Hoofdmenu

Gedipte vogels

Gestart door Jarinka, maart 15, 2010, 15:11:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alwin van Lubeck

Achja dat hoort erbij he  ;)  Gewoon blijven proberen!
Mvg,
Alwin van Lubeck

Tinok

Precies zonder dalen geen pieken, als je alles direct zou zien zou de lol er snel af zijn;-)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Timo Roeke

Citaat van: Jarinka op april 05, 2010, 21:39:24 PM
Een poosje geleden ben ik namelijk naar de Eempolder geweest voor Zeearend, maar heb toen EN Zeearend, EN Slechtvalk niet gezien (terwijl ze er wel zaten). Toen ben ik ook nog mijn tweede accu voor mijn camera kwijt geraakt.
Dus toch nog een mini dipje ondanks deze mooie soorten. Misschien toch maar een keer langs Eempolde, al schat ik mijn kansen in de OVP groter.

Ben trouwens vervloekt met uilen. Echt ongelooflijk, ik loop die soorten altijd mis. Als ik er ben kan iedereen naar huis.

Folkert Jan

Sinds de zeearenden in het lauwersmeer aan het broeden zijn zie ik ze ook niet meer.
hopelijk dat we in de zomer 3 of zelfs 4 arenden kunnen bewonderen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Stijn E.

De Hop bij Barneveld op 4 april dit jaar was een enorme dip voor mij, natgeregend voor niks... Ik kwam aan; was hij net een kwartier uit beeld, en toen ik na ±1 u. weer weg was is hij toch weer teruggevonden (weliswaar na ±2,5 uur)...
Mijn instelling is niet treuren en volgend jaar beter, dus echt balen doe ik niet  :duim:

Overigens maakte het succes bij de MiBo Maartensdijk de dag erna veel goed  :blink:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

kwartier te laat bij draaihals :(
Gijs

Lonnie Bregman

Ben net terug van mijn zoektocht naar de Morinelplevier (is het mórinel of morinél?) die gisteren in mijn woonplaats werd ontdekt. Jammer genoeg was de hele groep Goudplevieren, waar hij tussen zat, al gevlogen. Toch was het leuk, want ik zag m'n eerste Kemphaan van het jaar (man in zomerkleed héél dichtbij), 12 Kluten waarvan er één zat te broeden en 9 Hazen.
Groeten, Lonnie Bregman

Theovanv

Vandaag op zoek geweest naar een Hop en Roodhalsfuut in de regio, maar waren beiden niet meer te vinden helaas. Als ik de soortnamen lees Lonnie, krijg ik zin om weer eens richting kust te vogelen ;)
Theo van Veenendaal

Lonnie Bregman

Citaat van: Theovanv op april 20, 2010, 01:57:40 AM
Vandaag op zoek geweest naar een Hop en Roodhalsfuut in de regio, maar waren beiden niet meer te vinden helaas. Als ik de soortnamen lees Lonnie, krijg ik zin om weer eens richting kust te vogelen ;)
Nou zo dicht bij de kust is het nou ook weer niet, het is gewoon in de polder bij Uitgeest. ;) (http://waarneming.nl/waarneming/view/47455253).
Maar ik denk niet dat er bij jou veel Kluten zitten?
Groeten, Lonnie Bregman

HPM

Citaat van: lonnie20 op april 19, 2010, 17:58:47 PM
Ben net terug van mijn zoektocht naar de Morinelplevier (is het mórinel of morinél?)
[...]

Het laatste.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Lonnie Bregman

Citaat van: HPM op april 20, 2010, 09:27:37 AM
Citaat van: lonnie20 op april 19, 2010, 17:58:47 PM
Ben net terug van mijn zoektocht naar de Morinelplevier (is het mórinel of morinél?)
[...]

Het laatste.

OK, dank je Herman. Weer wat geleerd. ;D
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Citaat van: lonnie20 op april 20, 2010, 09:04:55 AM
Citaat van: Theovanv op april 20, 2010, 01:57:40 AM
Vandaag op zoek geweest naar een Hop en Roodhalsfuut in de regio, maar waren beiden niet meer te vinden helaas. Als ik de soortnamen lees Lonnie, krijg ik zin om weer eens richting kust te vogelen ;)
Nou zo dicht bij de kust is het nou ook weer niet, het is gewoon in de polder bij Uitgeest. ;) (http://waarneming.nl/waarneming/view/47455253).
Maar ik denk niet dat er bij jou veel Kluten zitten?
Vanaf Apeldoorn is dat een behoorlijk stuk in de richting van de kust.  ;)

En inderdaad, Kluut is op de Veluwe zeer zeldzaam.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Alwin van Lubeck

Mvg,
Alwin van Lubeck

GijsB

ja, ik was ook te vroeg weg :P
toen ik weg was (moest trainen) werd ie weer terug gevonden...
Gijs

