Hoofdmenu

Piepklein kevertje

Gestart door selma, maart 18, 2010, 12:04:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

selma

Dit mooie diertje wandelde ineens binnen. Het is hooguit 2 mm groot. Kan iemand me vertellen hoe mijn gast heet?
Alvast bedankt, Selma

mabeline

Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

selma

Dat is een snelle reactie Diana!
Ik heb foto's van de Gewone tapijtkever of Museumkever bekeken, en het is hem inderdaad. Dank je wel...
Ik heb alleen helemaal geen tapijt liggen ;) maar misschien lust hij wel een ouwe jas,
groetjes, Selma

mabeline

ik geloof inderdaad dat je deze dieren niet graag in je huis hebt, volgens mij is er vorig jaar ook een topic over geweest, misschien kun je die terug vinden met de zoekfunctie
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

beetlestitch

anthrenus is weer aan het starten met zijn seizoen. in huis vaak ook a. verbasci. er zijn een paar op elkaar lijkende soorten. groeten toon.
Toon Keukelaar

selma

Erg bedankt voor alle reacties. Weer wat geleerd... maar ik zal het beessie niet bestrijden, ben niet bang voor m'n spullen: alles is van de kringloop, en daar mag de kringloop der natuur best aan knagen,
groetjes, Selma

beetlestitch

de larven voeden zich met dode droge dierlijke resten de kever eet stuifmeel. groeten toon.
Toon Keukelaar

Marina

Citaat van: beetlestitch op maart 18, 2010, 19:24:13 PM
de larven voeden zich met dode droge dierlijke resten de kever eet stuifmeel. groeten toon.

uhm...

"De larven kunnen in wollen stoffen, bont, opgezette dieren, huiden en andere producten van dierlijke oorsprong aanzienlijke schade aanrichten."
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

selma

Ach, nu snap ik waarom die mooie platgereden en zongedroogde mollen, muizen en konijnen die bij wijze van kunst bij mij aan de muur hangen hun haartjes zijn kwijtgeraakt!