(vogel)forum opruimen?

Gestart door Steven Wytema, maart 19, 2010, 12:41:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Verschil tussen subforum en pinned topic is qua ruimte niet heel erg groot, en als het er overzichtelijker van wordt, waarom dan niet? Van mij zouden ze naar het subforum 'Determinatie discussies vogels' mogen.

Die 'wat staat er op mijn foto'-topics, mogen van mij uit DFB.

Trektel-subforum mag van mij verdwijnen, maar dat is mijn mening maar.

Ik ben ook wel benieuwd naar de mening van de admins.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Guus Peterse

Citaat van: Jan vH op april 11, 2010, 19:06:19 PMVan mij zouden ze naar het subforum 'Determinatie discussies vogels' mogen.
Maar dat wilden we nou juist niet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Robertmeer

Misschien een extra subboard in DBF waarin deze determinatievragen kunnen komen en het topic WAT STAAT ER OP MIJN FOTO? weer verwijderen? Dan kunnen van mij alle vragen in Determinatie discussie vogels en in het 'hoofdgedeelte' hier naartoe verplaatst worden.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op april 11, 2010, 20:24:02 PM
Misschien een extra subboard in DBF waarin deze determinatievragen kunnen komen en het topic WAT STAAT ER OP MIJN FOTO? weer verwijderen? Dan kunnen van mij alle vragen in Determinatie discussie vogels en in het 'hoofdgedeelte' hier naartoe verplaatst worden.


Waarom dan in DFB? Ik zie daar even het nut niet van in?!  :rolleye:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 11, 2010, 20:29:02 PM
Citaat van: Robertmeer op april 11, 2010, 20:24:02 PM
Misschien een extra subboard in DBF waarin deze determinatievragen kunnen komen en het topic WAT STAAT ER OP MIJN FOTO? weer verwijderen? Dan kunnen van mij alle vragen in Determinatie discussie vogels en in het 'hoofdgedeelte' hier naartoe verplaatst worden.


Waarom dan in DFB? Ik zie daar even het nut niet van in?!  :rolleye:
Volgens mij was één van de doelen van DBF dat determinatievragen dáár gesteld kunnen worden, zie de ondertitel (Voor vragen als 'Wat staat er op mijn foto?' 'Wat heb ik gezien?').
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Dat onderdeel van DFB was meer bedoeld voor de beginnersvogels, zodat de oude rotten niet telkens dezelfde vragen hoeven te beantwoorden, en de beginners er veel van leren.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

DFB is alleen voor Jeugdzaken, Zoals makkelijkere Mybi's en excursiepraat lijkt mij. Determinatie hoort allemaal in het gewone vogelforum thuis.

Determinatie discussie op slot en daar zinvolle topic naar toe plaatsen.
Alle "wat staat op mijn foto" topics direct verplaatsen naar het daarvoor bedoelde forum, en zodra beantwoord de posts verwijderen. Indien het interesant word kan het alsnog worden afgeplist.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

@Jeroen: DFB is zeker ook voor beginners! Maar beginners zijn ook vaak nieuwe forumdeelnemers en die weten - zo blijkt - de diverse subfora niet goed te vinden. Er zullen in elk geval binnenkort een aantal subboards en pinned topics anders ingericht worden - waardoor het aantal kleiner wordt, en het forum als het goed is weer wat overzichtelijker  :duim: . Wat de beste oplossing zal blijken voor 'wat staat er op mijn foto'-topics blijft nog even uitproberen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Nou meestal werkt he beste om je te verplaatsen in de persoon die komt vragen wat er op zijn foto staat:
(zeer) vaak zal dat de eerste keer zijn dat die hier komt, en (zoals je nu al ziet) worden die vragen gewoon bij het hoofdforum geplaatst.

Het is simpelweg het 'hokjesdenken' van ons Nederlanders dat wij dat allemaal opgeruimd willen hebben. Lijkt me..
Steven Wytema


Jan vH

Citaat van: guusp op april 11, 2010, 20:06:02 PM
Citaat van: Jan vH op april 11, 2010, 19:06:19 PMVan mij zouden ze naar het subforum 'Determinatie discussies vogels' mogen.
Maar dat wilden we nou juist niet.
Het was een beetje onduidelijk, vooral omdat het op een andere pagina kwam, maar ik bedoelde met 'ze' de topics met 'determinatierijtjes'.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

pwolf

Citaat van: scwytema op april 12, 2010, 08:46:37 AM

Het is simpelweg het 'hokjesdenken' van ons Nederlanders dat wij dat allemaal opgeruimd willen hebben. Lijkt me..

wie was dit topic toch begonnen? Wat mij betreft werkt het allemaal naar behoren, als het een zootje dreigt te worden hebben we altijd Johan nog die kundig alle posts die bij elkaar horen in een apart forum-topic weet af te splitsen.

pim
Pim Wolf, Vlissingen

Timo Roeke

Citaat van: scwytema op april 12, 2010, 08:46:37 AMHet is simpelweg het 'hokjesdenken' van ons Nederlanders dat wij dat allemaal opgeruimd willen hebben. Lijkt me..
Het is ook typisch Nederlands om tegen structuur en orde te zijn. Zelfs als het overzichtelijk is en beter werkt.

Gerard Troost

#43
Citaat van: pwolf op april 13, 2010, 00:08:56 AM
Citaat van: scwytema op april 12, 2010, 08:46:37 AM

Het is simpelweg het 'hokjesdenken' van ons Nederlanders dat wij dat allemaal opgeruimd willen hebben. Lijkt me..

wie was dit topic toch begonnen? Wat mij betreft werkt het allemaal naar behoren, als het een zootje dreigt te worden hebben we altijd Johan nog die kundig alle posts die bij elkaar horen in een apart forum-topic weet af te splitsen.

pim
Kan hij ook kundig alle draadjes die bij elkaar horen samenvoegen? Dat zou al veel schelen. Ik vind het soms ook nogal een zooitje.

edit: Het zou trouwens al veel schelen als de subboards niet zoveel pixels zouden innemen (dus niet 3 regels per subboard, maar 1), dat maakt het in elkgeval veel overzichtelijker.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Steven Wytema

@ Pim: eens, maar ik doel erop dat het grote aantal pinned topics en subforums een zooitj.e begint te worden.
Dat wordt voor zover ik heb begrepen nu redelijk bij elkaar "geveegd".

@ Gerard: was me ook al opgevallen van die toegevoegde tekst onder subforums. eens.

Wat ik bedoelde met mijn post is dat er vele, vele (dagelijks) "wat-staat-er-op-mijn-foto"topics komen.
Die zou je inderdaad allemaal in een hokje kunnen proberen te krijgen, maar dat is mijns inziens een beetje dweilen met de kraan open... je kan het ook gewoon zijn beloop laten gaan (in plaats van dus heel druk gaan doen dat al die mensen die hier voor het eerst komen hun post kwijt kunnen in het "WAT STAAT ER OP MIJN FOTO"topic).
Steven Wytema