Rickschonewille

Baardgrasmus! Om 1 uur uit school, toen gelijk gaan vragen of m'n vader er heen kon reiden. Dat lukte, dus wij daar bij die plek staan, was dat beest net stil geworden. Toen wij weer naar huis, met op elke snelweg 10 km file. Echte topdip  :-\

Vincent Hart

Nou, waar wacht je op? Zoeken!  :police:
Ik ga eerst nog even een rondje fietsen, daarna kom ik wellicht nog even helpen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: rnbflavour op april 20, 2010, 13:54:17 PM
Citaat van: dralion13 op april 19, 2010, 17:34:27 PM
kwartier te laat bij draaihals :(

en ik nog iets later  :angel:

en gister voor de tweede keer 10 minuten te laat.... zucht
vandaag maakte alles goed  ;D ;D ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Vandaag een dip en een topdag in 1 ! Eerst naar Hilversum gegaan, om te helpen zoeken ( Werd niet meer terug gevonden, dat is dip dus ) Toen zag ik op mijn pda dat er een brilzee-eend op texel was, dus wij daar heen. Die hebben we dus leuk gezien, kortom toch nog best wel een leuke dag :D

Vincent Hart

#49
Man brilzee-eend goed gezien en het is 'toch nog best wel een leuke dag'? Ik word oud ... Maarehm ... Gefeliciteerd! :duim: Hopen dat 'ie er morgen nog zit. Ik heb zo'n idee dat de volgende kans om een baardgrasmus goed te zien in NL sneller volgt dan de volgende goed te bekijken man brillie  ;)

En Folkert-Jan, van harte met je roodstuit!  :duim:
Ik verwacht wel van jullie beiden een uitgebreid verhaal in Vandaag gezien  :police:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Vandaag m'n record man brillie-dippen aangescherpt naar 20 minuten. Toen mijn boot uit Den Helder vertrok, verdween brillie de Waddenzee op  :-X
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Harm058

Steltkluut Ezumakeeg-Zuid!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Folkert Jan

Citaat van: vincenthart op april 25, 2010, 21:16:55 PM
Vandaag m'n record man brillie-dippen aangescherpt naar 20 minuten. Toen mijn boot uit Den Helder vertrok, verdween brillie de Waddenzee op  :-X

tja mijn record staat nu op 3,5 uur  :P '
daardoor ook duinpieper en draaihals op kamperhoek gemist, maar nog wel even kleine topper voor de jaarlijst  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Michiel en Milka

Had vandaag de keus tussen Wekeromsche Zand en Bennekomse hooilanden. Omdat ik al een tijd lang niet op het WZ was geweest daar voor gekozen.
Wel koekoek en raaf aan de jaarlijst toegevoegd, maar deze dus gemist.
http://waarneming.nl/waarneming/view/47586089
Dat is precies de plek waar ik vorige week de gele kwikken zag.

Groet, Michiel

Rickschonewille

Citaat van: vincenthart op april 25, 2010, 21:16:55 PM
Vandaag m'n record man brillie-dippen aangescherpt naar 20 minuten. Toen mijn boot uit Den Helder vertrok, verdween brillie de Waddenzee op  :-X

Die brilzee-eenden hebben echt een hekel aan jou :P Naja a.s. vrijdag zit hij er vast ook nog, dan kan je beter de gok nog nemen om vroeg naar Texel te vertrekken, dan heb je em vast wel !

Vincent Hart

Nou ja, vrouwtje vorige week in elk geval determineerbaar gezien. Wordt hoogstwaarschijnlijk zaterdag, en aangezien ik dan de dag ervoor geen 180km gefietst heb, moet de eerste boot (= een uur eerder) inderdaad ook wel lukken ... Alleen een beetje jammer dat dat beest van Texel op zaterdag, maandag en vandaag wel gewoon tot ver in de middag te doen was. Maar dank voor het hart onder de riem, Rick  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Christian

Denk je dat je met een gerust hart 3 lezingen kan gaan geven. Word je tussentijds gebeld door een volledig oversture mede Gooier met de mededeling ''Baardgrasmus, Natuurbrug''. Nét naast mijn local patch op pak 'm beet 10min fietsen van m'n huis..
Christian Brinkman

Wouter van der Ham

kleinst waterhoen.
ik was 2 dagen nadat de vogel was weg gejaagd naar de groene jonker gegaan en nee niks gezien. 2 dagen daarna gegaan en ik was met me oma en wij waren even aan het praten over die vogel. loop ik even naar de andere kant van het riet en dan hoor ik ineens achter me. daar gaat ie! net te vroeg weggelopen. daarna nog 3 keer geweest maar niks gezien. gelukkig heb ik nog een glim van de porseleinhooen op kunnen vangen.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

firecrest

Citaat van: vincenthart op april 27, 2010, 22:31:40 PM
Wordt hoogstwaarschijnlijk zaterdag, en aangezien ik dan de dag ervoor geen 180km gefietst heb, moet de eerste boot (= een uur eerder) inderdaad ook wel lukken ...
Goed plan! Ga ik waarschijnlijk ook doen, als ik mijn pa vroeg genoeg uit zijn bed krijg....