Meld de eerste tekenen van droogte

Gestart door marcel123, juli 21, 2006, 19:30:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

Ik heb voor de vogels een bakje met water neergezet en het moet vandaag een succes geweest zijn: de struik is ondergepoept en regelmatig verschijnen er musjes op de rand van het bakje om een slokje te nemen.

De bladeren hangen slap en verdorren aan de struiken. Sommige vallen al af.
In de tuin zit een mannetje huismus en merel zonder staart. Blijkbaar vallen bij deze soorten de staartveren uit bij extremen droogte.....

Het is hier nog niet zo warm dat de mussen van het dak vallen, bij wie wel?

huysse

#1
Hier zijn ze wel wijzer, het is te warm om op het dak te zitten!

Groet,
Marijke

Els

Naast het bakje met water dat altijd in onze tuin staat, heb ik nu ook een onderschotel van een bloempot met water op het garage-dak staan. Hier komen nu de grotere vogels (duiven, kauwtjes, eksters ed) drinken en een verfrissende duik nemen. Leuk om te zien dat niet alle vogels op de zelfde manier drinken.
Els Ouwehand, Katwijk

huysse

Wat tuin en weilanden hier in de buurt betreft lijkt het nu een ramp. Alles bruin!
Maar meestal met wat regen valt het dan ook nog wel weer mee, maar nu duurt het wel erg lang voor er iets valt!
Van de vogels merk ik niet zoveel, maar er zijn vijvers en poelen in de buurt dus die zullen daar wel heen gaan.

Marijke

Jeroen Nagtegaal

Bij ons isnhet lekker gezellig in de vijver, de kikker zijn allemaal gekomne omdat de plassen droogliggen, en de vogels komen lekker baderen, Verder zie je in de gebieden dat je op platsen kmakleijker kan komen, en het valt me op dat de Wilde Zwijnen het ook warm hebben, de prentem lopen dwars door het water,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

boogey55

Onder ons balkon wordt er net een wetering gegraven. Nog niet klaar, maar er staat al water in.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Jeroen Nagtegaal

oja, ik heb al weer de 1e 4 dode futen gezien en een dode snoek van 1M groot,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert Heemskerk

#7
Hier zijn de buien hoor!;

http://buienradar.nl/home.aspx?r=vakantie&...&soort=loop1uur

En het heeft hier om 12:40 uur heel erg hard en veel geregend.
Het was werkelijk gigantisch wat er aan water naar beneden kwam..
Alsof ze boven aan een hendel trokken en zo bakken met water naar beneden kwamen  :o

groet, robert

Kaja

Bij ons zijn de hele dag door afwisselend buien geweest.