Hoofdmenu

onbekend kevertje

Gestart door zeeeend, april 06, 2010, 15:23:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

zeeeend

Geacht Forum,
Heeft iemand enig idee wel kevertje dit is?
Een kennis van mij vindt ze regelmatig in z'n slaapkamer. Hij denkt dat ze misschien meegekomen zijn in zijn bagage na een reis naar Indonesië. Het lijkt er op dat ze zich voortplanten, want hij ziet de beestjes al een hele tijd.
Hij is bang dat ze, of hun larven, het gemunt hebben op z'n kleding. De kevertjes zijn ± 3,5 mm lang.
Groeten, Gijs van den Ende

harry60

#1
Zou eens kijken bij museumkever of tapijtkever  Anthrenus verbasci
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

Hoi Gijs. Dit is, voor zover ik weet want ik ben geen expert, gewoon een inheems kevertje een Anthrenus spec.. Er zijn verschillende op elkaar gelijkende soorten en het schijnt moeilijk te zijn om vanaf een foto precies te zeggen welk het is. Het lijkt! bijv. op een Anthrenus verbasci, maar zoals gezegd de verschillen zijn maar zeer klein en er zou een van onze experts aan te pas moeten komen om te zeggen of het hem ook echt is.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Ik heb weer te lang zitten zoeken!  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

zeeeend

Iedereen bedankt voor de tips!
Ik hou het op Tapijt- of Museumkever!
Ik vrees dat mijn kennis toch tot bestrijding van deze veelvraten zal moeten overgaan.
Groeten, Gijs van den ende