Beoordeling insecten??????????

Gestart door dutchway, april 08, 2010, 09:14:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Ik wist zo gauw niet waar ik het moest plaatsen...dus dan maar hier.
Maar het valt mij op dat de insecten ( dag en nachtvlinders uit gesloten) die de laatste weken worden ingevoerd niet worden beoordeeld
Is daar een reden voor?
Geen insecten adm...oid?
Groeten van Lia

Robert Heemskerk

#1
Bedoel je alle items die onder de soortgroep ''Insecten (overig)'' vallen?
(dus in het topic waar we nu zijn  ;) ?)

Ik kan je in ieder geval vertellen dat dit topic onregelmatig bezoek krijgt van een expert (Arp).
Dus niet zo frequent als in andere topics.
Dit is ook een minder actief topic dan je waarschijnlijk in andere topics gewend bent.
Wel zul je merken dat Arp alle aandacht geeft aan de onderwerpen.
Je moet denk ik wat geduld hebben, en als je topic te ver onderop raakt gewoon weer bovenop de stapel leggen.

De groep insecten is ook nogal omvattend en meestal erg lastig. Andere experts schieten de insectengroep soms te hulp zul je merken.

groet, Robert

han.endt

Ik begrijp dat het om de database gaat en inderdaad te kort aan admins voor veel insectengroepen. En de grote moeilijkheid om veel insecten vanaf foto goed te kunnen herkennen.

dutchway

Robert en Han bedankt voor jullie reacties.
En Han ja dat bedoelde ik....als vogels, planten, vlinders ingevoerd worden dan worden ze meestal binnen een dag of twee wel goedgekeurd.
Maar bij insecten zie ik geen groen vinkje verschijnen, dus vandaar mijn vraag.
Nu begrijp ik de reden :duim:
Groeten van Lia

Arp

#4
Hoi Lia, allemaal,

Een ietwat lange discussie over kwaliteitsborging vind je hier. Kennelijk is het de bedoeling dat toekomstig ook waarnemingen "automatisch" goedgekeurd gaan worden via een slim algoritme ( :o ), maar momenteel is het handwerk en zijn er inderdaad voor veel van de qua soortenrijkdom deels enorme insektengroepen niet genoeg of zelfs helemaal geen admins die waarnemingen kunnen goedkeuren.

Overigens moet ik Robert toch even danig tegenspreken, want ik ben absoluut geen "expert" - in elk geval qua natuurdingen niet. Er zijn een paar van de qua soortenrijkdom "kleinere" insectengroepjes waar ik me iets meer in verdiept heb, lekker laf - want lekker klein en overzichtelijk, maar zelfs voor die ben ik nog lang geen expert  :rolleyes:  Het is denk ik alleen dat die groepjes doorgaans minder aandacht krijgen en dat je dus al snel "koning eenoog" bent en dat ik het dan niet laten kan mijn rudimentaire vermoedens (kennis kun je het nauwelijks noemen) luidruchtig in de groep te gooien  - maar een grote bek wil nog niet zeggen dat je ook wat weet ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Robert Heemskerk

Citaat van: Pudding4brains op april 09, 2010, 22:56:30 PM

Overigens moet ik Robert toch even danig tegenspreken, want ik ben absoluut geen "expert" - in elk geval qua natuurdingen niet.

Jawel hoor!  ;D ;
http://waarneming.nl/users_rollen.php
niet tegenspartelen.., accepteer je rol Arp!, we hebben je nodig!

Arp

Citaat van: Robert Heemskerk op april 10, 2010, 01:32:51 AM
Jawel hoor!  ;D ;
http://waarneming.nl/users_rollen.php
Ah ... maar dat telt niet hoor  :rolleyes: dat is slechts een "administratieve status" zodat ik met soortbeschrijvingen mag knutselen
:angel: ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Helemaal met Robert eens !!!  ;D
Thijs

dutchway

Groeten van Lia