je reactie volgende keer: "Prima actie dat je die aalscholver van een langzamen en pijnlijke (verdrinkings)dood hebt gered, dat zouden meer mensen moeten doen. Misschien wist je het niet, maar het is strafbaar om zulke klemmen in je bezit te hebben, dus misschien kun je de klem maar beter wegdoen."

Klinkt al een heel stuk minder zuur lijkt me.... (en dan heb je toch gezegd wat je wilde zeggen.)

Groeten,

Pieter